טוען...

החלטה שניתנה ע"י ארנון דראל

ארנון דראל11/01/2017

בעניין:

תקווה שירותי בריאות ורווחה ע"ר 580531994

ע"י עוה"ד יעל טישלר ומיטל בק

העותרת

נגד

1. מר נפתלי בנט, שר החינוך

2. גב' מיכל כהן - מנכ"ל משרד החינוך

3. אגף א' לחינוך מוכר שאינו רשמי
ע"י עו"ד אחוה ברמן, פרקליטות מחוז ירושלים-אזרחי

4. עירית רהט

ע"י עו"ד עופר רזניק

המשיבים

החלטה

לאחר שעיינתי בכתב העתירה ובתגובות המקדמיות שהוגשו נראה בעיני כי ניתן לייתר את הדיון ועל פני הדברים ספק אם קמה עילה להתערבות מצד בית המשפט, לעת הזו, באי כינוסה של ועדת ערר, נוכח פרק הזמן שחלף ונסיבותיה האישיות של יושבת הראש היוצאת. בנסיבות אלה לא מן הנמנע, בזהירות המתחייבת מכך שלא התקיים עדיין הדיון שנקבע, שייקבע כי טרם הגיעה העת להתערבות בתהליך המתנהל לגיבוש הרכב חדש לוועדת הערר.

ואולם לא זה העיקר, נראה כי הערר עצמו הוא מהלך שיכול ויהיה עקר, שכן הבדיקה שעליה נשענת ההחלטה נעשתה למבנה לא מוגמר שבינתיים כבר שופץ. ממילא גם את הליקויים האחרים ניתן לכאורה לתקן ללא קושי מיוחד ולתת להם מענה (בהנחה שלא תוקנו כבר) ולכן נראה כי המסלול המיטבי הוא דווקא דיון מחודש בבקשה או הגשת בקשה חדשה ולא ערר.

לפיכך מוצע לצדדים להגיע להסכמה לפיה העותרת תודיע בתוך פרק זמן של 21 יום על השלמת כל הטעון השלמה מבחינתה לביקור חוזר מצד הגורמים השונים במשרד החינוך ובמשרד הבריאות (בין במסגרת תיקון הבקשה הקיימת ובין במסגרת הגשת בקשה חדשה). ביקורים כאלה יתקיימו בתוך פרק זמן זהה ולאחר מכן תינתן החלטה מעודכנת. ממילא הערר יתייתר וכך גם עתירה זו. כל זאת כמובן בהנחה שהבקשה בכל הנוגע לשנה הנוכחית עדיין אקטואלית ולא נדרשת ממילא בקשה לשנת הלימודים הבאה.

ככל שהצדדים נכונים למתווה זה או לכל מתווה דומה שיביא לפתרון מעשי של מצוקת העותרת ויאפשר את ניצול הזמן שממילא יחלוף לכינוס ועדת הערר לתכלית טובה יותר הם מוזמנים להודיע על כך.

ככל שלא תתקבל הודעה אחרת הדיון בעתירה יתקיים מחר כפי שנקבע.

ניתנה היום, י"ג טבת תשע"ז, 11 ינואר 2017, בהעדר הצדדים.