טוען...

פסק דין שניתנה ע"י מעין צור

מעין צור25/06/2018

בפני

כבוד השופטת מעין צור

התובעת

הראל חברה לביטוח בע"מ
ע"י ב"כ עו"ד רוני משה

נגד

הנתבע

חטיב פאעור

פסק דין

  1. זוהי תביעת שיבוב בגין נזקי רכוש שנגרמו לרכב שביטחה התובעת בתאונת דרכים שארעה ביום 26.9.13.
  2. איאד ג'ומעה, שנהג ברכב שביטחה התובעת (להלן: "ג'ומעה"), מסר בעדותו כי נהג ברחוב ויצמן בעכו. הוא עצר לפני כיכר על מנת לתת זכות קדימה, ואז פגע רכב ברכבו מאחור. הוא אמר לנהג הרכב הפוגע שיעצרו בצד על מנת להחליף פרטים, אך נהג הרכב הפוגע נמלט מהמקום. עובר אורח רשם את מספר הרכב הפוגע ומסר לו אותו. הוא פנה למשטרה, וקיבל את פרטיו של הנתבע.
  3. הנתבע אישר בעדותו כי נסע במקום התאונה. לדבריו, היה באותו זמן פסטיבל עכו, והיה פקק תנועה. הוא הכחיש כי פגע ברכב אחר. הוא ציין שלרכבו לא נגרם כל נזק, כפי שאף עולה מדו"ח של בוחן תנועה משטרתי שבדק אותו. עוד מסר שרכבו היה מבוטח, ולכן אין סיבה שלא ימסור פרטים אם פגע במישהו.
  4. לאחר ששמעתי את העדויות, אני מעדיפה את גרסתו של ג'ומעה על פני גרסת הנתבע. כאמור, הנתבע מאשר כי נסע במקום התאונה. העובדה שרכבו לא ניזוק אינה מצביעה על כך שלא היה מעורב בתאונה. ניסיון החיים מלמד כי לא אחת בתאונות של פגיעה מאחור, במיוחד במהירות נמוכה, כלי הרכב אינם נפגעים.
  5. גם העובדה שחרף טענתו של הנתבע שרכבו היה מבוטח, הוא לא הציג כל ביטוח, פועלת לחובתו. אציין כי הנתבע מסר שהציג את הביטוח במשטרה. דא עקא כי עיון בהודעתו מלמד שנשאל על ביטוח חובה, ולא על ביטוח צד ג'.
  6. התוצאה היא שעל הנתבע לפצות את התובעת בגין הסכום ששילמה למבוטחה.
  7. לפיכך ישלם הנתבע לתובעת סך של 2,086 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום הגשת התביעה ועד התשלום המלא בפועל; שכ"ט עו"ד בסך 1,000 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד התשלום המלא בפועל, ויחזיר לה את האגרה ששילמה ואת שכר העד מטעמה.
  8. זכות ערעור כחוק.

ניתן היום, י"ב תמוז תשע"ח, 25 יוני 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
22/11/2017 החלטה שניתנה ע"י מעין צור מעין צור צפייה
25/06/2018 פסק דין שניתנה ע"י מעין צור מעין צור צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 הראל חברה לביטוח בע"מ רוני משה
נתבע 1 חטיב פאעור