טוען...

פסק דין

אבי סתיו30/08/2017

לפני כבוד השופט אבי סתיו

התובע

יעקב בסון

נגד

הנתבע

שי לאון

<#2#>

נוכחים:

יעקב בסון ואילנה בסון

שי לאון

נטלי לאון

פרוטוקול

הדיון מתקיים גם בת"ק 63634-03-17.

יעקוב בסון לאחר שהוזהר:

אני תובע על ניסוח מטעה של הסכם והפרת חוזה. הוגשה תגובה לבית הדין הרבני, רשום בתגובה שהרכב שייך לשי לאון ולא לנטלי. אני עליתי על זה שהוא קנה את הרכב לפני הנישואין בתשלומים אבל שילם 41 אלף מהחשבון המשותף אחרי הנישואין. שלחתי לו את הדפי חשבון והוא שלח לי הודעה, ההודעה מסומנת ת/1. הוא אמר שהוא מבקש ומסמיך אותי ומבקש ממני לנהל את המאבק איתו. הצעתי שגם אחיו הבכור יצטרף לפגישה שלנו. הכספים היו שייכים לנטלי ושי. אני רוצה לתקן את העוול שנעשה לה. הוא ביקש ממני. עשיתי את ההסכם עם האבא ואחיו. ישבנו ביחד אני ואבא שלו ואחיו ודיברנו על הנכד. אמרו שמסכימים שהוא לקח 41 אלף מהחשבון המשותף. הם אמרו שהוא לקח את זה מהמתנות. אח שלו כתב נוסח, הוא לקח את המחצית של סכום ההלוואה. פניתי לאחיו ואמרתי שהוא עשה טעות בהסכם.

אילנה בסון לאחר שהוזהרה:

מאחר והוא משך כספים וזה כסף ששייך לי. זה היה בחשבון של נטלי במשמרת, זה כסף שאני חסכתי זה היה על שם נטלי, זה היה צריך להיות בשבילה ללימודים חתונה דירה. נתתי להם 12 אלף ש"ח מהחיסכון נשאר לי 38 אלף. הוא אמר לה שהם במצוקה כספית, היא אמרה ניקח כסף ונחזיר לה את זה הוא משך כספים השתמש בכרטיס אשראי שלה. הוא קנה אופנוע ועשה ביטוחים מיוחדים לאופנוע ודברים מחו"ל. היא אמרה לו עשרות פעמים שזה כסף של אמא שלה.

שי לאון:

נתתי לה אלף ₪.

אילנה בסון:

הייתי אפורופוס שלה, מגיל 12 זה היה תכנית חיסכון שלה, זה כסף שלי. תדפיסי בנק מסומנים ת/2.

קיבלתי מכתב התראה מהבנק וזה היה כתובת שלי ונאמר שהחשבון בחריגות. חשבון משותף היה לה בבנק הפועלים, היא ידעה שזה כסף שלי שיהיה שלה בסוף, היא לא ידעה כמה הוא לקח, הוא אמר לה

נטלי בסון לאחר שהוזהרה:

מגיל 12 אמא פתחה תכנית חסכון בבנק הפועלים זה הגיע לחמישים אלף, היא אמרה שתביא לנו 12 אלף מתנה, זה היה בחשבון שלי שהיה לי בו חשבון עו"ש. אמרה לי שאעשה בכסף הזה מה שאני רוצה ואמרה זה למטרה טובה, היא הוציא 12 אלף כמתנה לחתונה ונותרו 38 אלף, שי אמר לי אנו במצוקה כלכלית ואמרתי לו שיקח חלק קטן וצריכים להחזיר לה. שאלתי אותו מה עם להחזיר את הכסף הוא אמר שהוא בזבז את כל ה-38 אלף ₪ על אופנוע ביטוחים. נכסנו למינוס של 70 אלף ₪ בגלל השטויות שלו. כל פעם אמרתי לו חייבים להחזיר לאמא שלי את החוב, "לא אין זמן זה לא הזמן אין כסף"

הוא הכין 1,000 ₪ אמר זה בשביל אמא שלך.

לשאלת בית המשפט מתי כל זה היה אני משיבה שתחילת הנישואין. זה היה ממש במקביל ל-7.7.14.

הוא הכין באמת 1,000 ₪ ואחרי יום יומיים הוא אומר לי שהוא צריך את ה-1,000 ₪ למימון.

אנחנו התגרשנו לפני חודש וחצי. התיק לא פתוח בנינו.

מר יעקב בסון:

ההסכם להסדרת חובות משותפים נעשה ב-25.12.16.

נטלי בסון המשך:

לשאלת בית המשפט למה לא הכנסתם את זה להסכם אני משיבה שזה לא קשור, זה כסף שלי.

רצינו לסגור את החשבון. אין לי מה להוסיף.

הנתבע לאחר שהוזהר כדין:

מציג לבית המשפט התכתבות בין נטלי לבין ערן מתוך הפייסבוק. היה לי את הפייסבוק שלה כשעוד היינו ביחד אז ראיתי את השיחה. זאת ההוכחה שלי לתביעה. היא רוצה לסחוט ממני עוד כסף על שקרים.

התובעים:

אין לנו התנגדות להגשת המסמך.

הערת בית המשפט:

מוגש ומסומן נ/1.

המשך הנתבע:

כל הכספים זה היה בשביל המשפחה, והאופנוע שקניתי זה לא היה בשביל לטייל איתו זה היה לעבודה, ושהיא תהיה עם העבודה והיא נסעה עם האוטו. חלק מהכסף שאילנה אומרת שזה שלה השתמשתי לדלק לאוכל, גם אבא שלי הוסיף 7,500 ₪. אבא שלי גם שילם את הביטוח של האוטו.

את האופנוע אחרי זה מכרתי כי לא היינו יכולים לעבור את המסגרת, ואפשר לראות את כל הפירוטים של החשבונות כי לא רציתי להעלות את המסגרת. השתמשתי בכספים לצרכי הבית. האופנוע עלה לי 9,000 ₪. עבדתי בצילום לפני זה, היא לא הייתה עובדת בכלל, היא עבדה חודש חודשיים.

אביו של התובע מר יעקב לאון לאחר שהוזהר כדין:

לגבי התביעה על ההסכם, אנחנו ישבנו בארומה, אני שי, בסון אשתו של מר בסון היה.

היה 24,000 ₪ לסגירת החשבון לפני נקיטת צעדים משפטיים. אז סיכמנו את כל הסעיפים.

אכן שי קנה אוטו לפני הנישואין, והוא שילם מתוך 74,000 ₪ -45,000 ₪ והיא שילמה 28,000 ₪.

הוא לקח הלוואה. החשבון האישי שלו אני מתייחס לתביעה של יעקב. מה שקורה בהסכם הזה אף אחד לא איין או לחץ על גברת נטלי לחתום על ההסכם. לפי דעתי הסכם שנחתם ונסגר אין מה לחזור בו. ישנם עוד סעיפים שלא דרשנו אותם. ישנה נטייה מאוד גדולה של המשפחה הזאת שזוג ההורים האלה הרסו את המשפחה הזאת. אני גם נתתי סכומים במזומן לצורך מחייה, הילד הזה ישב בבית כשהיא אמרה לו. הוא קנה את הרחפן כי הוא איש צלם מאוד טוב, והוא ניסה גם לעבוד ולהביא פרנסה. לא קל לצאת מהבור הזה. הצעתי פתרונות שלא הגיעו לאן שהגיעו. תודה רבה.

מר יעקב בסון:

בעניין החשבון המשותף גם בבית המשפט הרבני הגישו מסמך של הסכם הלוואה בין שי לאבא שלו, שמעורר הרבה סימני שאלה.

הצדדים:

לאחר ששמענו את הערות בית המשפט, אנו מסכימים כי התביעות יידחו ללא צו להוצאות, תוך שמירת זכותה של נטלי לאון להגיש תביעה לערכאה המתאימה בנוגע לטענות המפורטות

ב-ת"ק – 47625-03-17.

<#3#>

פסק דין

שתי התביעות (47625-03-17, 63634-03-17), נדחות.

המזכירות תסרוק החלטה זו גם לתיק 63634-03-17.

<#4#>

ניתן והודע היום ח' אלול תשע"ז, 30/08/2017 במעמד הנוכחים.

אבי סתיו , שופט

הוקלד על ידי ענת אברהמי

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/08/2017 החלטה יעל טויסטר ישראלי לא זמין
30/08/2017 פסק דין אבי סתיו צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 אילנה בסון
נתבע 1 שי לאון