טוען...

פסק דין שניתנה ע"י אלכסנדר רון

אלכסנדר רון01/12/2016

בעניין:

עמותת חוט של חסד

ע"י ב"כ עו"ד משה מימרן

המבקשת

נ ג ד

1.זיווה אלפי

ע"י ב"כ עו"ד תוסיה כהן ואח'

2.מרדכי קרויזר

3.רחל אלפי

4.רפאל אלפי

5.שושנה יונה

6.תהילה חורי

7.נורית אלפי

ע"י ב"כ עו"ד עופר גמליאל

8.נעמי ברוך

9.דקלה גרוסברג אלפי

ע"י ב"כ עו"ד עופר גמליאל

10.יעקב אלפי

ע"י ב"כ עו"ד דוד אסרף

11.רפאל אלפי

12.אילנית יפה
ע"י ב"כ עו"ד תוסיה כהן ואח'

13.ציון אלפי

ע"י ב"כ עו"ד דוד אסרף

המשיבים

פסק דין

1. בקשה לאישור פסק בורר.

2. קודם שיינתן אישור כמבוקש, נמצא להבהיר, שאישור פסק בורר הינו הליך שבנסיבות המתאימות נותן תוקף מלא לפסיקת הבורר, כרוחה וכלשונה, ולא ניתן "לערבב" להליך זה הליכים מורכבים אחרים הטעונים ליווי ממושך, כגון מתן הוראות לכונסי הנכסים. גם לא בהסכמה. לא אחת נכרכים בהליכים אלה דיונים מורכבים הנוגעים להתנהלות הכונסים ושאר סוגיות רלוונטיות אפשריות, ואין הדעת נותנת שבהמרצת פתיחה שנועדה לאישור פסק בורר, ילווה בית המשפט הליכים שעשויים להיות מורכבים, ונוגעים להעברת זכויות במקרקעין באמצעות כונסי נכסים.

3. ניתן בזה אישור להחלטת בית הדין לממונות "מגיני ארץ" מיום ט"ז אלול תשע"ו (19.9.2016).

4. למען הסר ספק, עוד מבוהר בזה שאינני רואה בהחלטה הנ"ל כהחלטה המתייחסת לזכויות במקרקעין, ומכאן שאין בה, כשלעצמה, כדי להביא לכל שינוי בזכויות במקרקעין, ככל שישנן. (במאמר מוסגר אציין, שלא נעלמה מעיניי כעין פסיקתא עליה נתבקשתי לחתום והמתייחסת לזכויות במקרקעין, ואולם, אין מקום לפסיקתאות מכל סוג בהליך שבמרכזו אישור פסק בורר; טיבו של הליך זה – אישור פסק הבורר על מה שיש בו ועל מה שאין בו, ואין בית המשפט שמאשר את פסק הבורר מוסמך לכל שינוי או לכל תוספת).

5. ובהמשך לאמור בסעיף 2 לעיל, אם וככל שבדעת בעלי הדין על בסיס פסק הבורר לפעול למתן הוראות לכונסי נכסים על ידי בית משפט זה, יעשו כן על פי החוק ובהתאם לכל דין, אך לא במסגרת הליך זה.

ניתן היום, א' כסלו תשע"ז, 01 דצמבר 2016, בהעדר הצדדים.