טוען...

הוראה לתובע 1 להגיש הרשאה לזיכוי

איריס רש29/05/2017

29 מאי 2017

לפני:

כב' השופטת איריס רש

התובע

מיכאל קופלב

-

הנתבעת

נועתק בר בע"מ (בפירוק מרצון)

פסק דין

1. מונחת בפניי בקשת הנתבעת המוגשת על ידי המפרק לסילוק התביעה על הסף וזאת לנוכח העובדה שטענות התובע כבר נידונו והוכרעו על ידי מפרק החברה.

2. הנתבעת היא חברה שעסקה במתן שירותי התקנה, תחזוקה ושירותים טכניים אחרים לציוד קצה של רשתות תקשורת בישראל (להלן – גם החברה).

3. הנתבעת הפסיקה את פעילותה לפני למעלה מ – 4 שנים.

4. באסיפה כללית מיום 7.6.2016 הוחלט על פירוק הנתבעת מרצון ומינוי של עו"ד זמיר כמפרק החברה. הודעה על החלטת האסיפה הכללית נמסרה לרשות התאגידים ביום 8.6.2016.

5. הודעה על פירוק החברה מרצון ומינוי מפרק פורסמה ברשומות ביום 26.6.2016. במסגרת הודעה זו התבקשו נושי החברה להגיש את תביעותיהם, בצירוף הוכחות, למפרק החברה בתוך 30 ימים ממועד פרסום ההודעה.

6. ביום 30.8.2016 התקבל אצל המפרק מכתב דרישה של התובע מיום 22.7.2016 בסך כולל של 167,700 ₪ בגין זכויות המגיעות לו, לטענתו, עבור תקופת העבודה בנתבעת ובכלל זה: גמול שעות נוספות, חלף הפרשות לפנסיה, דמי חגים, דמי הבראה, השלמת פיצויי פיטורים ופיצוי בגין תלושים לא תקינים.

7. ביום 6.3.2017 ניתנה החלטת המפרק שדחתה את תביעת החוב של התובע במלואה.

8. ביום 28.3.2017 הוגשה התביעה דנן על סך 98,160 ₪ בגין גמול שעות נוספות, דמי חגים, פיצויי פיטורים, תמורת הודעה מוקדמת ופיצוי בגין תלושים לא תקינים.

9. לטענת הנתבעת, משעה שהתובע בחר להגיש תביעת חוב למפרק, הוא אינו רשאי להגיש תביעה עצמאית לבית הדין לעבודה ואם הוא חולק על החלטת המפרק הוא רשאי להגיש ערעור על החלטת המפרק לבית המשפט המוסמך, היינו לבית המשפט המחוזי.

10. התובע, מצידו, מתנגד לבקשה.

לטענתו, לא היה ידוע לו על פירוק החברה מרצון או על כל הליך אחר שעברה הנתבעת. יחד עם זאת, נטען כי הבדיקה של המפרק נמשכה חצי שנה ובסופו של יום נדחתה בניגוד לדין ולנטלי ההוכחה.

טרם חלפה תקופת ההתיישנות להגשת התביעה.

11. דין הבקשה לסילוק על הסף להתקבל.

בהליך של פירוק מרצון אינו מונע הגשת תביעה כנגד החברה שבפירוק ואף לא נדרש אישור לעצם הגשתן. נושה של החברה ובכלל זה עובד יכול לבחור באחת משתי דרכים: הגשת תביעת חוב למפרק או הגשת תביעה כנגד החברה שבפירוק מרצון לבית המשפט המוסמך לדון בתביעה. עם זאת, משעה שנושה בחר להגיש תביעת חוב למפרק, לא עומדת לו עוד עילת התביעה העצמאית. הנושה, אינו יכול להתעלם מהחלטת המפרק בעניינו וככל שהוא מבקש לשנותה, הדרך היחידה הפתוחה בפניו היא הגשת ערעור על החלטת המפרק לבית משפט המוסמך, היינו לבית המשפט המחוזי.

כך בענייננו, משעה שהתובע הגיש תביעת חוב למפרק, הדרך היחידה בה יוכל לשנות את החלטת המפרק בעניינו היא באמצעות הגשת ערעור על החלטת המפרק לבית המשפט המחוזי המוסמך לדון בערעור על החלטת המפרק.

12. אשר על כן, אני מורה על מחיקת התביעה.

בנסיבות העניין, אין צו להוצאות.

ניתן היום, ד' סיוון תשע"ז, (29 מאי 2017), בהעדר הצדדים ויישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/05/2017 הוראה לתובע 1 להגיש הרשאה לזיכוי איריס רש צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 מיכאל קופלב זייד מנסור
נתבע 1 נועתק בר בע"מ יורם זמיר