טוען...

החלטה שניתנה ע"י נאיל מהנא

נאיל מהנא24/05/2017

דו"ח תעבורה 60210514018 מספר פל"א 71261/2017 מספר פל"א 166053/2016

לפני כבוד השופט נאיל מהנא

המאשימה

.1 מדינת ישראל

נגד

הנאשם

.1 אשר גבאי ת.ז. 028655280

נוכחים:

ב"כ המאשימה: עו"ד ניצן בלולו

ב"כ הנאשם: עו"ד יוני שניאור

הנאשם

<#1#>

פרוטוקול

ב"כ המאשימה טוען לעונש: בהמשך להסדר טוען למאסר על תנאי 18 חושדים למשך 3 שנים פסילה של 5 שנים, פסילה על תנאי 18 חודשים למשך 3 שנים קנס והתחייבות 25,000 ₪ לשלוש שנים. מדובר בנאשם שהורשע בשני תיקים של נהיגה בזמן פסילה ונהיגה בשכרות, התביעה לא עתרה למאסר בפועל למרות שאם היינו טוענים חופשי לא ניתן לומר שזה לא במתחם הענישה ונוכח זאת בימ"ש צריך גם לאזן ולקבוע שהעונשים המותנים שעתרנו להם נמצאים במתחם הענישה, לא אלעה בפסיקה מוכרת ברור שצירוף העבירות זה מהחמורות בפקודת התעבורה. לגבי ערו, מגיש גליון. הנאשם נוהג משנת 1992 לחובתו 34 ה"ק אחרונה גם על נהיגה תחת השפעה מ 3.11.16. כלומר עסקינן בנאשם שיש לו 2 תיקים נהיגה כששותה נהיגה בפסילה גם ניתן לראות בעברו מספר עבירות של נהיגה עם רשיון שפקע. מבקשים להפעיל פסילה על תנאי של 3 חודשים מתיק 6284-05-16 בימ"ש שלום תעבורה פתח תקווה מיום 3.11.16. יש לו 2 עבירות פליליות קבלת דבר במרמה ושימוש במסמך מזויף וכן תקיפה הגורמת חבלה של ממש. הפעלת מאסר על תנאי של 3 חודשים מאותו תיק בחופף. התביעה לא עתרה למאסר חרף העובדה שיש מאסר על תנאי ולכן באיזון בימ"ש צריך להענות לעתירתנו לענין העונשים המותנים. אדם כזה צריך לקבל מסר שלא יכול לעשות שוב את העבירה.

ב"כ הנאשם טוען לעונש: מסכים שיש להכביד בעונשים מותנים, ההזדמנות שניתנה לנאשם צריכה היתה להינתן. התביעה התלבטה כי מדובר באדם שפנה במסגרת מעצרו לשירות המבחן אמר שהוא בבעיה וצריך עזרה. היה מספר ימים במעצר והיה במעצר בית חודש וחצי חודשיים, הנאשם פסול מיום 16.2.17 בהחלטת כב' השופטת זוכוביצקי. הנאשם לא מקל ראש בחומרת העבירות הנאשם עבר מסכת בשנים אחרונות לא פשוטה שהיא גם לא באה להסביר את המצב שהגיע הנאשם. הנאשם הסתבך כלכלית והגיע לחובות של מליונים. הנאשם בן 45 נשוי עם 2 ילדים יש לו מספרה שממנה מביא אוכל לביתו. שירות המבחן ערך תסקיר מעצר ודיבר על כך שהנאשם ביחס לשימוש באלכוהול מסר שלא רואה עצמו כסובל מבעיית שתיית אלכוהול אך מוכן להשתתף בטיפול יעודי במסגרת עמותת אפשר לטיפול בבעית אלכוהול, הערכת הסיכון והסיכוי נמדד, אני לא מתערב לשירות המבחן ביכולת לבחון אם הנאשם צריך שיקום. הנאשם מבקש עזרה הוא אומר שנורמטיבי ולא מבין איך מצא עצמו כך. שירות המבחן פנה אלינו ואל הנאשם ושאל למה אין דרישה לתסקיר. היה חשוב לנאשם לצאת ממעצר הבית והסכמנו להסדר שהוצג. המטרה להוציא אותו לדרך חדשה. לא מדובר בעבריין, מדובר באדם שהנסיבות הובילו אותו ולקח אחריות מרגע ראשון אמר אני לא בסדר מגיע לי עונש. מבקש שבימ"ש לגבי עונשים צופי פני עתיד שחברי חושב שצריכים לאזן את תקופת המאסר, זה נכון, אך מבקש להתחשב לענין הפסילה, שנתיים פסילה זה המון זמן, הוא פסול 3 חודשים בתיק יש לו עוד שנים וזה גם ככה מרסק וצריך תיאוריה וטסט. אני לא מבקש שבימ"ש ישלח אותו לתסקיר אלא אם בימ"ש יחליט אחרת, אך מבקש שבימ"ש יעזור לנאשם שיוכל לדעת אם קיימת בעייתיות או לא, אני סבור שאין בעיית התמכרות.

<#2#>

גזר דין

הנאשם שלפני הודה והורשע ב-3 כתבי אישום המיחסים לו נהיגה בפסילה ב-2 הזדמנויות ונהיגה בשכרות.

הנאשם הוציא רשיון נהיגה בשנת 1992 צבר לחובתו 34 ה"ק ביניהן עבירה של נהיגה תחת השפעת אלכוהול. במספר פעמים נתפס נוהג כאשר רשיון הנהיגה שלו אינו בתוקף.

הצדדים הגיעו להסדר לענין אורך תקופת המאסר וכי היא תרוצה בדרך של עבודות שירות, אך טענו לענין יתר הרכיבים.

אומר כבר כעת כי ההסדר אליו הגיעו הצדדים הינו הסדר מקל מאוד עם הנאשם ונמצא בתחתית המתחם.

יחד עם זאת, לא מצאתי לסטות ממנו והדבר יאוזן ביתר רכיבי הענישה צופי פני עתיד.

לפיכך, אני דן את הנאשם לעונשים הבאים:

1. תשלום קנס בסך 2,500 ₪ או 25 ימי מאסר תמורתם.

הקנס יקוזז מההפקדה והיתרה תושב לנאשם.

2. פסילה מלקבל ו/או מלהחזיק רשיון נהיגה לתקופה של 36 חודשים.

הפסילה תהיה במצטבר לכל פסילה אחרת.

הנאשם פטור מהפקדת רשיון נהיגה.

המזכירות תחשב מועד הפסילה מיום 16.2.17

תשומת לב הנאשם לכך שהעונש המקובל על נהיגה בזמן פסילה הוא מאסר בפועל.

3. פסילה מלקבל או מלהחזיק רשיון נהיגה לתקופה של 12 חודשים, וזאת על תנאי למשך 3 שנים.

4. אני מצווה על מאסרו של הנאשם בפועל למשך 6 חודשים. המאסר ירוצה בדרך של עבודות שירות בהתאם לחוו"ד הממונה על עבודות השירות. על הנאשם להתייצב ביום 3.9.17 בפני הממונה על עבודות שירות לצורך קליטה והצבה.

תשומת לב הנאשם שעליו לבצע כל העבודות המוטלות עליו במסגרת עבודות השירות עפ"י הנחיות שתינתנה לו מעת לעת ע"י הממונה במקום. כל הפרה של עבודות שירות תגרום להפסקה מיידית של עבודות השירות ולריצוי עונש מאסר בפועל.

5. אני מצווה על מאסרו של הנאשם למשך 12 חודשים, וזאת על תנאי למשך שלוש שנים, אם יעבור על הוראות סעיף 67 ו/או 10(א) לפקודת התעבורה תשכ"א-1961, שעניינם נהיגה בפסילת רשיון או נהיגה ללא רשיון נהיגה בתוקף ו/או נהיגה בשכרות ו/או תחת השפעת סמים/אלכוהול.

6. אני מורה על הפעלת עונש פסילת רשיון למשך 3 חודשים, כפי שנפסק על תנאי ע"י בימ"ש לתעבורה בפתח תקווה בתיק 6284-05-16 ביום 3.11.16 לריצוי באופן חופף.

7. אני מורה על הפעלת עונש מאסר למשך 3 חודשים, כפי שנפסק על תנאי ע"י בימ"ש לתעבורה בפתח תקווה בתיק 6284-05-16ביום 3.11.16 לריצוי באופן חופף.

8. הנאשם יחתום על התחייבות על סך של 25,000 ₪, לפיה לא יעבור על עבירות נשוא כתב אישום זה, משך שלוש שנים מהיום.

ההתחייבות תיחתם ע"י הנאשם לאלתר, ותומצא למזכירות בית המשפט.

לא יחתום הנאשם על ההתחייבות – יאסר לתקופה של 30 יום.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים בתוך 45 יום מהיום.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ח אייר תשע"ז, 24/05/2017 במעמד הנוכחים.

C:\Users\ShimiG\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\025784190.tif

נאיל מהנא, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
24/05/2017 החלטה שניתנה ע"י נאיל מהנא נאיל מהנא צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל גלעד יששכר משולם
נאשם 1 אשר גבאי יהונתן שניאור