טוען...

פסק דין שניתנה ע"י יחזקאל קינר

יחזקאל קינר01/09/2017

מספר בקשה:5

בפני

כבוד השופט יחזקאל קינר

מבקש

משה שטרית
ע"י ב"כ עו"ד רענן בשן

נגד

משיבה

חברת פרטנר תקשורת בע"מ
ע"י ב"כ עו"ד דרור סברנסקי ועו"ד פרדי בן צור

פסק דין

1. זוהי בקשת המבקש, המוגשת בהסכמת המשיבה, לאשר הסתלקותו מבקשת האישור בתיק שבכותרת.

2. בבקשת האישור טען המבקש לחיובי יתר של ריבית בתיקי ההוצאה לפועל שמנהלת המשיבה נגד חייבים, לקוחותיה, חברי קבוצת הנפגעים, הנגרמים עקב כך שהמשיבה מצרפת לקרן החוב ריבית, בתדירות גדולה יותר מזו המותרת על-פי חוק פסיקת ריבית והצמדה, תשכ"א-1961 (להלן: "חוק פסיקת ריבית"). המבקש הסתמך על כך שבתיק ההוצאה לפועל שמנהלת המשיבה נגדו, מופיעים מופעי ריבית מספר פעמים בשנה, במקום פעם אחת בשנה. המבקש צירף אף לבקשת האישור חוות דעת מומחה, לפיה לאורך תקופה של 8 חודשים חויב תיק ההוצל"פ נגד המבקש 7 פעמים בחיובי ריבית במקום פעם אחת בשנה, וכתוצאה מכך נוצרו חיובי יתר של ריבית דריבית.

3. בבקשת ההסתלקות נטען כי בפגישה שהתקיימה לאחרונה בין הצדדים הציגה המבקשת את הסתייגויותיה מבקשת האישור, שהעיקרית שבהן (אך לא היחידה) הייתה כי מופעי הריבית בתיק ההוצל"פ אינם יוצרים חיובי יתר בגין ריבית דריבית, שכן הריבית אינה מצטרפת לקרן החוב אלא בהתאמה לתדירות שנקבעה בחוק.

4. עוד נטען בבקשת ההסתלקות כי המשיבה הציגה בפני המבקש מכתב שהתקבל מרשות האכיפה והגביה בקשר לתובענה ולבקשת האישור, בו צוין והובהר במפורש, כי הריבית מצטרפת לקרן ומתווספת לה לצורך חישוב הריבית הבא אחת לשנה.

5. בהמשך בקשת ההסתלקות ציין המבקש כי טענתה המרכזית של המשיבה נבדקה בכובד ראש על ידו ועל ידי המומחה מטעמו, וכי נמצא שלא ניתן לשלול את האפשרות שיש בה ממש, וכי תדירות גבוהה של מופעי ריבית בתיק ההוצל"פ, אינה יוצרת בהכרח גביית יתר בגין ריבית דריבית. לאור האמור לעיל ולאור שיקולים של חסכון במשאבי הצדדים ובזמן שיפוטי יקר, הגיע המבקש למסקנה כי אין עוד טעם בניהול ההליך, ומן הראוי להסתלק ממנה, כשהמשיבה מסכימה לכך שההסתלקות תיעשה ללא צו להוצאות, ובתוספת התנאים המקובלים בבקשות הסתלקות.

6. המבקש תמך את בקשת ההסתלקות בתצהירו ובתצהיר בא כוחו בהם הצהירו כי לא קיבלו ולא יקבלו תשלום או טובת הנאה, במישרין או בעקיפין, בקשר להסתלקות המבקש מההליכים דנא.

7. בהחלטה מיום 16.8.17 ביקשתי לצרף את מכתב רשות האכיפה הנזכר בסעיף 4 לבקשת ההסתלקות, וכן הסבר של המשיבה מדוע מופיעים מספר חיובי ריבית במהלך השנה, וזאת על מנת שניתן יהיה לשקול את כל השיקולים הצריכים לעניין.

8. להודעת המשיבה שהוגשה אתמול צורף המכתב האמור, וכן ההסבר המבוקש בצירוף דוגמאות, ומהם עלה כי הסיבה לכך שמופיעים מספר חיובי ריבית בשנה, היא כי במקרה שבוצע תשלום בתיק ההוצל"פ במהלך השנה, מופיע התשלום בדף החשבון, ויחד איתו גם רכיבי הריבית וההצמדה עד מועד התשלום, וזאת, על מנת שלאחר כל תשלום שבוצע בתיק ההוצל"פ, תהיה תמונה עדכנית וברורה לגבי יתרת החוב. ואולם, על אף הופעתם של רכיבים אלה בדף החשבון, הרי צירופם לקרן החוב נעשה אחת לשנה, ולפיכך חיוב הריבית דריבית נעשה רק לאחר שנה, כפי שמתיר חוק פסיקת ריבית.

9. לאחר עיון בבקשת האישור ובתביעה האישית של המבקש, כמו גם בבקשת ההסתלקות ובהודעת המשיבה שהוגשה לאחר מכן ובנספחיה, כאשר ההסברים שניתנו שם מקובלים עלי, מצאתי את בקשת ההסתלקות סבירה ועומדת בתנאי סעיף 16 לחוק תובענות ייצוגיות, תשס"ו-2006 (להלן: "החוק"). ברי גם כי אישור בקשת ההסתלקות אינו מהווה מעשה בית דין, כך שממילא לא ייגרם נזק לחברי הקבוצה כתוצאה מאישור ההסתלקות.

לפיכך, אני מאשר את ההסתלקות, כאשר בנסיבות העניין כפי שפורטו לעיל, ובמיוחד לאור ההסברים שניתנו, איני רואה מקום ליתן הוראות לפי סעיף 16(ד)(1) לחוק.

10. סוף דבר, אני מתיר למבקש להסתלק מבקשת האישור, מוחק אותה, ודוחה את תביעתו האישית של המבקש.

ניתן היום, י' אלול תשע"ז, 01 ספטמבר 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
01/09/2017 פסק דין שניתנה ע"י יחזקאל קינר יחזקאל קינר צפייה