טוען...

הוראה לתובע 1 להגיש תחשיבי נזק מטעם התובעת

רנה הירש08/08/2017

בפני

כבוד השופטת רנה הירש

התובעת

פלונית

ע"י עו"ד אופיר בילו

נגד

הנתבעת

הכשרה חברה לביטוח בע"מ

ע"י עו"ד שוש אלעזרא

החלטה

1. עיינתי בטענות הצדדים בכל הנוגע למינוי מומחה רפואי מטעם בית המשפט. מצאתי כי קיים ספק אם קיימת ראשית כראיה כנדרש, לאפשרות כי נותרה לתובעת נכות כתוצאה מתאונה, בעטיה יש מקום למינוי מומחים רפואיים לשם קביעת שיעור הנכות.

הקושי בקביעת קיומו של ראשית ראיה נובע ממיעוט התיעוד הרפואי, שלא ניתן ללמוד ממנו על רצף טיפולים, כאשר קיימות תקופות של חודשים ארוכים, בהם אין תיעוד המעיד על קבלת טיפול רפואי בשל פגיעת התובעת בתאונה.

עם זאת, לאור הגישה הליבראלית הנוהגת בכל הקשור למינויי מומחים רפואיים, ועל מנת שלא לחסום דרכו של התובע להוכיח טענותיו שברפואה – אשר בהליך זה ניתן לעשות רק בדרך של מינוי מומחה רפואי מטעם בית המשפט – מצאתי כי יש לקבל את הבקשה (ר' רע"א 5070/13, פלוני נ' הראל חברה לביטוח בע"מ [18.11.2013]).

בנסיבות אלו ולצורך האיזון, לנוכח הספק כאמור לעיל אם יש תשתית ראויה למינוי זה, אני קובעת כי בשלב זה יישאו הצדדים בחלקים שווים כמימון ביניים בהוצאות שכרו של המומחה.

2. אני מורה על מינוי ד"ר נחשון רנד, כמומחה רפואי מטעם בית המשפט בתחום האורתופדיה.

על מינוי המומחה יחולו תקנות פיצויים לנפגעי תאונות דרכים (מומחים), התשמ"ו- 1986.

במידה וקיימת מניעה כלשהי מבחינת המומחה מלשמש כמומחה מטעם ביהמ"ש בתיק זה, יודיע על כך לביהמ"ש ולצדדים תוך 14 יום מקבלת הודעת המינוי.

3. הואיל והחלטה זו ניתנת בהעדר הצדדים, רשאי כל צד לבקש שינוי זהות מומחה בכתב, תוך 10 ימים מהיום.

התובעת לא תיבדק בטרם חלפה תקופה של 45 יום ממתן החלטה זו.

4. הצדדים יעבירו למומחה עותק המסמכים הרפואיים שברשותם, שנערכו לצורך הטיפול בתובעת. התובעת תמציא את המסמכים שברשותו תוך 15 יום מהיום, והנתבעת תעביר עותק המסמכים שבידה תוך 15 ימים ממועד קבלת מסמכי התובעת (למעט מסמכים אשר העתקם כבר הומצא ע"י התובעת).

למען הסר ספק מובהר, כי לא ניתן להעביר למומחה חוות דעת רפואיות או החלטות של ועדות רפואיות כלשהן.

המומחה יציין בחוות דעתו אילו מסמכים היו בפניו לצורך מתן חוות הדעת.

5. המומחה יקבע ממצאים לגבי מצבה הרפואי של התובעת, הנובע מהתאונה מיום 31.10.12. המומחה יתייחס לקשר בין מצבה של התובעת היום, לבין התאונה בגינה הוגשה התביעה, וכן לעניינים אלה:

5.1 האם קיימת לתובעת כיום נכות צמיתה, ומהו שיעורה. כמו כן, יקבע המומחה אם נגרמו לתובעת נכויות זמניות, כתוצאה מהתאונה, ואם כן, מהו שיעורן ולאילו התקופות.

5.2 מהן המגבלות בנוגע לתפקודה ככל שיש כאלה.

5.3 האם תהיה התובעת זקוקה לטיפולים רפואיים בעתיד, ואם כן - מה הם סוגי הטיפולים ומה היא העלות המשוערת של טיפולים אלה לפי המחירים הנכונים להיום.

5.4 האם ניתן לצפות לשינוי בשיעור הנכות בעתיד, קרי, לשיפור או החמרה במצבה של התובעת.

5.5 המומחה יחווה דעתו אם יש צורך במינוי מומחה נוסף בתחום הנוירולוגיה, להערכת נכותה של התובעת בתחום זה, בנוסף על חוות הדעת שתינתן על ידו.

6. אני מעמידה את שכרו של המומחה בתחום האורטופדיה בסכום שלא יעלה על 5,000 ₪ בתוספת מע"מ. במידה ושכרו של המומחה גבוה מהסכום האמור, יגיש הודעה לבית המשפט ולצדדים, תוך 14 יום ממועד קבלת הודעת המינוי.

אם יסתבר כי לא נותרה לתובעת נכות צמיתה בגין התאונה נושא תביעה זו, ייתכן שיקוזז חלקה של הנתבעת בשכר המומחה הרלבנטי מן הפיצוי שייפסק לתובעת.

7. התובעת תעביר כתב ויתור סודיות רפואית למומחה שמונה, וכן לנתבעת (ככל שטרם הועבר כזה), תוך 15 יום מהיום.

8. התובעת תעמוד לבדיקות רפואיות, ככל שתידרשנה כאלה, כפי שיורה כל מומחה לצורך מתן חוות דעתו. ב"כ התובעת יתאם מועד עם המומחים לקיום הבדיקות.

9. חוות הדעת תימסר לביהמ"ש ולבעלי הדין ככל האפשר תוך 90 יום מהיום, ורק לאחר שיובטח שכר טרחתו של כל מומחה.

במידה ולא הוגשה חוות הדעת עד ליום 10.12.17 יודיע ב"כ התובעת מהי סיבת העיכוב בהגשת חוות הדעת. באותה הודעה, יפורט מתי נבדקה התובעת על ידי המומחה.

10. בעלי הדין רשאים להפנות לכל מומחה שאלות הבהרה תוך 15 יום ממועד קבלת חוות דעתו, והמומחה מתבקש להשיב תוך 15 יום נוספים.

11. כל פניה למומחה או ממנו, לרבות שאלות ההבהרה והתשובות שניתנו, יועברו לצד שכנגד ולתיק בית המשפט.

12. הצדדים יגישו תחשיבי נזק כדלקמן:

תחשיב הנזק מטעם התובעת יוגש עד ליום 21.01.18 .

תחשיב נזק מטעם הנתבעת יוגש עד ליום 11.02.17.

תחשיבי נזק המונים 20 עמודים ומעלה, או שהם כוללים תמונות, יוגשו בשני עותקים: האחד לתיק האלקטרוני, והשני לתיק הנייר, הכולל נספחים מדוגלים, לצורך איתור נוח. כל מסמך שיצורף לעותק הנייר ימוספר במספר סידורי רץ (כל עמוד ועמוד), לצורך הפניה לאלה. עותק הנייר יימסר למזכירות בית המשפט, לצורך הבאתו ללשכתי.

עותק התחשיבים יועבר לצד שכנגד, במקביל להגשתו לבית המשפט.

13. קדם המשפט יידחה, ויתקיים ביום 07.03.17 בשעה 09:00.

התובעת תתייצב לדיון זה ולכל דיון נוסף בתיק, אלא אם ניתן היתר להעדרה מהדיון.

14. בעלי הדין ישלימו ההליכים המקדמיים לרבות גילוי מסמכים הדדי ועיון בהם, תשובות לשאלונים יוחלפו ופרטים נוספים אם ידרשו. הליכים אלה יסתיימו תוך 45 יום מהיום.

15. התיק יובא לעיוני ביום 11.12.17 לצורך מעקב אחר קבלת חוות הדעת, וביום 12.02.18 לצורך עיון בתחשיבי הנזק, והכנת הצעה לסיום התיק. במקרים המתאימים, תישלח הצעה בכתב לצדדים.

ב"כ התובעת יעביר למומחה עותק החלטה זו.

ניתנה היום, ט"ז אב תשע"ז, 08 אוגוסט 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
08/08/2017 הוראה לתובע 1 להגיש תחשיבי נזק מטעם התובעת רנה הירש צפייה
28/03/2019 הוראה לתובע 1 להגיש תצהיר תובע רנה הירש צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 פלוני אופיר בילו
נתבע 1 הכשרה היישוב חברה לביטוח שושנה אלעזרא