טוען...

פסק דין שניתנה ע"י דוד גדעוני

דוד גדעוני06/05/2018

לפני

כבוד השופט דוד גדעוני

התובעת (הנתבעת שכנגד)

איל הבניה בע"מ

נגד

הנתבע (התובע שכנגד)

זכריה קוממי

פסק דין

  1. פסק דין זה ניתן על דרך הפשרה ועל יסוד הסכמת הצדדים מהדיון (ע' 1, ש' 17-11). כלל הסכמות הצדדים כפי שנרשמו בפרוטוקול מהוות חלק מפסק דין זה.
  2. עיינתי בכלל המסמכים שבתיק בית המשפט. בכלל זה עיינתי בכתבי הטענות – בתביעה ובתביעה שכנגד על נספחיהם. עיינתי בחוות דעת המומחה מטעם בית המשפט. בחנתי את התשובות שנתן לשאלות ההבהרה שנשאל מטעם שני הצדדים. עיינתי בהוראות ההסכם שנעשה בין הצדדים, ובכלל זה בהוראה שעניינה תוספות ושינויים. שקלתי את טענות הצדדים בהקשר זה. עיינתי בהצעת המחיר שצורפה להסכם כמו גם בגרסאות הקודמות שצורפו לכתב ההגנה. בחנתי את הסכומים אותן תבעה התובעת. נתתי דעתי ליחס בין אלה לבין מה שנדרש בדרישות מוקדמות ובזמן אמת. בחנתי את הטענות ביחס לסכומים בקשר עם רכישת "החומר הלבן" ובכלל מה שהוצג בהקשר זה. נתתי דעתי לסכום הכולל של ההתקשרות. שקלתי את טענות הצדדים בקשר למה ששולם בפועל, ולטענות בקשר עם התשלום עבור חומרים כאמור על רקע זה. בחנתי את כלל האסמכתאות שהוצגו בהקשר זה, לרבות אישורי התשלום, החשבונות השונים והסימונים השונים עליהם. הבאתי בחשבון את הטענות ביחס לעבודות נוספות. נתתי דעתי לטענות בתביעה שכנגד. שקלתי את ממצאי המומחה ביחס לליקויים שנתבעו. בחנתי את הטענות לאיחור ועיינתי בהקשר זה גם במה שנטען במכתב ב"כ הנתבע בזמן אמת בכל האמור באי השלמת העבודות כמו גם לשאלה אם רכיב העבודות שצוין שם היה חלק מן העבודות אם לאו. שקלתי את טענות שני הצדדים ביחס לאיחור הנטען ולגורמים לו. נתתי דעתי למה שנקבע בחוות דעת המומחה ולמה שביקש הנתבע ללמוד מכך. בחנתי באורח מדוקדק את כלל ממצאי המומחה, ובכלל זה ביחס למשקופים העיוורים ולטענות שהועלו בהקשר זה, כמו גם ליתר הרכיבים ולערכים הכספיים שצוינו. נתתי דעתי לכלל טענות הצדדים ובאי כוחם בדיון לפניי. שקלתי את כלל הנסיבות.
  3. על יסוד התמונה הכוללת שהובאה לפניי אני מורה כי על הנתבע לשלם לתובעת סך כולל של 26,000 ₪. הסכום האמור ישולם עד ליום 6.7.18 שאם לא כן יישא הפרשי הצמדה וריבית מהיום ועד ליום התשלום בפועל.

בהתאם למוסכם – על התובעת לתקן את הליקויים בבית הנתבע בהתאם לחוות דעתו של המומחה מטעם בית המשפט וזאת עד ליום 20.6.18. בתוך המועד האמור יוחזרו מדרגות הספירלה לידי התובעת.

  1. החזר אגרה – בתביעה ובתביעה שכנגד – בהתאם לתקנות ובשים לב לכך שההליכים הסתיימו על דרך הפשרה בישיבת קדם משפט ראשונה.
  2. המזכירות תמציא לצדדים.

ניתן היום, כ"א אייר תשע"ח, 06 מאי 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/10/2017 הוראה למומחה בית משפט להגיש חוו"ד המומחה דוד גדעוני צפייה
06/11/2017 הוראה לתובע 1 להגיש אישור מסירה למומחה מהצדדים דוד גדעוני צפייה
06/05/2018 פסק דין שניתנה ע"י דוד גדעוני דוד גדעוני צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 איל הבניה בע"מ אורן פרץ
נתבע 1 זכריה קוממי תמים ג'אבר
תובע שכנגד 1 זכריה קוממי תמים ג'אבר
נתבע שכנגד 1 איל הבניה בע"מ אורן פרץ