טוען...

החלטה שניתנה ע"י ארז יקואל

ארז יקואל10/05/2017

לפני כבוד השופט ארז יקואל

העותר

האייל אבו עייאדה (אסיר)

נגד

המשיבים

.1 שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים

.2 מדינת ישראל

<#1#>

נוכחים:

העותר ובא כוחו – עו"ד מחמוד נעמנה

ב"כ המשיבים – עו"ד מיטל שלמה כהן

פרוטוקול

ב"כ העותר:

חוזר על העתירה ומבקש להוסיף, העתירה נגד החלטה להקפיא את חופשותיו של העותר וכן רכיבים נוספים לגבי בדיקות שתן. שב"ס קיבל מידע מודיעיני ובעקבותיו נערכה לו בדיקת שתן כשחזר מחופשה בתחילת ינואר נטען כי הבדיקה היתה חיובית והוקפאו חופשותיו. הגשתי עתירה ובקשה לאחר מכן לערוך לו בדיקה נוספת והוכח כי בדיקת השתן נקיה. יותר מכך, כל הבדיקות במאסר נקיות. למעשה כל המידע הופרך מבחינה עובדתי כי השתן נבדק והוא נקי. זה גרם למספר מהלכים, הוא העובר למספר אגפים והוא הוחזר לאחור. מתוך 22 שנים סיים 12 שנים והיה בבית סוהר אשל 3 שנים ועבר כל הטיפולים האינטנסיביים ורק לאחר מכן החל לצאת לחופשות וחזר בזמן והוכיח את האמון שניתן בו.

נרשם בכתב התשובה בעמוד השני, סעיף 10 מיום 24.4.17 כי מבוקש לשלבו בקבוצת שליטה בכעסים על מנת שיבחן את התנהגותו בזמן יציאתו לחופשות. מדובר במניעה סוציאלית. ההתנהגות נשוא החופשה עליה טועים זה שימוש בסמים, אז מה הקשר בין שליטה בכעסים לסמים. בכתב התשובה מיום 27.3.17, צורף דו"ח העו"ס כאשר בפיסקה השניה מדובר בדברי שבח לעניין התנהגותו וכי עליו להמשיך את הטיפול שהוא מקבל באילון. אציין כי המשיב אז לא היה משולב בשום טיפול וכן לא היה מדובר בסמים.

המידע לעניין הסמים הופרך ועל פי כתב התשובה שלושת הידיעות מדברות על סמים. בדו"ח משלים מחודש פברואר 2017 יש מידע בדבר כוונות שליליות ידיעה מס' 919. אני בכישורי הצנועים יכול להבין שיש עובדות בשטח, יש את מה שמספר לי העותר וכן בידיעה. מדובר בידיעה אחת, לא מוצלבת. איך אני מוכיח כי דברי המשיב לא מתיישב עם המידע הזה שכן האסיר הוחזר לאגף נ"ס ולעבודה ולכן זה לא מתיישב. הוא לא נלקח לענישה ולא להפרדה.

<#2#>

החלטה

טרם שמיעת טענות המשיב ותוך שימור זכותו להשלים את החסר בנושא, המזכירות תקבע דיון נדחה לאמצע חודש יולי ש"ז.

עד לאותו מועד אבקש כתב תשובה עדכני ביחס להתמקדות במידע 919, כיצד האמור בו מתיישב עם שהיית העותר באגף נ"ס ועם החזרתו לעבודה.

אין באמור כדי לקבע את שיקול דעת המשיב או את דעתו של בית המשפט ושמורות טענות שני הצדדים לדיון הנדחה.

למען הסדר הטוב אציין כי הדיון נדחה להיום על מנת להתרשם ממסמך חתום מאת גורמי הטיפול. המידעים הקשורים לבדיקת השתן נחזים ככאלו שאינם עומדים עוד על הפרק נוכח התשובה מיום 1.2.17

<#3#>

ניתנה והודעה היום י"ד אייר תשע"ז, 10/05/2017 במעמד הנוכחים.

ארז יקואל , שופט

ב"כ המשיבים:

ההחלטה היא החלטה של סבירות ואנו נסמכים על מידעים.

<#4#>

החלטה

על מנת שבית המשפט יוכל לאמוד את סבירות ההחלטה, ראיתי לנכון לקבל את ההשלמה שהתבקשה בהחלטה קודמת. הבהרתי כי אין בדברים כדי גיבוש דעה או חיוב צד מהצדדים.

שמורות טענות הצדדים לקראת הדיון הנדחה.

<#5#>

ניתנה והודעה היום י"ד אייר תשע"ז, 10/05/2017 במעמד הנוכחים.

ארז יקואל , שופט