טוען...

פרוטוקול מתיק מצורף

רות שפילברג כהן08/05/2017

4384-12-16

מספר פל"א 514148/2016

לפני כבוד השופטת רות שפילברג כהן

המאשימה

שלוחת תביעות מרום הגליל והגולן

נגד

הנאשמים

.1 דוד פישל ת.ז. 066670548

.2 נתנאל דהן (עציר) ת.ז. 300065893

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה: עו"ד רומיאו חורי
נאשם 2: הובא, וע"י ב"כ עו"ד דנה אוחנה

פרוטוקול (ביחס לנאשם 2)

ב"כ המאשימה: הגענו להסדר טיעון, לפיו הנאשם יחזור בו מכפירתו, כתב האישום יתוקן, הנאשם יודה ויורשע.

לשאלת בית המשפט, בכוונתנו לתקן את כתב האישום ביחס לנאשם 1, כדי להשוות את מצבם של שני הנאשמים בפרשה זו.

נאשם מס' 2 מבקש לצרף תיק נוסף שעניינו הפרת הוראה חוקית – ת"פ 12763-05-17, יודה בכתב האישום המתוקן וכתב האישום שצורף.

מוסכם על עונש של מאסר בפועל למשך 30 יום, מתוכו ינוכו תקופות מעצר מיום 27.11.16 עד 4.12.16 ומה-3.5.17 עד היום. כמו כן, מוסכם על עונש של מאסר על תנאי של 7 חודשים למשך 3 שנים החל מיום שחרורו, על כל עבירת רכוש מסוג עוון או פשע או עבירה שבה הורשע וכן קנס כספי בסך 6,000 ₪.

מגיש כתב אישום מתוקן - התקבל וסומן כא/1.

ב"כ הנאשם: אני מאשרת את דברי התובע.

בית המשפט מסביר לנאשם כי אין הוא קשור להסדר הטיעון שבין הצדדים.

הנאשם: אני מבין את ההסדר ומאשר אותו. אני מודה בכתב האישום המתוקן.

בית המשפט שואל אותי אם ההודאה היא מרצון טוב וחופשי, וזאת לאחר שכבר פעם הודיתי וביקשתי לחזור בי, אני משיב שאני מודה מרצון חופשי, אני מבקש סליחה. זו היתה בסה"כ פסולת, אבל אני מודה שלקחתי את זה.

<#3#>

הכרעת דין

אני מורה על צירופו של ת"פ 12763-05-17.

על סמך הודאתו של הנאשם ובהתאם להסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים, אני מתירה לו לחזור בו מכפירתו, ומרשיעה אותו בעבירות המיוחסות לו בשני כתבי האישום, זה המתוקן וזה המצורף.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"ב אייר תשע"ז, 08/05/2017 במעמד הנוכחים.

רות שפילברג כהן , שופטת

התובע טוען לעונש: מגיש גיליון ה"ק – התקבל וסומן ת/1. אבקש לאמץ את הסדר הטיעון, תיקון כתב האישום נעשה לאור חומר הראיות שהצביעה עליו הסניגורית, גם לאחר שמיעת חלק מעדי התביעה בפני כב' בית משפט נכבד זה. כתב האישום תוקן באופן משמעותי, הנאשם הודה בכתב האישום המתוקן, חסך מזמנו היקר של כב' בית המשפט משמיעת שאר העדים, ההסדר הינו במתחם הענישה. אבקש לאמצו.

הסניגורית טוענת לעונש: מצטרפת לדברי חברי, הנאשם לקח אחריות, חסך את העדת עובדי בזק ואנשי רשות הטבע והגנים, המדובר בנאשם צעיר, אב לשני ילדים קטנים, המדובר בהסדר סביר ומאוזן. אבקש מבית המשפט הנכבד לכבדו.

הנאשם טוען לעונש: אני מבקש סליחה על הכול ומביע חרטה, אני מתגעגע לילדים, אני עליתי על דרך המלך, ומבקש סליחה.

<#5#>

גזר דין (ביחס לנאשם 2)

הנאשם הורשע עפ"י הודאתו ובהתאם להסדר טיעון בעבירות שיוחסו לו בשני כתבי אישום שצורפו – בת"פ 4369-12-16 הורשע הנאשם בכתב אישום מתוקן שייחס שלו עבירה של ניסיון לגניבת קו תשתית, בהתאם לסעיף 384א(א)(1) בצירוף סעיף 25 לחוק העונשין.

המדובר היה באירוע מיום 27.11.16, שבו ניסה הנאשם יחד עם שותפו הנאשם מס' 1, לגנוב באחד מכבישי רמת הגולן, כבל של חברת בזק בשווי של כ-70,000 ₪, שבו הבחינו מוטל על הכביש.

בתיק שצורף – ת"פ 12763-05-17 הורשע הנאשם בהפרת הוראה חוקית בשלושה מקרים לפי סעיף 287 לחוק העונשין, בכך שהפר בשלושה מקרים שונים במהלך החודשים אפריל-מאי 2017 הוראה שניתנה לו על ידי בית משפט זה, בגין התיק הפלילי שלעיל, שעניינו גניבת השתיות. הנאשם היה אמור להיות במעצר בית בטבריה, אך הפר את ההוראה ויצא בימים עוקבים למקומות שונים שפורטו.

יצויין, כי בעבר הנאשם כבר הודה במסגרת הסדר טיעון בכתב האישום המקורי שתוקן באופן אחר, ואולם תוך זמן קצר ביקש לחזור בו מהודאתו, מבוקשו ניתן לו, ונשמע חלקית הליך ההוכחות. הפעם הוצג הסדר טיעון שונה, הנאשם הודה והצהיר במפורש, כי הודאתו הפעם ניתנת מרצון חופשי וטוב.

הנאשם בן 30, בעברו רישום פלילי במספר לא מבוטל של תיקים פליליים, בהם עבירות רכוש וסמים, והוא אף ריצה בעבר מאסרים קצרים בפועל.

עבירות רכוש הפוגעות בתשתיות יקרות ערך, הן עבירות מזיקות ונפוצות, שכן מדובר מטבע הדברים, ברכוש ציבורי יקר, המצוי באזורים בלתי מושגחים, ולכן מושכים פרטי רכוש אלה, כבלים, עמודים, תמרורים ועוד, עברייני רכוש המעוניינים לסחור במתכות, ולהתעשר על חשבון הקופה הציבורית. מעשיהם גורמים לנזק ניכר לא רק לקופה הציבורית, אלא גם לשגרת החיים.

יחד עם כל האמור לעיל, כתב האישום תוקן משמעותית, ואף על פי שמדובר בענישה בטווח הנמוך של מתחם הענישה, הנגזרת על מי שביצע בעבר עבירות, וכן מי שהפר הוראות בית משפט, החלטתי בסופו של דבר שלא לסטות מהכלל, לפיו בתי משפט מכבדים הסדרי טיעון.

אציין כי שותפו של הנאשם לעבירה הודה במסגרת הסדר טיעון בכתב אישום שתוקן בצורה מינורית יותר, ואף התמסר להליך שיקומי וטיפולי, מה שלא קיים בעניינו של הנאשם שבפני. אף על פי כן, כאמור,בדעתי לכבד את הסדר הטיעון, וזאת בין היתר בשל רכיב הקנס המשמעותי יחסית ורכיב המאסר המותנה המכביד.

סוף דבר הוא, שאני גוזרת את עונשו של הנאשם על פי המוסכם כדלקמן:

א. מאסר בפועל לתקופה של 30 יום, בניכוי ימי מעצרו כדלקמן: מיום 27.11.16 עד 4.12.16 ומה-3.5.17 עד היום.

ב. מאסר על תנאי לתקופה של 7 חודשים והתנאי הוא כי במשך 3 שנים החל מיום שחרורו, לא יעבור הנאשם כל עבירת רכוש מסוג עוון או פשע, או עבירה שבה הורשע בהליך זה.

ג. קנס בסך 6,000 ש"ח או 24 ימי מאסר תמורתו. הקנס ישולם ב-12 שיעורים חודשיים שווים ורצופים, תשלום ראשון עד יום 1.7.17 ובכל 1 לחודש שלאחריו עד התשלום המלא בפועל.

אי תשלום אחד מהשיעורים, יעמיד את היתרה לפירעון מיידי.

המזכירות תבטל את מועד ההוכחות הקבוע ליום 29.5.17.

המאשימה תדאג שעדים לא יתייצבו לחינם.

המזכירות תעביר עותק פרוטוקול זה לעיונו של ב"כ נאשם 1.

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום בבית משפט המחוזי בנצרת.

<#6#>

ניתן והודע היום י"ב אייר תשע"ז, 08/05/2017 במעמד הנוכחים.

רות שפילברג כהן , שופטת

הוקלד על ידי איה שטורק

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
08/05/2017 פרוטוקול מתיק מצורף רות שפילברג כהן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 שלוחת תביעות מרום הגליל והגולן הילאנה מוראני עארף
נאשם 1 נתנאל דהן