טוען...

החלטה שניתנה ע"י אילן סופר

אילן סופר04/07/2017

04 יולי 2017

לפני: כב' סגן הנשיאה אילן סופר

התובעים:

Marich Berhane, (דרכון-462895026) ואח'

ע"י ב"כ: עו"ד ח'אלד דוח'י

-

הנתבעת:

מלון אורכידאה בע"מ, (חברות-511257073)

ע"י ב"כ: עו"ד דוד בכור

החלטה

1. לפני בקשת מוסכמת לאיחוד הדיון בתיקים שבכותרת.

2. לטענת המבקשים התביעות שבכותרת הוגשו כנגד אותה הנתבעת ומעוררות שאלות משותפות, עובדתיות ומשפטיות. לטענתם, יהא זה נכון לאחד הדיון, הדבר יביא לייעול הדיון וימנע פסיקות סותרות.

הכרעה

3. תקנה 120 לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין), התשנ"ב-1991 קובעת כי "עניינים אחדים התלויים ועומדים בבית דין אחד וכרוכות בהם שאלות זהות או שאלות דומות, של משפט או של עובדה, רשאי בית הדין, לפי שיקול דעתו, להורות על איחודם, בין על פי בקשת בעל דין ובין ללא בקשה כזאת, ובתנאים שייראו לו".

תקנה 120 לתקנות סדרי הדין מסמיכה את בית הדין לפעול "לפי שיקול דעתו" בהחלטה בדבר איחוד תיקים. מסגרת זו של הסמכות על-פי שיקול דעת היא רחבה.

השיקולים אותם על בית הדין לשקול, בעת מתן החלטה בבקשה לאיחוד דיון, הינם יעילות הדיון אשר נבחנת, בין היתר, בקיומן של שאלות זהות או דומות, וכן שלב הדיון אליו הגיע כל אחד מהעניינים התלויים ועומדים, אשר לגביהם מתבקש האיחוד. בין השיקולים אותם ייקח בית הדין בחשבון, קיים גם השיקול של תום הלב בהגשת בקשה מסוג זה, לרבות באשר לעיתוי הגשת בקשה זו.כמו כן, יבחן בית הדין, האם יש באיחוד הדיון כדי למנוע עיוות דין למי מהצדדים. עיוות דין כזה, עשוי להיגרם אם במסגרת אחד העניינים התלויים ועומדים תוכרע פלוגתא מבלי שתינתן לצד כלשהו האפשרות להתייחס אליה.

המטרה העיקרית של התקנה המאפשרת איחוד דיון, הינה חיסכון בזמן ובהוצאות לגבי ניהול הליכים, שיש בהם שאלות דומות של משפט או של עובדה. באשר לשיקולי יעילות הדיון, אין ספק, כי המדובר בשיקול משמעותי, ויש לבחון את השלב בו מצוי כל אחד מההליכים שאת איחודם מבקשים (דב"ע נד' 3/191 תכנון המים בישראל בע"מ - איזיק (26.5.07).

4. כאמור מדובר בתביעות דומות שהוגשו כנגד הנתבעת. בכל התביעות עומדת להכרעה שאלה עובדתית משותפת בנוגע לנסיבות סיום עבודתם של התובעים וזכאותם לפיצויי פיטורים ולדמי הודעה מוקדמת על רקע הפסקה זמנית בפעילות הנתבעת.

בנסיבות אלו, איחוד הדיון יביא לחסכון בזמן שיפוטי וימנע פסיקות סותרות.

5. בשמונה מהתיקים שבכותרת הוגשו כתבי הגנה ודיונים מוקדמים בעניינם נקבעו לשבוע הבא בפני הרשמת גרוס (11.7.17, 10.7.17).

ביתר התיקים טרם הוגשו כתבי הגנה ודיון מוקדם קבוע במודעים שונים בחודשים נובמבר דצמבר 2017 (בפני הרשמת גרוס, השופטת אנגלברג והשופט יוספי).

7. כאמור, מאחר שבכל התיקים עומדת לדיון שאלה משותפת הדורשת הכרעה יהא זה נכון לאחד את הדיון.

בנסיבות בהן טרם הוגשו כתבי הגנה בחלק מהתיקים שבכותרת, לא ניתן לקיים את הדיון בשבוע הבא. לאור האמור הדיונים הקבועים לשבוע הבא בפני הרשמת גרוס מבוטלים.

המועד הקרוב הבא לשמיעת התיקים הוא 2.11.17, בפני השופט יוספי ומשכך התיקים יישמעו בפניו במאוחד במועד זה.

8. לסיכום, הנני מורה על איחוד הדיון בתיקים שבכותרת.

כתבי הגנה יוגשו עד ליום 1.9.17.

הדיון בתיקים יישמע במאוחד בפני השופט יוספי ביום 2.11.17 בשעה 11:00.

הדיונים הקבועים בפני השופטת אנגלברג והרשמת גרוס בטלים.


ניתנה היום, י' תמוז תשע"ז, (04 יולי 2017), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
04/07/2017 החלטה שניתנה ע"י אילן סופר אילן סופר צפייה
09/12/2018 פסק דין שניתנה ע"י יוסף יוספי יוסף יוספי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 Kaleta Gebrehiwot חאלד דוחי
נתבע 1 מלון אורכידאה בע"מ שלמה בכור