טוען...

פסק דין שניתנה ע"י אריה ביטון

אריה ביטון02/01/2018

לפני כבוד השופט אריה ביטון

התובעת:

ש. שלמה חברה לביטוח בע"מ

נגד

הנתבעים:

1.ליאור לימור

2.כלל חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

1. התובעת הגישה תביעה כספית כנגד הנתבעים בגין נזקי רכוש שנגרמו לרכבה במסגרת תאונת דרכים. לטענתה, ביום 29/11/15 עמד רכבה לאור מופע אדום ברמזור בכיוון נסיעתה ברחוב נס לגויים בתל אביב יפו. עת התחלף האור לירוק ברמזור החלה נהגת הרכב בפנייתה שמאלה ולפתע התפרץ רכב הנתבעים מהמסלול השמאלי אל מסלול נסיעתה ופגע ברכבה וגרם ברשלנותו להתרחשות התאונה. כתוצאה מכך ניזוק רכב התובעת כמפורט בחוות דעת השמאי המצורפת.

2. הנתבעים טוענים, כי הנהג ברכבם נסע בנתיב הימני מתוך שני נתיבים המאפשרים פנייה שמאלה ועמד בהתאם לרמזור אדום בכיוון נסיעתו. בנתיב השמאלי עמד רכב התובעת וכשהתחלף מופע הרמזור לירוק החלו הרכבים בפנייה שמאלה כשלפתע החל רכב התובעת לסטות ימינה אל עבר נתיב נסיעת משאית הנתבעים, פגע בה וגרם לתאונה.

3. לאחר ששמעתי את עדויות הנהגים מטעם הצדדים, מצאתי להעדיף את גרסת עד הנתבעים על פני זו של עדת התובעת, ולפיכך, לקבוע כי התובעת לא עמדה בנטל הוכחת התביעה. נהגת התובעת ציינה כי משאית הנתבעים סטתה לעברה בעת הפנייה שמאלה ופגעה עם דלתה בפינה הימנית קדמית של רכבה ודחקה אותה לשמאל הנתיב. אלא שזו צילמה את הנזק ברכבה אולם לא את זה שנגרם למשאית. נהג המשאית ציין כי לא נגרם לו כל נזק וכי הפגיעה של רכב התובעת היתה בסולם המצוי באחורי המשאית ולא בדלתו. עיון בנזק לרכב התובעת מציג פגיעה חדה בפינה הימנית קדמית, שספק אם נגרמה מדלת המשאית, ויותר סביר כי היתה זו פגיעה בחלק חד של המשאית, אשר מסתברת יותר עם טענת נהג המשאית כי זו פגעה בסולם מאחור. אף טענתו, כי אילו היה סוטה ופוגע בה אזי היה נגרם נזק גדול יותר לרכבה של התובעת, הינה טענה הגיונית ומסתברת יותר בנסיבות העניין.

4. בהתאם לכלל בדבר "המוציא מחברו עליו נטל הראיה", אזי הנטל הראשוני להוכחת התביעה מוטל על התובעת, ונראה כי גרסת העדה מטעמה לא עולה במהימנותה על גרסת עד הנתבעים, ואף נופלת ממנה. אלא שלא זו בלבד, ברכב התובעת היתה נוסעת נוספת שישבה לצד הנהגת, אשר התובעת בחרה שלא לזמנה לעדות. בהתאם להלכה הרווחת, הימנעות מהבאת ראיה שבשליטת התובעת פועלת לרעת התובעת ועומדת לה לרועץ. עניין זה מתווסף למשקל הראיות הכללי המוליך למסקנה כי התובעת לא עמדה בנטל ההוכחה להוכחת תביעתה כי נהג רכב הנתבעים התרשל בנסיעתו בכביש.

5. לאור האמור לעיל, דין התביעה להידחות.

התובעת תשא בשכר עד הנתבעים, כפי שנפסק בדיון.

פוטר מתשלום המחצית השניה של האגרה.

ניתן היום, ט"ו טבת תשע"ח, 02 ינואר 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
02/01/2018 פסק דין שניתנה ע"י אריה ביטון אריה ביטון צפייה