טוען...

פסק דין שניתנה ע"י ליאת ירון

ליאת ירון09/01/2018

בפני

כבוד הרשמת הבכירה ליאת ירון

תובעים

1.איי.אי.ג'י ישראל חברה לביטוח בע"מ

2.מנשה נואמה

נגד

נתבעים

1.דוד אלל

2.איי. די. איי חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

הצדדים בתיק זה, הסכימו והסמיכו את בית המשפט לפסוק בתובענה דנן על פי שיקול דעתו, לפי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב] תשמ"ד - 1984, ללא נימוקים.

לאחר שעיינתי בכל החומר שהוגש על ידי הצדדים לתיק בית המשפט ובפרוטוקול, ושמעתי את טענות הצדדים ועדויותיהם בפני, ולאחר שהבאתי בחשבון טענותיהם של הצדדים האחד כנגד השני ושקלתי הדברים אלו מול אלו, אני מעדיפה את גרסת נהג רכב התובעים לאופן קרות התאונה, ומשכך מקבלת התביעה.

מעדות נהג רכב התובעים, שהיתה עקבית ובהירה והותירה עלי רושם מהימן, עולה כי התאונה אירעה, עת רכב הנתבע 1, שנסע מאחורי רכב התובעים, עקף את רכב התובעים משמאל, ועם שובו לנתיב הנסיעה, פגע ברכב התובעים. עדות זו, מתיישבת עם האמור בטופס ההודעה מטעם נהג רכב התובעים, וכן עם מוקדי הנזק ברכב התובעים ועם התמונות שהוגשו לתיק בית המשפט, לרבות תמונת הכביש בו אירעה התאונה.

להבהיר, כי ראיתי לדחות טענת הנתבעים, לפיה התאונה אירעה תוך השתלבות רכב התובעים מצד ימין וסטייה שמאלה לכיוון רכב הנתבעים. טענה זו אינה מתיישבת עם התמונות, שהוצגו בפני בית המשפט, ועם עדות נהג רכב התובעים, שהבהיר כי התאונה אירעה מספר קילומטרים לאחר ההשתלבות (עמ' 2 שורה 10 לפרוטוקול).

לאור האמור, אני מקבלת התביעה ופוסקת בזה כי הנתבעים ישלמו לתובעת 1, לסילוק סופי ומלא של כל תביעות התובעת 1 נגד הנתבעים כמפורט בתובענה, סכום כולל של 1,835 ש"ח ₪ בתוספת  הוצאות בסך של 774 ₪ ושכר טרחת עו"ד בסך של 1,500 ₪.

כמו כן, ישלמו הנתבעים לתובע 2, לסילוק סופי ומלא של כל תביעות התובע 2 נגד הנתבעים כמפורט בתובענה, סכום כולל של 4,400 ₪.

הסכומים האמורים לעיל ישולמו תוך 30 יום מיום המצאת פסק הדין לידי הנתבעים, שאם לא כן ישאו הפרשי הצמדה וריבית כדין מיום מתן פסק הדין ועד ליום התשלום בפועל.

ניתן היום, כ"ב טבת תשע"ח, 09 ינואר 2018, בהעדר הצדדים.