טוען...

החלטה על תגובת המנהל המיוחד

מאזן דאוד05/09/2018

מספר בקשה:8

בפני

כבוד השופט דאוד מאזן

מבקשים

אייל גרינר (מנהל מיוחד)

נגד

משיבים

כונס נכסים רשמי מחוז חיפה והצפון

החלטה

1. בפני בקשה מטעם החייב לבטל את פסק הדין שניתן ביום 17/4/18.

2. כידוע על חייב בהליך פשיטת רגל מוטלת חובה לשתף פעולה עם הכונס הרשמי ועם בעל התפקיד, למסור להם את כל המידע על נכסיו, למסור את המידע על הכנסותיו, להעביר לעיונם כל מסמך שיידרש לצורך ההליך וכמובן לשלם את התשלומים עליהם הורה בית המשפט בעת מתן צו הכינוס או צו ההכרזה (ראו סימן ה' לפקודת פשיטת הרגל; ע"א 2063/07 יצחקי נ' הכונס הרשמי (31.7.2008); שלמה לוין ואשר גרוניס פשיטת רגל 135 (מהדורה שלישית 2010)). פרט לחובה המיוחדת לשיתוף פעולה ומילוי התנאים שנקבעו על ידי בית המשפט מוטלת על החייב חובה כללית לנהוג בתום לב בהליך. ודוק, נפסק לא פעם כי חובת תום הלב המוטלת על החייב משתרעת על כל ההליך ואינה נעצרת עם מתן צו ההכרזה (ראו ע"א 307/12 בלום נ' כונס הנכסים הרשמי, פסקה 19 (14.8.2012); 3376/11 רוזנברג נ' כונס הנכסים הרשמי (6.10.2013)).

3. חייב שאינו ממלא את חובותיו בהליך, אינו משתף פעולה עם הנאמן ואינו עומד בתנאים שנקבעו לו בצו ההכרזה, לרבות בצו התשלומים אם הוטל עליו עלול להיחשב כמי שנוהג בחוסר תום לב ותוך ניצול לרעה של ההליך.

4. החייבת במקרנו צברה מחדלים רבים מאז מתן צו הכינוס , לרבות אי התייצבות לחקירה, אי הגשת דו"חות, אי המצאת מסמכים , למעשה לא נעשה דבר על ידי החייבת. משכך ועקב מחדלים אלו בוטל ההליך.

5. בבקשה הנוכחית מפרטת החייבת את נסיבותיה הרפואיות החריגות שלא אפשרו לה לקיים את חובותיה וצירפה מסמכים רפואיים. החייבת עותרת לפטור אותה מהגשת דו"חות דו חודשיים.

6. אני ער למצבה הרפואי של החייבת. אני ער לקשיים של החייבת הנובעים ממצבה הרפואי, אך אין בכך כדי להעניק פטור לחייבת מלקיים את חובותיה לפי הפקודה ובפרט שהמחדלים של החייבת אינם נקודתיים אלא רוחביים וכמעט אין כל חובה שקוימה בידי החייבת מאז תחילת ההליך.

7. החייבת אינה משלמת את התשלום החודשי על אף שמדובר בתשלום נמוך ולא הגיש כל בקשה להפחתתו בזמן אמת. החייבת לא מגישה דו"חות דו חודשיים ומחלתה אינה יכולה למנוע מהחייבת הגשת דו"חות אלו, שעה שסיוע מועט בידי בא כוחה או מי מבני משפחתה , יש בידו לקיים, בעזרה קלה, את חובת החייבת בהגשת דו"חות אלו.

8. החייבת לא הגיש תגובה לבקשה לביטול ההליך, וחרף זאת בית המשפט האריך את המועד להסרת המחדלים. גם הארכת מועד זה לא הביאה את החייבת- המיוצגת- להגיש בקשה נוספת להארכת מועד או לטעון בפני בית המשפט אודות מצבה הרפואי בזמן אמת.

9. עם כל החמלה וההתחשבות במצבה הרפואי של החייבת, לא ניתן לפטור אותה כליל מחובותיה בהליך, כפי שמבקשת החייבת הלכה למעשה. יש בכוח המחלה לרכך את הדרישות אך אין בכוחה לפטור את החייבת מקיום חובותיה ועריכת חקירה בידי בעלי התפקיד. בהעדר נתונים והעדר שיתוף פעולה, ייבצר מבעלי התפקיד לקיים את ההליך ויהווה הכבדה מעבר לדרוש .

10. החייבת תפעל תוך 10 ימים מהיום להמציא לידי בעל התפקיד את המסמכים הבאים, כדי לדון בבקשתה לביטול פסק הדין, תוך התחשבות במצבה הרפואי:

א. הגשת דו"חות דו- חודשיים החל מ1/1/18 ועד היום תוך 15 ימים מהיום.

ב. תשלום סך 800 ₪ על חשבון הפיגורים תוך 15 ימים מהיום. יתרת הפיגורים תשלום בתשלומים חודשיים של 50 ₪ לחודש בנוסף לתשלום השוטף.

ג. עם ביטול פסק הדין, צו התשלומים יעמוד על סך 100 ₪ בנוסף התשלום על חשבון הפיגורים, עד החלטה אחרת.

ד. המסמכים שנדרשו יומצאו תוך 15 ימים לידי בעל התפקיד.

ה. החקירה תבוצע לאחר ביטל פסק הדין והחזרת ההליך, במקום שייקבע על ידי בית המשפט בהתחשב במצבה הרפואי של החייבת.

12. לאחר מילוי תנאים אלו, יבוטל פסק הדין ואקבע דיון בענייה של החייבת.

ניתנה היום, כ"ה אלול תשע"ח, 05 ספטמבר 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
11/05/2017 החלטה על בקשה של מבקש 1 מתן החלטה /פסיקתא גלית ציגלר צפייה
17/04/2018 פסק דין שניתנה ע"י דאוד מאזן מאזן דאוד צפייה
05/09/2018 החלטה על תגובת המנהל המיוחד מאזן דאוד צפייה
29/10/2018 החלטה שניתנה ע"י דאוד מאזן מאזן דאוד צפייה