טוען...

החלטה שניתנה ע"י חגי טרסי

חגי טרסי10/05/2017

293-02-171034-02-17

מספר פל"א 48529/2017

לפני כבוד השופט, סגן נשיאה חגי טרסי

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

שמואל אגובל (עציר) ת.ז. 027828581

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עו"ד מאיה אשכנזי וקרן פינקלס

ב"כ הנאשם – עוה"ד רויטל קוצר

הנאשם – הובא ע"י שב"ס

<#1#>

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

הגענו להסדר לפיו כתב האישום יתוקן, הנאשם יודה, יצרף כתב אישום מתוקן בתיק פלילי 50686-08-16 יורשע ונעתור במשותף ל-10 חודשי מאסר בפועל מיום מעצרו – 31.1.17, מאסר על תנאי והתחייבות.

מגישה כתב אישום מתוקן בת.פ. 1019-02-17 – מסומן במ/1.

מגישה כתב אישום מתוקן בת.פ. 50686-08-16 – מסומן ע/1.

ב"כ הנאשם:

מאשרת את התיקון. זה ההסדר.

הנאשם מכיר עובדות כתבי האישום המתוקנים ומודה באמור בהם.

הובהר לנאשם שבית המשפט לא צד להסדר ולא כפוף לו.

הנאשם:

הבנתי את ההסבר.

לאחר שביהמ"ש מבהיר לי באיזה אופן תוקנו, בעובדות כתבי האישום המתוקנים אני מודה.

<#2#>

הכרעת דין

הנאשם הודה בכל העובדות הנטענות בכתבי האישום המתוקנים. לפיכך הנני מוצא את הנאשם אשם בעבירות אשר יוחסו לו בכתבי האישום המתוקנים: תקיפה הגורמת חבלה של ממש, איומים, היזק לרכוש במזיד והחזקת סכין – עבירות על סעיפים 380, 192, 452 ו-186 (א) לחוק העונשין, התשל"ז - 1977 ובכך יורשע.

#3#>

ניתנה והודעה היום י"ד אייר תשע"ז, 10/05/2017 במעמד הנוכחים.

חגי טרסי , שופט, סגן נשיאה

<#4#>

טיעונים לעונש

ב"כ המאשימה:

מדובר בנאשם יליד 70', עבירה אחרונה משנת 2009. גיליון הרשעות קודמות מוגש ומסומן ע/2. הנאשם חסך זמן שיפוטי, הודה בהזדמנות הראשונה. כתב האישום תוקן לקולא. מדובר במי שסובל ממחלת הסכיזופרניה אך יחד עם זאת כשיר לעמוד לדין. בתיק הנוסף גם הוא הותקף בעת שהה בהוסטל. זהו מאסר ראשון ללא כל תמיכה משפחתית ולכן בנסיבות אלו נבקש לכבד את ההסדר. אציין שלא עתרנו לרכיבים כספיים כי מדובר במי שידו אינה משגת וכל סנקציה כלכלית אחרת תוסיף למאסרו ולכן נבקש לכבד את ההסדר.

ב"כ הנאשם:

מודה לחברתי על הגינותה. אני נכנסתי לייצוג אך לפני כשבוע ולאחר עיון בחומר הראיות ביקרתי את הנאשם. מדובר בנאשם הסובל ממחלת הסכיזופרניה, הנאשם סובל בביצת המעצר, פגשתי בו השבוע במצב נפשי לא פשוט, מחשש לניצול בבית המעצר. לקח אחריות כמעט בהזדמנות הראשונה, חסך בתיק הראשון את העדת המתלונן הראשון שגם הוא שהה באותה עת בהוסטל והעדת עדים נוספים והעד בתיק הנוסף. לקח אחריות, מטופל כרגע בבית המעצר, נמצא ללא תמיכה משפחתית. עברו ברובו ישן ביותר. בנסיבות הללו נראה כי ההסדר ראוי, סביר ואני אבקש לכבדו. אני מפנה לכך שהנאשם לא ריצה מאסר מזה 7 שנים וזה מאסרו הראשון הארוך של הנאשם. אני לא מקלה ראש בחומרת המעשים. כיוון שמדובר במי ששהה בהוסטל עובר מעצרו, אני אבקש להורות לשב"ס בתקופת מאסרו להעניק לו טיפול רפואי והמלצה להחזרתו להוסטל לאחר המאסר במסגרת תוכנית רש"א.

הנאשם:

אני מבקש את רחמי ביהמ"ש וטיפול בכלא.

<#5#>

גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בשני כתבי אישום מתוקנים, בעבירות אלימות. תחילה הורשע בעבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש מיום 19.1.16, אשר כוונה כלפי מטופל נוסף בהוסטל בו שהה באותה עת. הנאשם בעט במתלונן ובתגובה למכת אגרוף שספג ממנו, היכה אותו באגרופים ובהמשך אך במקל של מטאטא, באופן שגרם למתלונן המטומות נרחבות. בכתב האישום הנוסף הורשע בעבירות של איומים, היזק לרכוש והחזקת סכין, אשר כוונו כלפי נהג אוטובוס אליו נכנס הנאשם ביום 31.1.17, כשהוא אוחזר בבקבוק בירה. הנהג מסר שאינו יכול לעלות כשבידו הבקבוק ואז קילל הנאשם את הנהג, הפיל את הבקבוק שפגע בדלת והוציא מכיסו סכין, תוך שהשמיע כלפי הנהג דברי איום. בהמשך נטל אבן וזרק אותה על השמשה האחורית שהתנפצה ובכך גרם נזק בהיקף משמעותי לשמשה.

ב"כ הצדדים עותרים במשותף להטיל על הנאשם 10 חודשי מאסר בפועל מיום המעצר, מאסר על תנאי והתחייבות. כאן המקום לציין כי לחובת הנאשם הרשעות קודמות, בין היתר בעבירות אלימות והוא אף ריצה בעבר תקופת מאסר קצרה. העבירה האחרונה בוצעה בשנת 2010, כך שהנאשם נמנע מביצוע עבירות תקופה ממושכת, אך בשים לב לעבר שאינו נקי, כמו גם למרכיבי החומרה המפורטים בכתבי האישום הנוכחיים ובראשם התקיפה האלימה של מתלונן בתיק הראשון והשימוש בסכין לצורכי איום בכתב האישום הנוסף, מדובר ללא ספק בהסדר שאין בו משום מיצוי הדין עם הנאשם. אף על פי כן, אני סבור כי יש מקום לכבד את ההסדר וזאת בעיקר לנוכח מצבו הנפשי של הנאשם, אשר סובל ממחלת נפש בעטיה הקושי בריצוי המאסר הינו משמעותי ועולה על זה של האדם הרגיל. כמו כן, הודה הנאשם בשני כתבי אישום, חסך זמן ציבורי. אני שומע כי הוא נעדר גורמי תמיכה ועל רקע זה מתבקש שב"ס לשלבו, ככל שניתן, בטיפול לו הוא זקוק ולבחון האפשרות לשלבו לאחר השחרור במסגרת תוכנית רש"א במוסד מתאים. מכל מקום, בנסיבות המיוחדות, יש לכבד את ההסדר על אף הקולא הטמונה בו.

אשר על כן, הנני דן הנאשם לעונשים הבאים:

1. מאסר בפועל למשך 10 חודשים מיום המעצר – 31.1.17.

2. 6 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא כי במשך 3 שנים מיום שחרורו מהמאסר לא יעבור עבירת אלימות כלפי הגוף.

3. 4 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא כי במשך 3 שנים מיום שחרורו מהמאסר לא יעבור עבירת איומים, היזק לרכוש או החזקת סכין.

המזכירות תסרוק את כתב האישום המתוקן ואת המסמכים ע/1 וע/2.

זכות ערעור בתוך 45 ימים.

<#6#>

ניתנה והודעה היום י"ד אייר תשע"ז, 10/05/2017 במעמד הנוכחים.

חגי טרסי , שופט, סגן נשיאה

הוקלד על ידי דורית סבג

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/05/2017 החלטה שניתנה ע"י חגי טרסי חגי טרסי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל מור שקים מתן
נאשם 1 שמואל אגובל (עציר) רויטל קוצר, דפנה רינסקי