טוען...

פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר

צוריאל לרנר18/02/2018

בפני

כב' הרשם הבכיר צוריאל לרנר

תובע

אביחי מזור

נגד

נתבעים

1.פנחס יורצ'נקו

2.שלמה חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

בפני תביעה כספית, על סך של 11,837 ₪, שעניינה נזקים שנגרמו כתוצאה מתאונת דרכים. בתום הדיון שהתקיים בפני, ובנסיבות, הסכימו הצדדים להכרעה על פי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט, בלא נימוקים, ובהסתמך על כתבי הטענות, העדויות וחומר הראיות שהוגש.

בקליפת אגוז: רכב הנתבעים נע ימינה ורכב התובע הגיע מימינו. נוצר מגע בין הפינה השמאלית-קדמית ברכב התובעת עם דופן ימין של רכב הנתבעים, ורכב הנתבעים סיים את המהלך קדימה וימינה (ולא שמאלה, כמצופה אם התנע העיקרי היה מגיע מרכב התובע), תוך פגיעה ברכב חונה בימין, אשר ניזוק ונהדף אחורנית (וככל הנראה אף עלה על המדרכה). רכב הנתבעים נטה על צידו השמאלי במהלך המפגש. נהגת התובע טוענת כי היתה במהלך בלימה ברגע המגע, מנסיעה איטית, וכולם מסכימים כי רכב הנתבעים יצא מעמידה למהלך שהתפתחותו היתה מפתיעה למדי. שתי הגרסאות אינן מתיישבות באופן מלא עם תוצאת התאונה.

לאחר ששמעתי את העדויות, ולאחר שעיינתי במוצגים ובכתבי הטענות, לרבות רכיבי הנזק השונים, הנני קובע שיהיה זה נכון וצודק לקבוע, כי נהג הנתבעים הוא האחראי לתאונה, אולם כי יש לזקוף לחובת נהגת התובע אשם תורם בשיעור 20% (מפאת קיומו של הליך נוסף הקשור לנזקי הרכב החונה, אני מציין כי אני לא הייתי מטיל על נהגת התובע אחריות לנזקי הרכב החונה).

בהתאם, אני מחייב את הנתבעים לשלם לתובעת סך של 9,470 ₪, וכן את אגרת התביעה בסך 374 ₪, כשסכומים אלה נושאים הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מיום הגשת התביעה ועד היום; וכן את שכר העדה בסך 350 ₪ ושכ"ט עו"ד בסך 1,800 ₪. כל הסכומים האמורים ישולמו תוך 30 יום מהיום, אחרת יצברו הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מהיום ועד לתשלום בפועל.

ניתן היום, ג' אדר תשע"ח, 18 פברואר 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/02/2018 פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר צוריאל לרנר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 אביחי מזור אתי עטייה חלפון
נתבע 1 פנחס ורצנקו תום נור
נתבע 2 ש.שלמה רכב בע"מ