טוען...

פסק דין שניתנה ע"י צילה צפת

צילה צפת09/05/2018

לפני

כב' השופטת צילה צפת, סגנית נשיא

תובעים

שושנה אנילי

נגד

נתבעים

1. אלטשולר שחם גמל ופנסיה בע"מ

2. ילין לפידות - ניהול קרנות נאמנות בע"מ

פסק דין

בקשה להסתלק מן הבקשה לאישור תובענה ייצוגית (להלן "בקשת האישור") ודחיית התביעה האישית.

המבקשת היא בתו ויורשתו של אביה המנוח מר אלברטו דיין ז"ל. המנוח קבע את המבקשת כמוטבת יחידה בפוליסות גמל המנוהלות על ידי המשיבים.

עניינה של בקשת האישור בטענת המבקשת כי המשיבות פועלות בניגוד לדין, לרבות בניגוד לתקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל)(איתור עמיתים ומוטבים) תשע"ב 2012, מתוך מטרה לעשות עושר ולא במשפט. לטענת המבקשת, המשיבים לא טורחים לאתר את המוטבים אלא ממשיכים לנהל את קופת הגמל ובכך משיאים את ריווחיהם מדמי ניהול. כן נטען כי הגם שהמבקשת רשומה כמוטבת, המשיכו המשיבים לשלוח דברי דואר למענו של אביה המנוח, שהגיעו לידי אחיה שלא היה מוטב בחשבון, בכך פגעו בפרטיותה ובזכות המנוח לפרטיות, זאת בניגוד לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו וחוק הגנת הפרטיות.

המשיבים, בקשו לדחות את בקשת האישור הן על הסף והן לגופה. אשר לטענה הראשונה בדבר אי איתור מוטבים, נטען כי המבקשת הודיעה למשיבים בסמוך לאחר פטירת המנוח את דבר היותה מוטבת ועל כן ממילא התייתר הצורך לאתרה, משכך היא נעדרת עילת תביעה אישית ולא הובאה כל ראיה לקיומה של קבוצה. אשר למכתב שנשלח למענו של המנוח, נטען כי מדובר בדוחות שנתיים לתקופה שהקופה התנהלה עדין על שם המנוח, אותם יש לשלוח לכתובת העמית. חוק הגנת הפרטיות אינו חל על נפטרים למעט מקרה ספציפי שאינו רלוונטי לענייננו, מה גם שזכות תביעה בשם המנוח יכול ותוגש על ידי כל יורשיו ולא על ידי המבקשת בלבד.

לאחר דיון מקדמי ולאחר שהמבקשת שקלה את סיכויי הבקשה להתקבל הגישה בקשה למחיקת הבקשה והתביעה ללא צו להוצאות. המבקשת הגישה תצהיר הסתלקות בהתאם לסעיף 11 לתקנות תובענות ייצוגיות.

המשיבים מסכימים לבקשה ללא צו להוצאות.

בנסיבות המפורטות לעיל מאושרת ההסתלקות מן הבקשה לאישור התובענה כייצוגית.

נדחית התביעה האישית.

לא נמצא הצורך בפרסום.

אין צו להוצאות.

ניתנה היום, כ"ד אייר תשע"ח, 09 מאי 2018, בהעדר הצדדים.