טוען...

גזר דין שניתנה ע"י אורן בועז

אורן בועז24/04/2017

9763-01-17

מספר פל"א 33740/2017

לפני כבוד השופט אורן בועז

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

עדנאן אנג'אס ת.ז. 309828556

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה: עו"ד אמסלם

ב"כ הנאשם: עו"ד קישאווי

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

בדקנו את טענותיו של הנאשם, ואנחנו נבקש למחוק את העבירה של נהיגה בזמן פסילה ויוותרו העבירה של נהיגה ברכב ללא ביטוח ונהיגה ללא רישיון נהיגה תקף.

ב"כ הנאשם:

הנאשם מודה בכתב אישום מתוקן.

הכרעת דין

הנאשם הודה בכל העובדות הנטענות בכתב האישום המתוקן.

לפיכך, אני מוצא את הנאשם אשם בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום ומרשיע אותו בהתאם.

אורן בועז , שופט

טיעונים לעונש:

ב"כ המאשימה:

הנאשם נוהג משנת 94 לחובתו ­­­­­ 76 מגיש הרשעות קודמות, הכוללות בין היתר עבירות חוזרות בעבירה בה הודה כעת. מציג גיליון הרשעות פלילי. אציין כי לנאשם יש הרשעה מאוחרת מיום 5.3.17 שבו הוא צירף תיקים דומים, שם הוטלה מאסר על תנאי .

מדובר בפקיעה של יותר מעשור.

עותרים לפסילה שלא תפחת משנה, פסילה על תנאי קנס ומאסר על תנאי מרתיע.

ב"כ הנאשם:

בתיק דנן הוגשה בקשה למעצר עד תום ההליכים, היה עצור יום אחד.

ביום דיון המעצר הוגש מסמך לתביעה לפיו הפסילה תמה, לקח לתביעה לבדוק את הטענה חודש ימים כאשר מתנגדת לתיקון כתב האישום.

ב5.3.17 הנאשם הודה וצירף 4 תיקים דומים ונדון לעונש של מאסר על תנאי ופסילה בת שנה, במידה והנאשם היה מצרף תיק זה העונש לא היה משתנה.

הסיבה שלא צורף היא מאחר ובתיק זה הייתה לו עבירה של נהיגה בזמן פסילה שנמחקה היום מאחר ומצאו את טענותיי נכונות.

גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו בכתב אישום מתוקן בכך שביום 22.1.07 נהג ללא רישיון נהיגה וללא פוליסת ביטוח ברי תוקף.

יצוין כי בכתב האישום המקורי יוחסה לנאשם עבירה של נהיגה בזמן פסילה שנמחקה על ידי המאשימה לאחר שהתבררה טענתו של ב"כ כנכונה, שבמועד נהיגתו נשוא כתב אישום זה הפסילה הסתיימה.

המאשימה עתרה להטיל על הנאשם עונש של מאסר מותנה , פסילה בפועל ממושכת ופסילה על תנאי וקנס כספי בהתחשב במתחם הענישה הראוי ולנוכח עברו התעבורתי המכביד, הכולל 76 הרשעות קודמות לרבות הרשעות בעבירות דומות.

מנגד, עתר ב"כ הנאשם שלא להחמיר עם מרשו ולהסתפק בעונשי פסילה על תנאי וקנס כספי לנוכח העובדה כי ב5.3.17 בתיק 8093-11-15 נדון הנאשם בבית משפט זה בפני מותב אחר למאסר על תנאי ולעונש פסילה בפועל של 12 חודשים ב4 תיקים דומים, תיק זה לא צורף מאחר ובמועד הטיעונים לעונש העבירה של נהיגה בזמן פסילה טרם נמחקה מכתב האישום.

צודקת המאשימה בעתירתה המחמירה לעונש של מאסר מותנה, פסילה בפועל , פסילה על תנאי וקנס כספי בהתחשב בנהיגת הרכב ע"י הנאשם כאשר רישיונו לא תקף מיום 2004 ולנוכח עברו התעבורתי המכביד וגיליון הרשעותיו הפליליות.

יחד עם זאת, יש גם צדק בטיעוניו של ב"כ הנאשם כי במידה ותיק זה היה מצורף במסגרת התיקים הדומים בהם הודה בפני מותב אחר בבית משפט זה עונשו לא היה מוחמר משמעותית.

לאחר ששקלתי את חומרת העבירה, את מתחם הענישה הנוהג, את נסיבותיו האישיות של הנאשם כפי שהוצגו בפני, את וותק נהיגתו ועברו התעבורתי, את העובדה שבחר לקחת אחריות ולהודות באשמה, לפיכך אני דן את הנאשם לעונשים הבאים:

קנס:

אני מטיל על הנאשם קנס כספי בסך 500 ₪ או 5 ימי מאסר תמורתם.

ב- 5 תשלומים שווים ו רצופים החל מיום 24.6.17 ובכל 24 לחודש. היה והקנס או שיעור משיעוריו לא ישולם במועד, תעמוד יתרת הקנס לתשלום מיידי ותועבר לגביה באמצעות המרכז לגביית קנסות.

ב"כ הנאשם/ הנאשם הונחה לגשת למזכירות לקבלת שובר תשלום.

פסילה בפועל:

הנני פוסל את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 6 חודשים מתוכם 3 חודשים יהיו בחופף לעונש הפסילה בפועל שהוטלה על הנאשם בתיק 8093-11-15 והיתרה תהיה במצטבר. מאחר ולנאשם אין רישיון נהיגה תקף (שנים רבות) אין צורך בהפקדת רישיון נהיגה והפסילה תימנה מהיום.

פסילה על תנאי:

הנני פוסל את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 5 חודשים וזאת על תנאי למשך 3 שנים והתנאי הוא שלא יעבור אותה עבירה בה הורשע או עבירות תוספת ראשונה ושנייה.

זכות ערעור לבית משפט מחוזי לוד תוך 45 ימים.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ח ניסן תשע"ז, 24/04/2017 במעמד הנוכחים.

אורן בועז , שופט

הוקלד על ידי שנהב מנדל

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
24/04/2017 גזר דין שניתנה ע"י אורן בועז אורן בועז צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל עידן כץ
נאשם 1 עדנאן אנג'אס עלא קישאוי