טוען...

החלטה שניתנה ע"י דניאל בן טולילה

דניאל בן טולילה06/03/2017

לפני כבוד השופט דניאל בן טולילה

המבקשת

מדינת ישראל

ע"י חוקר, מר מוטי קקון

נ ג ד

החשודים

1. עזאם אבו צעלוק (עציר), ת.ז. 300566304 – בעצמו

2. מורד אבו סעלוק (עציר), ת.ז. 203721154 – בעצמו

3. חאלד אבו צעלוק (עציר) , ת.ז. 208395764 - בעצמו

ע"י ב"כ עו"ד ויקטור אוזן

<#1#>

פרוטוקול

נציג המבקשת, לאחר שהוזהר כדין:

הבנתי את האזהרה, ואני מתחייב לומר את האמת.

המבקשת חוזרת על הבקשה ומצהירה כי כל האמור בה אמת. תיק החקירה מוגש לעיון ביהמ"ש, וכן דו"ח סודי [מתקבל ומסומן מב/1 ומוחזר ליחידה החוקרת]. אבקש להוסיף כי מדובר בהארכה רביעית, התבקשו השלמות מהפרקליטות. בגדול, אלו פעולות 51,52,53,54. פעולה 54 היא הפעולה המורכבת שמסכמת את הפעולות האלה.

ח"נ בתשובה לשאלות בא-כוח המשיבים:

ש. מדובר על פעולה אחת מורכבת?

ת. פעולה אחת מורכבת.

ש. מתי נולדה הפעולה הזו?

ת. היום כשהיינו בפרקליטות.

ש. מתי?

ת. היום. זו פעולה שהתבקשנו לעשות.

ש. והיא לא עלתה בהשלמות הקודמות?

ת. לא. הפעולה לא בוצעה בבוקר כי היא לוקחת זמן ולא ניתן לבצעה מעכשיו לעכשיו. אנחנו ננסה לבצע אותה עוד היום לאחר הארכת המעצר, אבל לא אוכל להתחייב כי יכולים להיות דברים שלא תלויים בנו.

לשאלת ביהמ"ש האם הפעולה תבוצע, אני משיב שכן.

ש. למי מתייחסת הפעולה?

ת. לכל החשודים.

סיכומי נציג המבקשת:

המבקשת חוזרת על הבקשה ומבקשת להיעתר לה במלואה.

סיכומי בא-כוח המשיבים:

לכל הליך בעולם יש סוף. חבריי חושבים שהם באיזשהו סוג של משחק או התנהלות שהם בלי סוף יגישו בקשות ויקבלו עוד ימים, דבר שאסור שיקרה. בהארכת המעצר הקודמת התייצבו חבריי והצהירו שמבחינתם פעולות החקירה הסתיימו, וביקשו לקבל הארכת מעצר נוספת לשם ביצוע פעולות שנתבקשו ע"י הפרקליטות. ז"א שהתיק נמצא בפרקליטות כבר שבוע, לא מדובר בתיק גדול מאוד, מדובר בקלסר. אין לי מושג איזו פעולה כ"כ חשובה עלתה רק היום, שאי אפשר היה לבצע אותה לפני או לחשוב עליה לפני, ולבוא ולבקש עוד ימים בתיק הזה. החשודים כאן צעירים, חסרי עבר פלילי, עצורים מיום 19.2.17. נחקרו, מסרו גרסה, אח"כ שתקו. כל המעורבים בתיק נחקרו. חוות הדעת שנתבקשו נתקבלו. במקרה הספציפי שלנו אין ט"א על הנשק ואין דנ"א. לגבי המשיב 1, לא נחקר מאז הארכת המעצר הקודמת, לא נחקר גם מאז הארכת המעצר השניה, לא הוטחה בו כל ראיה, ואני לא מבין למה לא לשחרר אותו כי הוא לא קשור לכלום. אני סבור שהאחרים גם לא קשורים לדבר. אולם אם חבריי סבורים שהם קשורים, הייתי מצפה היום, לאחר כל ההארכות, לאחר שחלפו ימים רבים של חקירה, שהיום לכל הפחות יגיעו חבריי עם הצהרת תובע, ונראה סוף לחקירה הזו. אותה השלמה של פעולה 54 ניתן לבצע לאחר הצהרת תובע. החשודים צריכים לדעת שהחקירה בעניינם הסתיימה, אי אפשר להוביל אותם להארכות מעצר מבלי לחקור אותם, חבריי צריכים להתאמץ למצות את הימים שיש להם ולבצע את הפעולות שהם צריכים לבצע. אני מבקש להורות למבקשת ולפרקליטות להתייצב כבר מחר עם כתב אישום, לא עם הצהרת תובע, אם בכוונתם להגיש כתב אישום, להשקיע את שעות אחר הצהריים ולכתוב את זה.

לגבי משיב 1 אבקש להורות על שחרורו כבר היום, מראשית החקירה עולה שהוא היה נוסע שלא קשור לכלום, אף אחד מהאחרים לא קשר אותו לכלום, חסר עבר, עובד, מנהל אורח חיים נורמטיבי והגיעה השעה להגיד שזה הסוף, בית המשפט לא חותמת גומי לאף יחידה חוקרת, הארכה רביעית ולייצר פעולה היום בבוקר זה מטריד.

לי נמסר כששוחחתי עם החוקרים אתמול שמתכוונים להגיש הצהרת תובע או כתב אישום והיום בבוקר נמסר לי למרות שהבקשה נושאת 5 ימי מעצר, שהם מבקשים יום אחד.

<#2#>

החלטה

בפניי בקשה רביעית להאריך את מעצר המשיבים מכח הוראת סעיף 13 לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה – מעצרים) התשנ"ו-1996 (להלן: "החוק").

בתיק זה כבר ניתנו מספר החלטות מפורטות על ידי מותבים שונים באשר לחשד הסביר וכנגזרת מכך קיומה של עילת מעצר.

כפי הנטען בבוקרו של יום הורה פרקליט/פרקליטה מלווים ביצוע השלמת פעולת חקירה יחידה וזאת כלפי כל המשיבים.

בצדק הביע ב"כ המשיבים את טרוניתו על ההתנהלות אשר על פני הדברים יכול ומעוררת תחושה של גרירת רגליים וניסיון למשוך את תקופת מעצרם של המשיבים ללא קשר להתקדמות החקירה.

בית המשפט הזהיר עצמו כי מדובר בהארכת מעצר רביעית ונדרש לטיבה של אותה פעולה, כל שאציין בקצרה כי מדובר בפעולה שעל פניו הינה מהותית, שקיים גם הסבר אפשרי לשיקולים מדוע יכול ועד עכשיו לא בוצעה. מכל מקום, גם הוצהר ע"י נציג המבקשת כי פעולה זו תבוצע ולא בכדי.

מותב זה לא יהיה במעמד הארכת המעצר הבאה, שתהיה קצרה, יחד עם זאת נציג היחידה החוקרת יתבקש להצהיר האם פעולה זו בוצעה על מנת לוודא שלא מדובר בהארכה שלא מטעמים ענייניים.

בנסיבות האמורות לעיל ובאיזון המתבקש, הנני להורות על המשך מעצרם של המשיבים עד מחר, 7.3.2017, בשעה 13:00.

הצדדים יהיו ערוכים לדיון החל מהשעה 12:00.

בנסיבות האמורות לעיל, ברי כי בית המשפט מצפה כי החקירה תסתיים וככל שיימצאו די ראיות, יוגש כתב אישום או הצהרת תובע.

זכות ערר כחוק.

<#3#>

ניתנה והודעה היום ח' אדר תשע"ז, 06/03/2017 במעמד הנוכחים.

דניאל בן טולילה , שופט

הוקלד ע"י הילה קומי ואלינור בסטיקר

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/03/2017 החלטה שניתנה ע"י דניאל בן טולילה דניאל בן טולילה צפייה
07/03/2017 החלטה שניתנה ע"י צבי פורר צבי פורר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל לא מזוהה לא מזוהה
חשוד 1 עזאם אבו צעלוק (עציר)