טוען...

פסק דין שניתנה ע"י שמואל מנדלבום

שמואל מנדלבום04/11/2018

לפני כבוד השופט שמואל מנדלבום

בעניין:

פקודת פשיטת הרגל [נוסח חדש], התש"ם-1980

להלן: "הפקודה"

בעניין:

עמר עסלי, ת"ז 66505488

להלן: "החייב"

ובעניין:

הכונס הרשמי מחוז חיפה

להלן: "הכונ"ר"

ובעניין:

עו"ד אטלס ערן

להלן: "המנהל המיוחד"

פסק דין

בפניי בקשת חייב להכריזו פושט רגל.

הכונ"ר והמנהל המיוחד אינם מתנגדים לבקשת החייב, כמפורט בדוח המסכם מטעמם ופרוטוקול הדיון מיום 14.3.18.

ביום 5.4.17 ניתן צו לכינוס נכסי החייב על פי בקשתו, בגין חובות מוצהרים בסך של 435,000 ש"ח  ל- 5 נושים, כאשר מושת עליו תשלום חודשי בסך 800 ₪.

עד מועד הגשתו של הדוח המסכם מטעם המנהל המיוחד הוגשו נגד החייב 4 תביעות חוב בסכום כולל של 446,521 ₪. לא נתבעו חובות בדין קדימה.

תביעות החוב נבדקו ואושר סך של 186,341 ₪. ההכרעה עדיין לא חלוטה.

המבחן העיקרי להכרזתו של חייב כפושט רגל, ע"פ הפקודה והכללים שהתפתחו בפסיקה, הוא אם  החייב נהג בתום לב עובר להליכי פשיטת הרגל ובמהלכם.  בהעדר תום לב, אין החייב זכאי לחסות בצל המטריה של הפקודה. (שלמה לוין ואשר גרוניס, פשיטת רגל, מהדורה שלישית, בעמ' 173; כן ראה ע"א 5503/92 קירצמן ואח' נגד כונס הנכסים הרשמי, פ"ד מט(1) עמ' 749 בעמ' 756).

וראה גם ע"א 6021/06 דגנית פיגון נ' כונס הנכסים הרשמי תק-על 2003 (3) 1913 (2009).

מנימוקי הבקשה, לאור עמדת הכונ"ר והמנהל המיוחד ובהעדר התנגדות מטעם נושי החייב אשר לא התייצבו לישיבת בית המשפט שנוהלה בעניינו של החייב, פרט לנושה העיקרי-בנק הפועלים שהתייצב ולא התנגד, אני מקבל את הבקשה ומכריז כי החייב פושט רגל.

כל ההגבלות שהוטלו על החייב יעמדו בעינן, והחייב ישלם סך של 2,500 ₪ לקופת הפש"ר מדי חודש בחודשו.

עו"ד אטלס ערן ישמש כנאמן בהליך, כנגד חתימה על התחייבות עצמית על סך 50,000 ₪, להבטחת מילוי תפקידו.

לאור תוצאות ההליך, ישולמו הוצאות ההליך ושכר המנהל המיוחד, בהתאם להנחיות הכונ"ר.

עסקינן בהליך פש"ר החוסה תחת הרפורמה בהליכי פשיטת רגל של חייבים שהנהיג הכונ"ר. הנושים (פרט לנושה העיקרי בנק הפועלים) לא התייצבו לדיון אף שהובהר להם בצו הכינוס שבית המשפט עשוי להכריע בתוכנית פירעון ו/או ליתן צו הפטר מותנה במעמד הדיון בבקשה העיקרית.

בדו"ח המסכם שהוגש לקראת הדיון, הציע המנהל המיוחד תכנית פרעון לפיה ישלם החייב לקופת הכינוס סך של 112,500 ₪ ב- 45 תשלומים חודשיים של 2,500 ₪ כ"א וזאת בכפוף להמצאת נסח טאבו לעניין נכס המקרקעין בו מתגורר החייב וככל שלא יעלה ממנו כי לחייב זכויות במקרקעין. עוד צויין בדו"ח המסכם כי ככל ומדו"ח המסלקה הפסיונית שימציא החייב יעלה כי לחייב זכויות אשר אינן מוגנות במסגרת ההליך דנן, הוא יתבקש להוסיף לקופת הכינוס שווי זכויות אלו.

לאחר שעיינתי בדוח המסכם מטעם בעלי התפקיד ולאחר ששמעתי את ב"כ הצדדים בדיון שהתקיים בפני ביום 14.3.18 ולאחר שנרשמה הסכמתם העקרונית של הצדדים לתכנית הפרעון המוצעת עם ההסתייגויות שנרשמו בהחלטה, לרבות הסכמת הנושה העיקרי בנק הפועלים (בכפוף לכך שלא יחול שינוי בשיעור הדיבדנד וזאת עקב ערעור שיוגש, אם יוגש, על ידי החייב על הכרעת המנהל המיוחד בתביעת החוב של הנושה), הוריתי למנהל המיוחד לחייב להמציא למנהל המיוחד את המסמכים הנדרשים בשאלת זכויותיו בנכס המגורים שבו הוא מתגורר והוריתי למנהל המיוחד להגיש הודעת עדכון לתיק בשאלת זכויות החייב וזאת עד ליום 15.6.18 תוך שציינתי כי עד לאותו מועד תתברר גם מצב הנשייה הסופית בתיק. עוד קבעתי בהחלטתי מיום 14.3.18 כי ככל ותוגש הודעה בדבר הסכמה על תכנית הפרעון יינתן על ידי פסק דין ללא צורך בדיון נוסף.

לפי הודעות המנהל המיוחד מיום 7.10.18 והודעה קודמת של החייב מיום 28.6.18, החייב לא הגיש ערעור על הכרעת המנהל המיוחד בתביעת החוב של הנושה בנק הפועלים כך שמצבת הנשייה נותרת בעינה ולפי מסמכים שהמציא החייב למנהל המיוחד לא נמצאו זכויות במקרקעין ע"ש החייב ולאור האמור המנהל המיוחד אינו מתנגד להחלת תוכנית הפרעון שהוצעה בדו"ח המסכם. ביום 24.10.18 הודיע החייב כנדרש על הסכמתו לתכנית הפרעון.

לאור כל האמוראני מאמץ את תוכנית הפירעון המוסכמת, שלפיה החייב יוסיף וישלם לקופת הכינוס, בנוסף לסך שכבר נצבר בקופת הכינוס, סך נוסף של 112,500 ₪, שישולם ב- 45 תשלומים חודשיים שווים ורצופים בסך של 2,500 ₪ כל אחד.

בנוסף יסלק החייב את מלוא חוב הפיגורים שנצבר לחובתו בתשלומים החודשיים (ככל שפיגור כאמור קיים).

אני נותן לתוכנית הפירעון כפי שאושרה על ידי תוקף של צו הפטר מותנה. ביתר תנאי תוכנית הפירעון אין שינוי.

על תוכנית הפירעון יחולו התרופות המפורטות להלן:

א.         פיגור של שלושה (3) תשלומים חודשיים – יביא להארכת משך תוכנית הפירעון בשישה (6) חודשים נוספים מעבר לתקופת תוכנית הפירעון המקורית ולהגדלת סכום הפירעון הכולל בהתאמה.

ב.         פיגור של שישה (6) תשלומים חודשיים – יביא להארכת משך תוכנית הפירעון בשנה נוספת מעבר לתקופת תוכנית הפירעון המקורית ולהגדלת סכום הפירעון הכולל בהתאמה וכן להשבת המגבלות שהוסרו, ככל שהוסרו.

ג.         פיגור מצטבר של תשעה (9) פיגורים בתשלומים החודשיים יוביל לביטול הליכי הפש"ר, ביטול ההפטר המותנה וביטול ההכרזה על פשיטת הרגל, בהתאם להוראות סעיף 55(ב) לפקודה. במקרה זה, לא יוסרו מפושט הרגל הגבלות על פי דין הנובעות מן ההכרזה ובמידה וייוותרו נכסים לזכות החייב, הם יוקנו לנאמן גם לאחר ביטול ההכרזה, בהתאם להוראות סעיף 55(ד) לפקודה, שיהיה רשאי לפעול למימושם לטובת קופת הנושים.

ד.         כל נכס, כספים וזכויות השייכים לחייב מכל מקור שהוא (לרבות כספים בחב' ביטוח, זכויות להחזרי מס וכדומה) ולא דווחו על ידי החייב במהלך הליכי פשיטת הרגל, יועברו לקופת פשיטת הרגל במלואם מיד עם גילויים, בין אם התגלו לאחר אישור תוכנית הפירעון או לאחר סיום ביצועה ואף לאחר קבלת הפטר חלוט.

ה.         הסתרת מידע מהכונ"ר ובית המשפט בנוגע לזכויות החייב, עשויה לשמש גם עילה לביטול הליכי פשיטת הרגל או ביטול ההפטר, במידה וניתן, ולהגשת כתב אישום פלילי כנגד החייב. זאת, בנוסף על מימוש כל נכסי החייב לזכות הנושים.

כל עוד החייב עומד בתנאי תוכנית הפירעון ומשלם לקופת הכינוס סכום שלא יפחת מן הסכום של 2,500 ₪, יהא פטור מהגשת דוחות דו חודשיים.

הואיל ופסק הדין ניתן שלא במסגרת דיון, אני מורה כי פסק הדין הינו פסק דין מותנה אשר ייכנס לתוקפו רק לאחר שב"כ החייב ימציא לתיק בית המשפט בתוך 60 יום מהיום אישורי מסירה המאשרים כי כל נושי החייב המוצהרים ו/או נושי החייב אשר הגישו תביעות חוב קיבלו לידיהם העתק של פסק הדין במסירה אישית, ובמקרה ולא תוגש התנגדות מצד מי מהנושים האמורים בתוך 30 יום ממועד מסירת פסק הדין לידיהם, ייכנס פסק הדין לתוקף ללא דיון נוסף.

ככל שלא יומצאו אישורי מסירה על ידי ב"כ החייב בתוך 60 יום מהיום, תוחזר חובת הגשת הדוחות הדו חודשיים.

ניתן היום, כ"ו חשוון תשע"ט, 04 נובמבר 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/04/2017 החלטה שניתנה ע"י שמואל מנדלבום שמואל מנדלבום צפייה
04/11/2018 פסק דין שניתנה ע"י שמואל מנדלבום שמואל מנדלבום צפייה