טוען...

החלטה שניתנה ע"י דורון פורת

דורון פורת10/12/2016

בפני

כב' השופט דורון פורת, נשיא

התובע

אבירם אלון

נגד

הנתבעים

1.כוכבית סטארפון ישראל בע"מ

2.יעקב שולמן

3.נחמיה צובארי חמי

4.דוד שושן

החלטה

1. לפניי בקשה לאיחוד הדיון ב-13 תובענות שהוגשו לפי סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982, ל-6 בתי משפט לתביעות קטנות במחוז הצפון.

2. המבקשים הינם הנתבעים בכל ההליכים, ולטענתם לאחרונה הוגשו כנגדם בכל הארץ כ- 200 תביעות על ידי תובעים שונים.

3. בבקשה נטען כי יש להורות על איחוד הדיון על מנת לייעל את ההליכים ולמנוע הכרעות סותרות, לצד חסכון בזמן שיפוטי ובהוצאות. כתבי התביעה הוגשו באמצעות ובסיוע, חברת ספאם אוף טכנולוגיות בע"מ.

4. לאחר שבחנתי את טענות הצדדים, מצאתי כי יש לדחותה. איחוד הדיון בתובענות יש בו כדי להכביד על התובעים שמתגוררים במקומות שונים וכל אחד הגיש את תביעתו בבית משפט אחר במחוז הצפון. בית המשפט העליון דחה לאחרונה בקשה לאיחוד דיון בבש"א8548/16 טוטוקרד 5 בע"מ נגד אריאל קיפרווסר ו-104 נוספים (פורסם בנבו, מיום 14.11.16), בבקשה דומה לבקשה שבה עסקינן, הדברים יפים לעניינינו:

"לאחר עיון בבקשה, באתי לכלל מסקנה כי דינה להידחות. המשיבים בענייננו הם אנשים שאינם קשורים זה לזה, המתגוררים במקומות שונים בארץ. בשים לב לאופיו של הליך התביעה הקטנה, שתכליתו לאפשר לאזרח ולצרכן הבודד לנהל הליך פשוט, זול ומהיר, איחוד הדיון עלול להביא להכבדה ממשית על המשיבים – ואף להניעם לוותר על תביעתם. זאת בשל כך שייאלצו להתדיין במקום מרוחק ממקום מגוריהם; ספק אם יימצא מועד דיון המתאים לתובעים כולם; ואף הבירור עצמו ייארך זמן רב לנוכח ריבוי בעלי הדין, מה גם שעשויים להיות הבדלים בין המקרים השונים.

כידוע, תכליתה של תקנה 7 היא הגברת יעילות הדיון ומניעת הכרעות סותרות, תוך שמירה על האינטרסים של הצדדים להליכים השונים; למימד אחרון זה חשיבות יתרה כשעסקינן בתביעות קטנות (ראו בש"א 3612/07 השטיח המעופף בע"מ נ' מוסרי (30.8.2007)). בענייננו, סבורתני שהאינטרסים של התובעים בניהול תביעותיהם, הכרוכים בהגשמת תכליותיו של מוסד התביעה הקטנה, גוברים על ההכבדה שמטיל המצב הנוכחי על המבקשת (ראו גם בש"א 3060/16 סוכנות מכוניות לים התיכון בע"מ נ' סימון (4.5.2016)); ולא מצאתי כי יש במעורבותה הלכאורית של ספאם אוף כדי לשנות ממסקנה זו".

5. סוף דבר, הבקשה נדחית.

6. נוכח העובדה שלא ביקשתי את תגובת המשיבים, אין צו להוצאות.

המזכירות תסרוק את ההחלטה לכל התיקים לגביהם ביקשו את בקשת האיחוד.

ההחלטה ניתנה במוצאי שבת.

ניתנה היום מוצאי שבת, י' כסלו תשע"ז, 10 דצמבר 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/12/2016 החלטה שניתנה ע"י דורון פורת דורון פורת צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 אבירם אלון
נתבע 1 כוכבית סטארפון ישראל בע"מ
נתבע 2 יעקב שולמן
נתבע 3 נחמיה צובארי חמי
נתבע 4 דוד שושן