טוען...

פרוטוקול

אתי כרייף10/01/2018

30306-07-17

מספר פל"א 302968/2017 אחר תיק נייר

לפני כבוד השופטת אתי כרייף

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

מוצטפא עבד אלעזיז תושבי איו"ש 403215940

#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד ניסים סוסי

הנאשם בעצמו וב"כ עו"ד רויטל קוצר

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

הגענו להסדר לפיו הנאשם יחזור בו מהכפירה בתיק זה , יודה ויורשע בכתב אישום מתוקן - מוגש ומסומן ת/1.

כן הוסכם כי יצרף ת"פ 21593-03-17 בו יודה בכתב אישום מתוקן אף הוא – מוגש ומסומן ת/2.

ייגזר עליו עונש מוסכם של ימי מאסר כמניין מעצרו, מע"ת ארוך ומשמעותי לגבי כל עבירות רכוש, מע"ת על עבירת שב"ח, בנוסף התחייבות ופיצוי למתלונן נשוא התיק העיקרי, ע"ת 1, בסך של 15,000 ₪ והצדדים יבקשו שהסכום יועבר מתוך הפקדון מתיק המ"ת 30306-07-17.

ב"כ הנאשם:

אני מאשרת את ההסדר. כתב האישום המתוקן הוקרא והוסבר לנאשם והוא מודה בעובדותיו ,וגם מודה בת.פ 21593-03-17, הכל מקובל על הנאשם ויודע שבית המשפט אינו כפוף.

<#5#>

החלטה

מאשרת לנאשם לחזור בו מהכפירה בתיק זה.

בית המשפט מבהיר לצדדים כי הוא אינו כבול בהסדר וכי קיימת אפשרות כי העונש שיוטל בסופו של דבר יחרוג מההסדר .

<#6#>

ניתנה והודעה היום כ"ג טבת תשע"ח, 10/01/2018 במעמד הנוכחים.

אתי כרייף, שופטת

הנאשם:

אני מבין את האמור בכתב האישום המתוקן ובתיק המצורף ומודה בעובדות המיוחסות לי בכתבי האישום המתוקנים.

<#9#>

הכרעת דין

מרשיעה את הנאשם בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום המתוקן שבפני :

כניסה לישראל שלא כחוק - לפי סעיף 12(1)לחוק הכניסה לישראל , תשי"ב – 1952, גניבה, עבירה לפי סעיף 384 לחוק העונשין התשל"ז – 1977, וכן בת"פ 21593-03-17 עבירה של כניסה לישראל שלא כחוק - לפי סעיף 12(1)לחוק הכניסה לישראל , תשי"ב – 1952.

<#10#>

ניתנה והודעה היום כ"ג טבת תשע"ח, 10/01/2018 במעמד הנוכחים.

אתי כרייף, שופטת

טיעונים לעונש

ב"כ המאשימה :

אבקש מבית המשפט לאשר את ההסדר שהינו ראוי ומאוזן באשר לתיק העיקרי ביהמ"ש למעשה שמע ונחשף לקשיים הראיתיים שהובילו בסופו של יום לתיקון כתב האישום לקולא באופן משמעותי ובסופו של יום יוחסה לנאשם עבירה של גניבה בצוותא יחד עם כניסה לישראל שלא כחוק. יחד עם זאת הנאשם הודה וצירף תיק נוסף בו כתב האישום תוקן אף הוא בשל קשיים ראייתיים באופן שבסופו של יום נותרה עביר השל שהייה בישראל שלא כדין. לקחנון בחשבון את העובדה שהנאשם לקח אחריות על מעשיו, הודה וחסך בזמן שיפוטי יקר, וכאמור גם את הפיצוי המוסכם למתלונן נשוא התיק העיקרי שגם הוא מאזן נכונה את האינטרס הציבורי, בנסיבות נבקש לאמץ את ההסדר.

הנאשם היה עצור בין התאריכים 12.7.17 עד 27.7.17.

לעיין המוצגים, בתיק הצירוף ת"פ 21593-03-17, נבקש כי המוצגים יושבו לבעליהם החוקי בכפוף להצגת אישור בעלות, ככל שלא ייעשה כך תוך 30 ימים נבקש מבית המשפט ליתן צו לפיו ייעשה בתפוסים לפי שיקול דעת קצין הרישום בתחנה.

ב"כ הנאשם :

לאחר מס' ישיבות הוכחות בתיק העיקרי והמהותי, אני סבורה שבית המשפט מכיר את נסיבות תיק זה בדיוק כמו הצדדים, ואת הרקע להסדר הטיעון כפי שזה מוצג היום בפני בית המשפט. מדובר בנסיבות של תיק זה שהן בעיקר קשיים ראיתיים ממשיים שנתגלו לאורך כל ניהול ההליך והסדר סביר וראוי, כתבי האישום תוקנו משמעותית. מדובר בנאשם צעיר ללא עבר, צירף 2 כתבי אישום יחידים, בגין אחד מהם ריצה למעשה 12 ימי מעצר, ובסופו של יום על אף כל הקשיים הראיתיים בחר הנאשם להודות בכתבי האישום המתוקנים, לקח אחריות והביע חרטה, רוצה לחזור לחיים נורמטיבים. שני כתבי האישום תוקנו משמעותית, נותרנו עם עבירות שב"ח וגניבה בלבד ומדובר בהסדר מאוזן וראוי ונבקש לכבדו.

הנאשם:

אני מצטער, אני ילד טוב (בוכה).

<#11#>

גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו בשני כתבי אישום מתוקנים המייחסים לו עבירות של כניסה לישראל שלא כחוק ועבירת גניבה בצוותא.

יוער כי בד בבד עם הגשת כתב האישום המקורי, ת/1, הוגשה בקשה למעצרו של הנאשם עד תום ההליכים והוא שוחרר בכפוף להטלת ערבויות כספיות לאחר ששהה 12 ימים במעצר.

ב"כ המאשימה הפנה לחומרת מעשיו של הנאשם, לצד הקושי הראייתי בבסיס ההסדר, כמו גם

לשיקולים אשר הביאו לגיבושו ועתר לכבדו.

ב"כ הנאשם עתרה אף היא לכבד את הסדר הטיעון בהינתן כי מדובר בקושי ראייתי ממשי אליו נחשף בית המשפט ומשמדובר בתיקון מהותי בכתבי האישום המיוחסים לנאשם צעיר, נעדר עבר פלילי ומביע חרטה אמיתית על מעשיו.

לנאשם אין עבר פלילי.

הצדדים הגיעו להסדר טיעון אותו ראיתי לכבד. אמנם בהתחשב בערך החברתי שנפגע, במידת הפגיעה בו, ובמדיניות הענישה הנוהגת, בעיקר עובר לתיקון כתבי האישום, היה מקום לגזור את עונשו של הנאשם לחומרא, ואולם לאור הנתונים הראייתיים שהובאו בפני עוד בהליכים המקדמיים לשמיעת הראיות בתיק זה, כמו גם לאחר שנשמע עד התביעה הראשון, ובהתחשב בשיקול הדעת של המאשימה אשר חזקה עליה כי שקלה נכונה את המצב הראייתי, סבורתני כי בשל אותם פגמים ראיתיים שנמצאו בחומר החקירה, מוצדק, נכון וראוי לאשר את ההסדר המוסכם כאשר ביטוי לחומרת העבירה ולאינטרס הציבורי יובאו לידי ביטוי במסגרת משכו של המאסר המותנה אשר יוטל על הנאשם, כמו גם הסנקציה הכלכלית המוסכמת.

אשר על כן הריני גוזרת את דינו של הנאשם כדלקמן:

א. 16 ימי מאסר בפועל שימנו החל מיום מעצרו, כך שלמעשה הנאשם כבר ריצה את עונשו במסגרת ימי המעצר.

ב. 6 חודשי מאסר על תנאי, והתנאי הוא כי הנאשם לא יעבור במשך 3 שנים מיום שחרורו , כל עבירה לפי חוק הכניסה לישראל.

ג. 9 חודשי מאסר על תנאי, והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור במשך 3 שנים מהיום כל עבירת רכוש מסוג פשע לפי חוק העונשין, התשל"ז – 1977, וכן 6 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור במשך 3 שנים מהיום כל עבירת רכוש מסוג עוון.

ד. הנאשם יחתום היום על התחייבות כספית בסך 2000 ₪, שלא לעבור על כל עבירה בה הורשע בתיק זה למשך שנתיים. לא יחתום, ייאסר ל- 7 ימים.

ה. הנאשם ישלם פיצוי כספי לעד תביעה מספר1, מר רונן הלל קורן, בסך 15,000 ₪ הסכום ישולם ע"י מזכירות בית המשפט בהתאם לפרטים המדויקים המנויים בכתב האישום, מתוך הפיקדון בתיק מ"ת 30306-07-17 ללא דיחוי.

ו. מוצגים- המוצגים מושא ת"פ 21953-03-17 יושבו לבעליהם בכפוף לאישורי בעלות, בהעדר אישור שיינתן תוך 30 ימים מהיום ניתן בזה צו כללי למוצגים.

המזכירות תבטל את הדיון אשר קבוע בפני כב' השופט פרייז להיום בת"פ 21953-03-17 ותעביר לעיונו עותק פרוטוקול הדיון.

המזכירות תסרוק את כתב האישום המצורף לתיק בימ"ש.

זכות ערעור - בתוך 45 יום מהיום לביהמ"ש המחוזי

<#12#>

ניתנה והודעה היום כ"ג טבת תשע"ח, 10/01/2018 במעמד הנוכחים.

אתי כרייף, שופטת

הוקלד על ידי יפה אטלן

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/01/2018 פרוטוקול אתי כרייף צפייה