טוען...

החלטה שניתנה ע"י גיל דניאל

גיל דניאל01/05/2022

בעניין:

פקודת פשיטת הרגל התש"ם – 1980

להלן: "הפקודה"

ובעניין:

בני ברזאני

להלן: "החייב"

הכונס הרשמי

עו"ד אהד בתרון

להלן: "הכונ"ר"

להלן: "הנאמן"

החלטה

צו כינוס ניתן לפי בקשת החייב.

נגד החייב הוגשו 28 תביעות חוב בסך של 3,141,683 ₪ בדין רגיל ובסך של 249,552 ₪ בדין קדימה. תביעות החוב בדין קדימה הן בגין חוב מזונות וכן חוב למס הכנסה בדין קדימה בסכום משמעותי בסך של 208,238 ₪.

בדוח המסכם המליץ המנהל המיוחד על תכנית פירעון למתן הפטר מותנה כך שהחייב ישלם לקופת הכינוס סך של 196,500 ₪ בתקופה של 60 חודשים, כאשר התשלום החודשי יוגדל באופן מדורג. בדיון שנערך בהליך ביום 13.6.2019 נקבע כי אישור לתכנית פירעון המוצעת יינתן רק לאחר שהחייב יפעל להפחתת החוב בדין קדימה אל מול רשויות המס.

לחייב ניתן פרק זמן ארוך לפעול להגשת המסמכים הנדרשים לצורך הפחתת תביעת החוב שבדין קדימה למס הכנסה. לא ברור עד כמה פעל החייב בעניין זה ובסופו של דבר, נותר החוב הגבוה למס הכנסה על כנו.

החייב ביקש להפחית את גובה צו התשלומים לאחר שלטענתו מצבו הכלכלי והאישי השתנה.

בהמשך, עדכן הנאמן כי החייב אינו משלם את התשלומים החודשיים וכי החובות כלפי רשויות המס לא הופחתו. נוכח מצב הדברים, נקבע כי מחדלי החייב בצרוף נסיבות יצירת החובות והעדר הפחתת החוב בדין קדימה, מובילים לבחינת שאלת ביטול ההליך.

בתגובה לאפשרות ביטול ההליך, החייב חזר על בקשתו להפחתת צו תשלומים ואישור תכנית פירעון.

התנהלות החייב בהליך אינה תואמת את הנדרש. כך למשל, הדוחות הכלכליים שהגיש נחשדו כבלתי מהימנים. החייב לא עמד בתשלומים שנקבעו ויצר חוב פיגורים. ממועד הדיון שילם החייב סכומים נמוכים בלבד. גם בהתחשב בנסיבות שהועלו בבקשתו לשינוי גובה התשלום לא היתה הצדקה לאי תשלום כלל משך תקופה ממושכת ולצבירת חוב פיגורים כה משמעותי.

לצד זאת, החייב יצר חובות בסכומים גבוהים, מתוכם גם חובות בדין קדימה אשר לגביהם עולה החשש כי נוצרו בחוסר תום לב. בכלל זאת, לחייב חוב כלפי מס הכנסה בסכום גבוה. ככל שמדובר בחוב שמקורו ברווחים בגינם לא שולם מס, הרי שהדבר אינו תואם את דיווחי החייב לגבי הסתבכותו הכלכלית וטענה להפסדים. ככל שמדובר בחוב שמקורו בהעדר הגשת דוחות, מחובתו של החייב היה לפעול להגשת הדוחות ובכך להקטין החוב. קיומו של חוב גבוה בדין קדימה, שעיקרו בגין יצירת חובות לרשויות המס, פוגע בנושיו של החייב בדין רגיל, שכן משמעות הדבר היא שלא ניתן לגבש מתווה שיאפשר חלוקת דיבידנד כלשהו לנושים בדין רגיל.

במקרה זה, שילוב המחדלים של החייב בהליך בצירוף נסיבות יצירת החובות והעדר הפחתת החוב בדין קדימה, מהווים צירוף נסיבות המלמדות על חוסר תום הלב של החייב בניהול ההליך.

לאחר בחינת הנתונים עולה כי יש להורות על ביטול ההליך, בשל חוסר תום לב בניהול ההליך ומחמת העדר תועלת לנושים.

נוכח מחדלי החייב, המלמדים על ניצול לרעה של ההליך, אני מורה על ביטול ההליכים בתיק. צו כינוס הנכסים ועיכוב ההליכים שניתנו להגנתו של החייב, בטלים; צו עיכוב היציאה מן הארץ נגד החייב יבוטל בתוך 90 יום, על-מנת לאפשר לנושים לפעול להשגת צו כאמור בהליכים הפרטניים; שכרו של בעל התפקיד ישולם בהתאם לכתב המינוי, והכונס הרשמי זכאי לשכר השגחה; היתרה שתיוותר לאחר תשלום הוצאות ההליך, אם תיוותר, תחולק לנושים שתביעותיהם אושרו, בהתאם לסדרי הקדימה שבדין.

זכות ערעור לבית המשפט העליון.

ניתנה היום, ל' ניסן תשפ"ב, 01 מאי 2022, בהעדר הצדדים.

גיל דניאל, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
01/06/2017 הוראה למבקש 1 להגיש תגובת החייב ומנהל מיוחד 1.6.17 ישראל פבלו אקסלרד צפייה
30/01/2022 הוראה למשיב 2 להגיש תג הנאמן 30.01.22 גיל דניאל צפייה
12/03/2022 החלטה על בקשה של משיב 2 בראזני-עדכון ותגובה מטעם הנאמן.pdf גיל דניאל צפייה
01/05/2022 החלטה שניתנה ע"י גיל דניאל גיל דניאל צפייה
15/06/2022 החלטה שניתנה ע"י גיל דניאל גיל דניאל צפייה
14/07/2022 החלטה על בקשה של משיב 2 פשר-בראזני בני תגובה מטעם הנאמן (2).pdf גיל דניאל צפייה
25/07/2022 החלטה על בקשה של מבקש 1 בקשה אחרת/הודעה בענייני פש"ר/פר"ק גיל דניאל צפייה