טוען...

החלטה שניתנה ע"י אפרת רחלי מאירי מרקוביץ

אפרת רחלי מאירי25/12/2016

בפני

כבוד הרשמת בכירה אפרת רחלי מאירי מרקוביץ

המבקשים:
(הנתבעים)

1. ישי פארן פיתוח וגינון בע"מ

2. ישי פארן

  • נגד -


המשיבה: אומן הנהלת חשבונות, מיסים ויעוץ עיסקי בע"מ
(התובעת)

החלטה

בפניי בקשה למחיקת כותרת.

המשיבה סיפקה שירותי הנהלת חשבונות למבקשת 1 (להלן: "המבקשת"), חברה למתן שירותי פיתוח וגינון, שהמבקש 2 (להלן: "המבקש") הוא בעל מניותיה.

לטענת המשיבה, משך תקופה ממושכת לא שילמו המבקשים את שכר טרחתה של המשיבה ולפיכך הצטבר חוב בסכום של 76,6161 ₪, אשר בהסכמת הצדדים נפרס ל-8 תשלומים באמצעות המחאות עתידיות שנמסרו לתובעת. שתיים מההמחאות כובדו והיתר חוללו בהיעדר פירעון.

להוכחת תביעתה, צירפה המשיבה קבלה על גובה הסכום, צילומי 6 ההמחאות שחוללו ומכתב מאת המבקש, נושא תאריך 11/5/11 ממנו עולה הודאתו בקיומו של החוב הנטען (להלן: "המכתב מיום 11/5/11").

הבקשה הוגשה מטעם המבקשים יחדיו, אך לגופו של ענין הטענות בדבר אי התאמת התביעה להידון בסדר דין מקוצר נטענו ביחס למבקש בלבד.

נטען בבקשה כי אין ראיות בכתב להתחייבות של המבקש מפורשת או מכללא לשאת בחיוביה של המבקשת וכי אין לראות במכתב מיום 11/5/11 עליו נסמכת המשיבה, התחייבות שנטל עליו המבקש, לערוב לחובותיה של המבקשת.

בתגובתה טענה המשיבה באופן כללי כי "בין התובעת לנתבעים ביחד וכל אחד לחוד ישנו הסכם אשר על פיו התנהלו הצדדים קרוב ל-10 שנים", מבלי לפרט מה פרטי ההסכם מכוחם יש לחייב את המבקש בחיוביה של המבקשת. בנוסף, כאמור, טענה המשיבה כי המכתב מיום 11/5/11 מהווה התחייבות של המבקש לפירעון חובות המבקשת כלפיה.

אחר שעיינתי בבקשה, בתגובה ובתשובה לה, באתי לכלל מסקנה כי יש להיעתר לבקשה ולהורות על מחיקת הכותרת בתיק שבפניי.

לא הונח בפניי כל הסכם הכולל הוראה לפיה המבקש ערב אישית לחובותיה של המבקשת כלפי המשיבה, הסכם שיש בו לכאורה כדי לאפשר לה להגיש את ההליך בסדר דין מקוצר. .

לעניין המכתב מיום 11/5/11 עליו נסמכת המשיבה בטענתה להתחייבות אישית של המבקש לפירעון חובותיה של המבקשת, אני סבורה כי חתימת המבקש על המכתב תוך ציון שמו המלא אינה יכולה להוות ראשית ראיה לקיומה של התחייבות אישית של המבקש לשאת בהתחייבויות של המבקשת כלפי המשיבה, אלא מדובר במכתב שכתב המבקש למשיבה כאורגן של החברה.

כך או אחרת, הגם שההמחאות כשלעצמן מקנות למשיבה לברור את התובענה בהליך של סדר דין מקוצר, הרי שברגע שטענותיה ביחס למבקש אינן יכולות להתברר בהליך של סדר דין מקוצר, הרי שיש בכך כדי להעביר את ההליך כולו לסדר דין רגיל.

אשר על כן, אני מורה על מחיקת כותרת התביעה והעברתה לדיון בסדר דין רגיל.

המבקשים יגישו כתב הגנה בתוך 30 יום.

המשיבה תישא בהוצאות המבקשים בסך כולל של 1500 ₪.

ניתנה היום, כ"ה כסלו תשע"ז, 25 דצמבר 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
25/12/2016 החלטה שניתנה ע"י אפרת רחלי מאירי מרקוביץ אפרת רחלי מאירי צפייה
05/02/2017 החלטה שניתנה ע"י מרים ליפשיץ-פריבס מרים ליפשיץ-פריבס צפייה