טוען...

גז"ד

שירלי דקל נוה08/02/2018

בפני כב' השופטת הבכירה, שירלי דקל נוה

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

מאיר רביבו

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה: עו"ד רונן גינגולד

הנאשם וב"כ: עו"ד מיטל הדר ועו"ד גלית בש

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

הגענו להסדר טיעון, שלפיו כתב האישום יתוקן.

אני מוסר לבית- המשפט כתב אישום מתוקן- נחתם בחותמת בית- משפט בחתימת היום.

הנאשם יודה, יורשע ולעונש יעתרו הצדדים לעונשים הבאים: הארכת מאסר על תנאי, הפעלת התחייבות ומתן התחייבות נוספת להימנע מעבירה.

ב"כ הנאשם:

אני מאשרת את דברי ב"כ המאשימה ומאשרת את הסדר הטיעון.

הנאשם:

אני מאשר את דברי באת כוחי.

בית המשפט מסביר לנאשם כי אינו קשור בהסדר הטיעון.

הנאשם:

הבנתי את הסברו של בית המשפט.

ב"כ הנאשם:

הקראתי לנאשם את כתב האישום המתוקן, הוא הבין את תוכנו, והוא מודה בעובדות.

הנאשם:

אני מודה בעובדות כתב האישום המתוקן.

ב"כ המאשימה:

אבקש להרשיע את הנאשם.

<#3#>

הכרעת דין

אני מתירה את תיקון כתב האישום, ולאור הודאת הנאשם בעובדות כתב האישום המתוקן, אני מרשיעה אותו בעבירה של סיוע לגניבה בצוותא, לפי סעיף 384 + 29(א) + 25 לחוק העונשין התשל"ז – 1977.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ג שבט תשע"ח, 08/02/2018 במעמד הנוכחים.

שירלי דקל נוה, שופטת בכירה

ב"כ המאשימה טוען לעונש:

הנאשם יליד 1997, לחובתו שתי הרשעות קודמות וצירוף תיקים.

מגיש גיליון הרשעות קודמות – טל/1. מגיש מאסר מותנה והתחייבות, שניהם מ-ת.פ 16189-07-14, מסומן טל/2.

הנאשם הודה בכתב אישום אשר תוקן לקולא. מדובר בעבירת סיוע לגניבה של ערכת קריוקי, ששוויה 500 ש"ח. הנאשם חסך זמן שיפוטי יקר. אנו סבורים כי העונש אליו עותרים הצדדים הנו ראוי, הולם את מעשיו של הנאשם. אבקש לקבל את ההסדר.

ב"כ הנאשם טוענת לעונש:

מצטרפת לדברי חברי. מדובר בבחור צעיר, בן 21, שעוזר לאביו בעסק המשפחתי ובפרנסת הבית (חנות ירקות). אבקש מבית המשפט לכבד את ההסדר. יש גם הסכמה שההתחייבות תחולק ל-4 תשלומים. ודבר נוסף, במסגרת צו הבאה הנאשם הפקיד 1,000 ש"ח, אבקש שזה יקוזז.

הנאשם:

לשאלה מה אני רוצה להגיד – שזה היה מזמן, ואני מצטער, ומקווה לא להגיע לפה שוב. למרות שהרבה זמן לא הייתי בבית המשפט, במערכת המשטרתית.

נכון (שכל העבירות היו עם חברים). אין חברים היום. אני לא בקשר עם אף אחד.

<#5#>

גזר דין

הנאשם הורשע, על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון, בכתב אישום מתוקן, בעבירה של סיוע לגניבה בצוותא. על פי עובדות כתב האישום המתוקן, בתאריך 9/7/2016 נכנס הנאשם עם שניים אחרים לחנות נוחות בתחנת דלק. באותן נסיבות, בעת שהנאשם רכש דבר מה בחנות, אחד מהאחרים נטל ערכת קריוקי בשווי 499 ש"ח מהחנות, נצמד אל הנאשם, כשערכת הקריוקי בין שניהם, על מנת שהקופאית בחנות לא תבחין במעשיהם, והשלושה יצאו מהחנות כשברשותם ערכת הקריוקי מבלי ששילמו עבורה.

הצדדים הגיעו להסדר, לפיו עתרו במשותף להארכת מאסר על תנאי התלוי ועומד כנגד הנאשם, הפעלת התחייבות כספית מתיק קודם והטלת התחייבות נוספת להימנע מעבירה.

הצדדים נימקו הסדר זה בכך שכתב האישום תוקן ומותן, נוכח הערך הנמוך של הגניבה, גילו הצעיר של הנאשם והעובדה שהנאשם הודה וחסך זמן שיפוטי יקר.

מעיון במסמכים שהוגשו עולה כי לנאשם שתי הרשעות קודמות מבית משפט השלם לנוער בתל-אביב, בפעם הראשונה הנאשם עמד לדין בגין שלל עבירות, במס' תיקים שצורפו, לרבות התנהגות פרועה במקום ציבורי, תקיפת עובד ציבור, הטרדה באמצעות מתקן בזק, איומים, היזק לרכוש במזיד, גניבה, הפרת הוראה חוקית, מסירת ידיעה כוזבת, תקיפה הגורמת חבלה ממש, חבלה במזיד ברכב ועוד. מהשנים 2011-2014. בתאריך 22/5/2014 בית המשפט הטיל על הנאשם מאסר שירוצה בעבודות שירות למשך 6 חודשים, מאסרים על תנאי ופיצויים לנפגעי העבירות.

בפעם השנייה הנאשם עמד לדין במסגרת ת.פ 16189-07-17 בבימ"ש השלום לנוער בתל-אביב, בעבירות של ניסיון תקיפה לשם גניבה, החזקת נכס חשוד כגנוב והפרת הוראה חוקית.

בתאריך 20/11/2014 ניתן גזר דין בעניינו של הנאשם, ממנו עולה כי עבודות השירות שנגזרו על הנאשם בתיק הקודם לא בוצעו, מאחר שהתקופה שבין גזר הדין לבין מועד תחילת ריצוי העונש ביצע הנאשם עבירות חדשות. עוד עולה מגזר הדין כי חרף ניסיונות שירות המבחן לרתום את הנאשם לטיפול בשל היותו ברמת סיכון גבוהה להמשך הידרדרות, הוא לא שתף פעולה והמשיך להסתבך בפלילים.

בנסיבות אלו, החליט בית המשפט לאמץ הסדר טיעון בין הצדדים לפיו יופקעו עבודות השירות והנאשם ירצה מאסרו מאחורי סורג ובריח. הופעל עונש מאסר על תנאי בן 3 חודשים במצטבר וכן הוטלו על הנאשם 4 חודשי מאסר לריצוי בפועל בחופף, כך שסך הכל ריצה הנאשם מאסר בן 9 חודשים. בנוסף, הוטל על הנאשם מאסר למשך 6 חודשים, אותו ירצה עם תוך שנתיים מיום שחרורו ממאסר יעבור שוב עבירת רכוש ו/או עבירת אלימות מכל סוג, והתחייבות בסך 4,000 ש"ח שלא יעבור בתוך שנתיים מיום שחרורו ממאסר עבירות רכוש ו/או עבירות אלימות מכל סוג.

למרות העובדה שהנאשם ריצה מאסר בפועל, למרות התחייבותו בפני בית המשפט לנוער שלא לשוב ולבצע עבירות, ולמרות המאסרים על תנאי שהיו תלויים ועומדים נגדו, ביצע הנאשם את העבירה נשוא תיק זה.

יחד עם זאת, נוכח גילו הצעיר של הנאשם, נסיבות חייו, התיקון בכתב האישום, חלוף הזמן מאז ביצוע העבירה, הודאתו של הנאשם והחיסכון בזמן שיפוטי יקר, והכללים בדבר כיבוד הסדרי טיעון, אני מוצאת לנכון לכבד את הסדר הטיעון וגוזרת על הנאשם את העונשים הבאים:

א) אני מורה על הארכת המאסר על תנאי בן 6 חודשים שהושת על הנאשם על פי גזר הדין מיום 20/11/2014 ב-ת.פ 16189-07-14 של בית משפט השלום לנוער בתל-אביב, וזאת למשך שנתיים נוספות.

ב) אני מורה על הפעלת ההתחייבות בסך 4,000 ש"ח שהושתה על הנאשם על פי גזר הדין מיום 20/11/2014 ב-ת.פ 16189-07-14 של בית משפט השלום לנוער בתל-אביב. סכום ההתחייבות ישולם ב-4 תשלומים חודשיים שווים ורצופים, כל אחד בסך 1,000 ש"ח, החל מיום 1/3/2018 ובכל 1 לחודש שלאחריו.

לבקשת הנאשם וככל שהופקדו כספים במסגרת צו הבאה, הם יקוזזו לטובת תשלום סכום ההתחייבות, וזאת באין מניעה חוקית, לרבות עיקולים.

ג) הנאשם יחתום על התחייבות בסך של 4,000 ₪ שלא יעבור בתוך 3 שנים מהיום כל עבירה נגד הרכוש, לרבות ניסיון סיוע לבצע עבירה נגד הרכוש (למעט עבירה של החזקת רכוש חשוד כגנוב). לא תחתם ההתחייבות תוך 7 ימים, ייאסר למשך 10 ימים.

הנאשם יפנה למזכירות בית-המשפט לשם חתימה על ההתחייבות ושם קבלת שוברים לתשלום ההתחייבות שחולטה.

זכות ערעור לבית המשפט מחוזי מרכז – לוד תוך 45 ימים מהיום.

<#6#>

ניתן והודע היום כ"ג שבט תשע"ח, 08/02/2018 במעמד הנוכחים.

שירלי דקל נוה, שופטת בכירה

הוקלד על ידי ליאת אבזו

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
20/04/2017 פרוטוקול שירלי דקל נוה צפייה
08/02/2018 גז"ד שירלי דקל נוה צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל עדי יעקובוביץ
נאשם 1 מאיר רביבו גלית בש