טוען...

החלטה שניתנה ע"י אירית הרמל

אירית הרמל09/03/2018

09 מרץ 2018

לפני:

כב' השופטת אירית הרמל

התובע:

איגור פבזנר

-

הנתבעת:

ג'י.טי.אל.וי. ניהול רננים בע"מ

החלטה

1. בפני בקשת התובע למחק את כתב ההגנה של הנתבעת בשל איחור בהגשת תצהיר גילוי המסמכים. ב"כ הנתבעת ציינה כי נעדרה ממשרדה עקב מחלה ולכן איחרה בהגשת התצהיר. בנסיבות אלה ומשבית הדין מעדיף ליתן לשני הצדדים את יומם, אין מקום להורות על מחיקת כתב הגנה.

2. בשלב זה, שני הצדדים גילוי את המסמכים המצויים בידם.

התובע צירף לגילוי המסמכים מטעמו הקלטות אשר נערך להן תמלול עצמי.

בבקשתה האחרונה ביקשה הנתבעת כי התובע יגיש תמלול של ההקלטות ויציין את תאריך צילום התמונות ומיקומן.

3. הלכה היא כי " במסגרת הליך גילוי מסמכים צד להליך לא אמור "להכין" מסמכים או דו"חות לצד שכנגד, אלא למסור לו מסמכים המצויים בידו. כמו כן, ככל שמדובר באיסוף מסמכים, מדובר בדרישה מכבידה" בר"ע 54124-06-12 הורסיו דיוינסקי נ HSBC Private Bank (Suisse) SA (מיום 07/03/2013)), מנגד על פי הכללים להגשת הקלטות כראיות, חלה על המגיש אותם חובה להגיש לערכאה השיפוטית גם תמלול.

הלכות בתי הדין הכללים בנוגע להגשת הקלטות כראיות אומצו, בשינויים המחויבים גם על ידי בתי הדין לעבודה. "... דרך המלך להגשת הקלטה כראיה היא באמצעות הגשתו של סליל ההקלטה עצמו, או המדיה הדיגיטאלית בה בוצעה ההקלטה, יחד עם תצהיר של מבצע ההקלטה המעיד על זהות המקליט, דרך ביצוע ההקלטה (לרבות סוג המכשיר והאם פעל משך כל זמן השיחה), מועדה, זהות המשתתפים בשיחה שהוקלטה וכיצד נשמרה ההקלטה בזמן שחלף. דרך כלל יש לצרף לכך גם תמליל, אשר ישמש כאמצעי עזר, ויעלה על הכתב את שנאמר בהקלטה. מובן כי התמליל אמור להיות מקצועי ואמין כשלעצמו, ולשקף את כל שנאמר בהקלטה בצורה מדויקת. על מנת שבית הדין יוכל להתרשם מכך יש לצרף לתמליל תצהיר, או אישור אחר, של מי שערך אותו. " ע"ע 36076-06-10 י. קל-לי תעשיות בע"מ נ' דימטרי מלי (9 דצמבר 2010).

4. ככל שהתובע מבקש להגיש את ההקלטות כראיה במסגרת ההליך הרי שעליו לתמלל אותן כדין ועל כן יגיש תמלול ערוך כדין עד ליום 15.4.18. ככל שאין בכוונתו לעשות שימוש בהקלטות, לא חלה עליו חובה לתמלל אותן.

התובע יפרט את מועד צילום התמונות והמיקום, עד ליום 15.4.18.

5. תם מועד הגשת בקשות מקדמיות.

6. התיק ייקבע לשמיעת הוכחות בפני מותב. הודעה על מועד הדיון, תשלח בנפרד.

ככל שיותיר הזמן, לפי שיקול דעת המותב, יישמעו סיכומים בעל פה במועד זה. על מנת להקל על הקלדת הסיכומים, מתבקש כל צד להכין מראש רשימה ממוספרת של פסקי הדין עליהם הוא מבקש להסתמך בסיכומיו.

7. הצדדים יגישו תצהירי עדות ראשית, בצירוף כל המסמכים שברצונם להסתמך עליהם.  העתקי התצהירים יועברו ישירות לצד השני בד בבד עם הגשתם לבית-הדין.

8. התובע יגיש תצהיריו עד ליום 15.5.18  והנתבעת עד ליום 1.7.18.

9. בקשה מנומקת לזימון עד למתן עדות, על אף שלא הוגש תצהיר עדות בשמו, יש להגיש לא יאוחר ממועד הגשת תצהירי הצד המבקש.

10. בנוסף להגשת התצהירים במועדים שלעיל, יגיש כל אחד מהצדדים עותק נייר נוסף של תצהיריו על נספחיהם, עם דגלים לסימון כל אחד מהנספחים, וזאת לכל המאוחר 14 ימים קודם למועד דיון ההוכחות שנקבע. על גבי עותק הנייר של התצהירים יש לסמן בבירור: "עותק נייר – לא לסריקה – נא להעלות ישירות למזכירות השופט".

ניתנה היום, כ"ב אדר תשע"ח, (09 מרץ 2018), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/11/2017 סיכום ישיבת פישור אירית הרמל לא זמין
09/03/2018 החלטה שניתנה ע"י אירית הרמל אירית הרמל צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 איגור פבזנר דגנית בר קציר
נתבע 1 ג'י.טי.אל.וי. ניהול רננים בע"מ יאיר הלר