טוען...

החלטה שניתנה ע"י אחסאן כנעאן

אחסאן כנעאן02/10/2017

בפני

כבוד השופט אחסאן כנעאן

תובעים

פלוני

נגד

נתבעים

איי אי ג'י ישראל חברה לביטוח בע"מ

החלטה

1.         לאחר שעיינתי בבקשה על נספחיה ובתגובת ב"כ הנתבעת, הגעתי למסקנה כי אכן קיימת ראשית ראיה לקיומה של נכות המצדיקה מינוי מומחים רפואיים. לאור הממצאים בבטן בבדיקת US והכאבים בבטן עליהם התלונן בשמיוך לאחר התאונה קיימת ראשית ראיה למינוי מומחה בשטח הכירורגי. בתחום האורטופדי ישנה ראשית ראיה לאור החבלה בצוואר וההיזקקות לטיפול פיזיותרפיה. ראשי הראיה בעוצמה חלשה לכן אמנה על חשבון התובע. בשטח הפנימי אין בשלב זה ראשית ראיה לכן הבקשה נדחית. בשטח הנוירולוגי נטען לאיבוד הכרה אך באמבולנס אך לא צורף דו"ח מד"א. במיון אין אינדקציה לאיבוד הכרה. על פי התיעוד הרפואי נטען כי כאשר היה ביום 8.3.2010 בבית אחותו איבד את ההכרה. התובע לא פנה מיד לטיפול רפואי. גם כשפנה למחרת לא נבדק על ידי נוירולוג ורופא המשפחה כלל לא ביצע כל בדיקה נוירולוגית שתצביע על ממצא כלשהי שיקים ראשית ראיה למינוי. לכן אני דוחה את הבקשה למינוי מומחה נוירולוגי.

על כן אני ממנה את ד"ר ליאונל בסט כמומחה מטעם בית המשפט בתחום הכירורגי וכן את ד"ר קליגמן כמומחה מטעם בית המשפט בתחום האורטופדי. המומחים מתבקשים לחוות דעתם באשר:

א.         למצבו הרפואי של התובע הנובע מן התאונה נשוא התובענה;

ב.         לקשר הסיבתי בין המצב הרפואי לבין התאונה;

ג.          לנכותו הצמיתה של התובע (אם קיימת) ככל הנובעת היא מן התאונה נשוא התובענה;

ד.         לנכותו הזמנית של התובע (היינו: תקופת אי הכושר לעבודה) בעקבות התאונה נשוא התובענה;

           

2.         התובע ימציא כתב ויתור על  סודיות רפואית למומחים הנ"ל וכן לנתבעת בתוך 15 יום מהיום.

כל אחד מן הצדדים ימציא למומחים הנ"ל וכן לצד שכנגד תצלום של כל המסמכים הרפואיים שבשליטתו הנוגעים לעניין שבמחלוקת, למעט חוות דעת של מומחה. התובע ימציא מסמכים אלה בתוך 15 יום מהיום והנתבעת בתוך 15 יום מיום שתקבל את מסמכי התובע (למעט מסמכים אשר העתקם הומצא להם על ידי התובע).

3.         התובע יעמוד לבדיקות רפואיות כפי שיורו המומחים לצורך מתן חוות דעתם. ב"כ  התובע יתאם מועד עם המומחים לקיום הבדיקות. 

4.         הנני קובע שכרו של כל מומחה בסך של 5,000 ₪ כולל מע"מ.

          

שכר טרחתו של המומחה בשטח הכירורגי ישולם על ידי הנתבעת. אולם, אם יסתבר כי לא נותרה לתובע נכות צמיתה בגין התאונה נשוא תיק זה, יתכן שיקוזז שכרם של המומחים מן הפיצוי שיפסק לתובע.

שכר טרחת המומחה בשטח האורטופדי יישא התובע. לצורך כך התובע יפקיד את שכר טרחת המומחה בידי בא כוחו בתוך 30 יום מהיום והמומחה לא יתחיל בעבודה בטרם קיבל הודעה מבא כוח התובע כי השכר הופקד.

5.         שימת לב המומחה מופנית ל-

א.         הוראת תקנה 8 (א) לתקנות הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (מומחים), התשמ"ז- 1986, לפיה אין להביא בפני המומחה הממונה על ידי בית המשפט חוות דעת רפואית של מומחה אחר לגבי התאונה בה עסקינן;

ב.         פסיקת בית המשפט העליון קובעת כי גם מסקנות של וועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי אסור שתובאנה בפני המומחה.

6.         נקבע לקדם משפט נוסף ליום 6.3.2018 בשעה 9:00.

7.         המזכירות תמציא העתק ההחלטה למומחים ולבאי כוח הצדדים.

ניתנה היום, י"ב תשרי תשע"ח, 02 אוקטובר 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/04/2017 החלטה שניתנה ע"י אחסאן כנעאן אחסאן כנעאן צפייה
02/10/2017 החלטה שניתנה ע"י אחסאן כנעאן אחסאן כנעאן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 פלוני חוסיין דבאח
נתבע 1 איי אי ג'י ישראל חברה לביטוח בע"מ יורם גורי