טוען...

החלטה שניתנה ע"י איריס לושי-עבודי

איריס לושי-עבודי22/03/2017

בעניין:

ובעניין:

ובעניין:

חוק העמותות, התש"ם-1980

חוק החברות, התשנ"ט-1999

עמותת הכוריאוגרפים ע.ר. 580215333

ע"י ב"כ עו"ד שי בר ניר

המבקשת

ובעניין:

ובעניין:

1. מינהל התרבות של משרד התרבות והספורט

2. משרד האוצר

3. עיריית תל-אביב-יפו

המשיבים

כונס נכסים רשמי תל אביב

הכנ"ר

החלטה

  1. לאחר עיון בבקשה ובנספחיה, בשים לב לדחיפות הנטענת בבקשה, ניתן בזאת צו הקפאת הליכים זמני למבקשת עמותת הכוריאוגרפים ע.ר. 580215333 (להלן: "המבקשת").
  2. תוקף הצו עד להחלטה אחרת.
  3. הבקשה נקבעת לדיון ביום 26.3.17 בשעה 11:30, במעמד הצדדים, לרבות הנושים, הכנ"ר, נציגי משרד האוצר, מינהל התרבות של משרד התרבות והספורט ועיריית תל-אביב.
  4. אני ממנה כנאמן בהקפאת ההליכים הזמנית את רו"ח בועז גזית. הנאמן יפקיד התחייבות עצמית בסך 200,000 ש"ח.
  5. סמכויותיו של הנאמן תהיינה כפי שתפורטנה להלן:
  6. לחתום בשם הנהלת העמותה, וכל חתימה בשמה לרבות חתימה על שיקים, שטרות, התחייבויות וחוזים מכל סוג, תבוצע בחתימה של הנאמן ו/או על פי הנחיותיו.
  7. לחתום על כל הוצאה כספית או מסמך אחר, לאחר קבלת הוראות מבית המשפט לחתום בשמו.
  8. לנהל חשבון בנק חדש שייפתח על ידי הנאמן על שם העמותה (להלן: "חשבון הבנק החדש"). חשבון זה ייוחד לגביית כספים המגיעים למבקשת מהחייבים לה, וייועד למימון הפעילות השוטפת, פירעון חובות וביצוע תכנית ההסדר, והכל בתקופת הקפאת ההליכים ובפיקוח בית המשפט. חשבון הבנק החדש יהיה בפיקוחו של הנאמן וכל פעולה בו תחייב את חתימתו.
  9. הנאמן יגבש תכנית הבראה למבקשת והסדר נושים יוצג לפני הנושים באסיפות אשר תכונסנה, בהתאם להוראות בית המשפט.
  10. הנאמן יפעיל את עסקי המבקשת תוך הסתייעות במנכ"לית העמותה ובפיקוח עליה, תוך קיום בדיקה מעמיקה של כל נתוני התפעול, התמחור והכספים.
  11. הנאמן יהיה מופקד על הניהול השוטף, לרבות על הניהול הפיננסי של המבקשת ועל ביצוע הרה ארגון, ככל שדרוש למבקשת.
  12. הנאמן יהיה מופקד על תזרים המזומנים של המבקשת, לרבות אישור התשלומים השוטפים וטיפול בגביית התקבולים, ניהול ספרי המבקשת וכל הדרוש לשמירת פעילות המבקשת כ"עסק חי".
  13. ככל שהנאמן יזדקק לשרותיהם של אנשי מקצוע אחרים, יפנה בבקשה למתן הוראות לבית-המשפט, ויציין את היקף העבודה הנדרשת והשכר הנדרש.
  14. בתקופת הקפאת ההליכים הזמנית ולצורך הניהול השוטף מושעות סמכויות הדירקטוריונים והנאמן יבצע תפקידיו.
  15. מעוכבים בזה כל הליכי הוצאה לפועל נגד המבקשת ובטלים צווי עיקול ככל שהוטלו על נכסי המבקשת או כספים המגיעים לה מצדדים שלישיים.
  16. הנאמן לא ייטול אשראי חדש ללא קבלת היתר, לא יגדיל את הגרעון, וידאג לפעול במסגרת תזרים מזומנים חיובי. היה ויווכח כי אין באפשרותו לעמוד בתנאי זה יודיע על כך מיידית לבית המשפט.
  17. פעולות אחרות, שלא נזכרו בהחלטה זו כפופות להגשת בקשות מתאימות וקבלת הוראות מבית המשפט.
  18. המבקשת תמציא את הבקשה והצו לנושים, וכן לכנ"ר, למשרד האוצר, מינהל התרבות של משרד התרבות והספורט במסירה אישית לאלתר ולא יאוחר ממחר, 23.3.17 בשעה 12:00.
  19. עמדת הנושים תישמע בדיון.
  20. בשלב זה לא תתבקש עמדה עניינית של הכנ"ר וזאת טרם נשמעו עמדות משרד האוצר, מנהל התרבות ועיריית תל-אביב שעל בסיס העמדת הכספים על-ידם יתאפשר הליך ההקפאה. בהקשר זה יצוין, כי יש מקום שהנאמן הזמני יפרט וירחיב בעת הדיון בנוגע לתכנית ההבראה.
  21. הנאמן יפרסם את הצו בשני עיתונים יומיים נפוצים, אחד מהם כלכלי.
  22. בשולי הדברים יצוין כי בכל הנוגע להחלת סעיף 350 לחוק החברות, התשנ"ט-1999 המבקשת לא הבהירה האם נעשתה פנייה לשרת המשפטים בטרם הוגשה הבקשה. בשלב זה אני אתייחס לבקשה כאילו ניתן היתר להגשתה (לעניין זה ראו החלטתי בפר"ק 41048-09-15 התזמורת הקאמרית הישראלית נ' מנהל התרבות של משרד התרבות והספורט (24.9.2015) ברם יש מקום שתוגש הבהרת הנאמן הזמני בעניין זה עד למועד הדיון.
  23. המזכירות תואיל להודיע טלפונית על החלטתי לב"כ המבקשת וכן תשגר את ההחלטה בדחיפות בפקס.

ניתנה היום, כ"ד אדר תשע"ז, 22 מרץ 2017, בהעדר הצדדים.