טוען...

פסק דין שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל05/02/2017

לפני:

כב' הנשיא אברהם טל – אב"ד

כב' השופטת דנה מרשק מרום

כב' השופט ד''ר שמואל בורנשטין

המערער

שניאור זלמן מינס ת.ז. 203408257

נגד

המשיבה

מדינת ישראל

<#2#>

נוכחים:

המערער ובא כוחו עו"ד ירון פורר

ב"כ המשיבה עו"ד אלון טנקג'י

פרוטוקול

ב"כ המערער: חוזר על הודעת הערעור.

אני לא מתעלם משני כתבי האישום ולא מריבוי האישומים בכל כתב אישום וגם לא מהתסקיר. לאור השינוי בעמדתו של המערער, אני עותר לקבלת תסקיר משלים.

אני סבור שעונש לבחור צעיר, בנסיבות שלו כפי שאפרט, של שנתיים מאסר בפועל, הוא עונש חריג, חמור ביותר, שלפי דעתי ערכאת הערעור צריכה להתערב בו באופן משמעותי.

בסופו של יום מדובר בבחור צעיר שהעבירות הללו נעברו ערב גירושיו. הוא התגרש מיד לאחר האירועים, כחודשיים לאחר מכן, בהסכמה. המערער התחתן בגיל צעיר, הוא היה בן 21, היא הייתה בת 18, נולד להם ילד, היה נושא של אורח חיים דתי. לא הייתה לו מסגרת תומכת. היום המצב השתנה. אמו נמצאת כאן ומלווה אותו. המערער לא ידע איך להתנהל. לא מגיע לו על זה פרס או אות הצטיינות, אבל המערער מעולם לא הסתבך. מאז העבירות ועד היום הוא לא הסתבך בעבירות נוספות.

יש את מסכת החיים הכתובה והוא מודה אחריות ונוטל אחריות על שני כתבי האישום.

המערער היה 3 חודשים בטיפול של "דולב". אומר שירות המבחן בסיפא עמ' 2 לתסקיר שהמערער היה בטיפול במרכז "דולב 3 חודשים, ואז עבר לצפון. נכון שהמערער המשיך לעשן בתקופה זו ו הביע מוטיבציה נמוכה לטיפול, אבל הדברים השתנו. היום גיסו, מר אוזן, נטל אותו תחת אחריותו, הוא עובד בצורה מסודרת במסגרייה כרתך בנס ציונה. המערער חזר לגור במרכז הארץ.

המערער מעוניין לתת בדיקות שתן נקיות, המשפחה היום תומכת בו, גיסו ואמו נרתמו.

אפשר לתת הזדמנות לבחור צעיר שלא הסתבך מעולם.

נכון שהתסקיר כמו שהוא מציג תמונה בעייתית, אבל יש גם נקודות חיוביות.

מפנה לעמ' 2 פסקה שנייה מהסוף. המערער התגרש מהאישה.

אם בית המשפט לוקח את העבירות, אז נכון שיש ריבוי עבירות, אבל פרט לשני אישומים שגרמו חבלה ברף לא גבוה, כל האישומים הם תקיפה סתם או היזק לרכוש או איומים. אין משהו יוצא דופן או חמור.

מדובר בפרק של חצי שנה שאז היו סכסוכים ביניהם. מדובר בבחור צעיר ש מתחתן, ללא עבודה מסודרת, יש ילד, היא בת 18 והוא בן 21 ואין תמיכה של אף אחד והם לא יודעים להסתדר ביניהם. זה לא שהאדם עושה את זה מרוע לב, אלא ללא הכוונה וללא כלים, ודווקא כאן אני חושב שהיה חיוני ביותר לרתום אותו להליך טיפולי.

אני מבקש מבית המשפט לאפשר למערער להשתלב בהליך שהוא מעוניין בו. היום יש למערער תמיכה.

היום תמונת המצב שונה לאור התגייסות המשפחה, לאור העובדה שהוא מפנים את העניין והמשפחה מסייעת לו, נרתמה לטיפול, אם זה בעבודה או ביחסים מול הוריו. היום התמונה שונה בתכלית השינוי. אולי אפשר כן לעזור למערער.

בסופו של יום מדובר בבחור צעיר שמעולם לא ריצה מאסר, בחור צעיר שהולך לכלא, שהתגרש והודה. אי אפשר לקחת את זה מהמערער, כשאני לא מגן על ההתנהגות שלו.

בית משפט קמא גזר עונש של 24 חודשים. בעיני העונש הזה, בנסיבות הללו, הוא עונש חסר תקדים. המערער פעם ראשונה נותן את הדין. מדובר באישומים רבים אבל ברף הנמוך. הוא התנהל כלפיה באלימות, אין על כך חולק. בכך הוא הודה. חברי הביא תקדימים של אנשים שניהלו הוכחות, חקרו את המתלוננת. זה שונה מהמצב של אדם שהודה והתגרש לאחר חודשיים בהסכמה.

גם שירות המבחן מדבר ומדגיש שהקשר מהנישואים הקודמים הוא ראשוני. הכל הלך מהר מידי. מאז עבר זמן. אני מבקש מבית המשפט אחד משניים: או ליתן לו הזדמנות לתסקיר משלים, לאור השינויים המשמעותיים שאירעו בעבודה ובמשפחה, ולראיה שאמו הגיעה לכאן, ולחילופין להקל בעונש, שלדעתי הוא עונש כבד מנשוא.

לאחר הפסקה

ב"כ המערער: לאחר שנשמעו מלוא טענותיי ושמענו את הערות בית המשפט, אנו חוזרים בנו מהערעור.

מאחר ואחות המערער מתחתנת לקראת סוף חודש מרץ ואנו לקראת חג הפסח, אני מבקש שהמערער יתייצב לאחר חג הפסח.

אני מבקש שבית המשפט ימליצו לשב"ס לשלב את המערער בהליך טיפולי למניעת אלימות ולגמילה מסמים.

#7#>

פסק דין

בהסכמת המערער, שקיבל את המלצת בית המשפט באמצעות בא כוחו ובנוכחותו ובנוכחות אמו, אנו דוחים את הערעור.

המערער יתייצב לריצוי מאסרו בבית סוהר הדרים, ביום 23.4.17 עד השעה 10:00, או על פי החלטת שב"ס, כשברשותו תעודת זהות וגזר הדין של בית משפט קמא.

על ב"כ המערער לתאם את הכניסה למאסר, כולל האפשרות למיון מוקדם, עם ענף אבחון ומיון של שב"ס, טלפונים: 08-9787377, 08-9787336.

התנאים שנקבעו לעיכוב ביצוע עונש המאסר יעמדו בתוקפם עד להתייצבות המערער לריצוי עונשו.

חזקה על גורמי הטיפול בשב"ס שישלבו את המערער בהליך טיפולי לגמילה מסמים ולמניעת אלימות, במידה ויימצא מתאים ומוכן להשתלב בהליך כזה.

#3#>

ניתן והודע היום ט' שבט תשע"ז, 05/02/2017 במעמד ב"כ הצדדים והמערער.

אברהם טל, נשיא

אב"ד

דנה מרשק מרום, שופטת

שמואל בורנשטיין, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/02/2017 פסק דין שניתנה ע"י אברהם טל אברהם טל צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מערער 1 - נאשם שניאור זלמן מינס ירון פורר
משיב 1 - מאשימה מדינת ישראל רונית עמיאל