טוען...

הוראה למשיב 1 להגיש תצהיר

אריאל חזק19/02/2017

בפני

כבוד השופט אריאל חזק

עוררת

מדינת ישראל
ע"י ב"כ עו"ד קינן

נגד

משיבה

שרה אבו רקייק
ע"י ב"כ עו"ד בר ציון

החלטה

מדובר בערר על החלטת בית המשפט השלום בבאר שבע מיום 26.12.16 (כב' השופט פורר), במסגרתה התקבלה בקשת המשיבה להשבת רכב מסוג ב.מ.וו (להלן: "הרכב") התפוס בידי המשטרה (להלן: "העוררת").

בהודעת הערר ציינה העוררת כי הרכב שרשום ע"ש שרה אבו רקייק (להלן: "המשיבה"), נתפס על ידי משטרת ישראל בתאריך 8.11.16 מכוח סעיף 32 לפקודת סדר הדין הפלילי (מעצר וחיפוש) [נוסח חדש] תשכ"ט-1969 (להלן: "הפקודה"), בין היתר לאחר שנקנה כתוצאה מביצוע עבירות לפי פקודת מס הכנסה. לטענת העוררת לאחר בדיקה מעמיקה ואיסוף ראיות עלה חשד כי המשיבה אינה הבעלים האמיתי של הרכב אלא "אשת קש" ששימשה פתרון קל ומהיר לצורך רישום הרכב על שמה.

בהחלטת בית המשפט קמא נקבע כי לעוררת אין כל סמכות לתפוס את הרכב מכוח סעיף 32 לפקודה היות ולא נעברה עבירה ברכב, וכן לא נטען כי הרכב אמור לשמש ראיה בהליך המשפטי ולא ניכר כי הרכב ניתן כשכר בעד ביצוע העבירה.

בהודעת הערר טענה העוררת בין היתר כי מעשה העבירה בוצע ברכב או לכל הפחות לגביו כך שההכנסות הושמטו בערמה ומרמה (כלשון סעיף 220 (5) לפקודת מס הכנסה). כן טענה כי הרכב נקנה על שמה של המשיבה כדי להשמיט הכנסות. עוד טענה העוררת כי במקרה דנן ישנה פעולה של הסתרת הבעלים האמיתי של הרכב, דבר שלטענתה יכול היה לרמז על קיומה של עבירת הלבנת הון.

בהמשך טיעוניה בהודעת הערר טענה העוררת שגה בית המשפט קמא בכך שלא הורה למשיבה להגיש תצהיר כנדרש בהתאם לבש"פ 4118/14 גנה ואח' נ' מדינת ישראל.

במהלך הדיון בערר מיום 11.1.17 טענה ב"כ המשיבה כי המדינה מבקשת תצהיר על דבר שאינו רלוונטי לענייננו, וכן ציינה לשאלת בית המשפט אם יש בכוונתה להגיש תצהיר, כי אינה מתכוונת לנהוג בניגוד לחוק .

ביום 16.2.17 במהלך דיון בעניין אחר ובטרם הכריע בית המשפט בערר, הודיעה ב"כ המשיבה לבית המשפט בע"פ שהסכימה להגשת התצהיר, ובעקבות הודעתה זו הוגשה לבית המשפט הודעתה בכתב שבה צוין כי ניתנת הסכמתה להגשת תצהיר מטעם המשיבה שיוגש לבית משפט קמא .

בנסיבות האמורות לאור הסכמת הצדדים בסוגיית הגשת התצהיר בפני בית משפט קמא, ומבלי לקבוע כל מסמרות בעניין הערר, אני מורה למשיבה להגיש בתוך 7 ימים תצהיר באשר לרכישת הרכב ולבעלות בו.

בית משפט קמא יקבע דיון בו תחקר המשיבה על תצהירה, ולאחר מכן יוציא החלטה מחודשת בבקשה.

החלטה זו תועבר לצדדים ולבית משפט קמא.

המזכירות תשלח עותק מהחלטה זו לב"כ הצדדים.

ניתנה היום, 19 פברואר 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
19/02/2017 הוראה למשיב 1 להגיש תצהיר אריאל חזק צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
עורר 1 - משיב מדינת ישראל לא מזוהה לא מזוהה
משיב 1 - מבקש שרה אבו רקייק אסתר בר-ציון