טוען...

החלטה שניתנה ע"י יפה שטיין

יפה שטיין20/02/2018

20 פברואר 2018

לפני:

כב' השופטת יפה שטיין

התובעת:

מעין אלגרישי

ע"י ב"כ: עו"ד שלום מור

-

הנתבעת:

מ. ברוכים ובניו בע"מ

ע"י ב"כ: עו"ד בדראן סלמה

החלטה

1. זוהי החלטה בבקשת התובעת לגילוי מסמכים. התובע מבקשת לקבל לידיה את המסמכים הבאים:

א. מסמכים בדבר היקף העבודה של הנתבעת עם חברת מחסני חשמל לשנים
2015-2018.

ב. מסמכים בדבר היקף העבודה של הנתבעת עם יתר רשתות החשמל לשנים 2015-2018.

ג. תלושי שכר ודוחות נוכחות של עובדת אחרת (נטלי) לשנים 2016-2017.

2. לאחר שעיינתי בבקשה ובתגובה לה, מצאתי כי דין הבקשה להידחות כפי שיפורט להלן.

א. מעיון בבקשה ובתגובה עולה כי בקשת התובעת כוללנית מדי, אינה עומדת במבחן הרלוונטיות לעניין גילוי מסמכים, ופוגעת הן בזכות הנתבעת לפרטיות והן בצדדי ג', (כולל פרטי התקשרות היכולים להוות סוד מסחרי בין החברות), כפי שיפורט בהמשך.

ב. עיקר המחלוקת בין הצדדים הינה ביחס לסיבת פיטורי התובעת מעבודתה, כאשר התובעת טוענת כי פוטרה בשל הריונה ואילו הנתבעת טוענת כי התובעת פוטרה בשל ירידה בהיקף העבדה והצורך בהתייעלות כלכלית. זאת עקב הפסקת ההתקשרות בין הנתבעת לחברת מחסני חשמל. הנתבעת צירפה כרטסת הנהלת חשבונות המלמדת לטענתה על הפסקת ההתקשרות עם חברת מחסני חשמל בתקופה הרלוונטית לתביעה.

ג. באשר למסירת פרטי היקף העבודה של הנתבעת עם חברת מחסני חשמל לשנים 2015-2018 – כפי שניתן לראות, מדובר בדרישה רחבה וגורפת מדי. הנתבעת צירפה את כרטסת הנהלת החשבונות להוכחת טענתה באשר להפסקת ההתקשרות עם מחסני חשמל. המידע המבוקש באשר להיקף העבודה לכל השנים המבוקשות עם חברת מחסני חשמל אינו נחוץ לשם בירור המחלוקת בין הצדדים. בכל מקרה, נטל ההוכחה לפיה התובעת פוטרה עקב הפסקת ההתקשרות עם מחסני חשמל מוטל על הנתבעת, והיא זו שצריכה להראות במסמכים על הפסקת ההתקשרות עם מחסני חשמל או ירידה דרסטית בהיקף העבודה (כאשר מסמך על הפסקת ההתקשרות אכן הוצג).

ד. גם הבקשה לגילוי מסמכים ביחס להיקף העבודה של הנתבעת עם יתר רשתות החשמל לשנים 2015-2018 – הינה בקשה בלתי סבירה ובלתי מידתית, ואף לא רלוונטית למחלוקות שבין הצדדים. אין כל רלוונטיות להיקף העבודה של הנתבעת עם הספקים השונים במשך שנים אלו.

ה. לגבי תלושי שכר ודוחות נוכחות של העובדת נטלי לשנים 2016-2017 – דרישה זו אף היא אינה ברורה ואף מהווה פגיעה בפרטיותה של העובדת. משלא הוכחה הרלוונטיות של מסמכים אלו הרי שאין לאפשר את הגילוי המבוקש. זאת ועוד. ככל שעובדת זו מסכימה לחשוף את פרטי העסקה עימה – תוכל להביאה לעדות. ככל שלא – אין כל סיבה לפגוע בפרטיותה בעל כורחה (כשם שהתובעת לא הייתה מעוניינת שבית הדין ימסור את פרטי העסקתה שלה לתובעים פוטנציאליים אחרים).

סוף דבר:

מכל האמור לעיל - הבקשה נדחית. הוצאות הבקשה יילקחו בחשבון בסיום ההליך.

ניתנה היום, ה' אדר תשע"ח, (20 פברואר 2018), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
20/02/2018 החלטה שניתנה ע"י יפה שטיין יפה שטיין צפייה
19/03/2018 הוראה לתובע 1 להגיש תצהיר עדות ראשית יפה שטיין צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 מעין אלגרישי שלום מור
נתבע 1 מ. ברוכים ובניו בע"מ בדראן סלאמה