טוען...

החלטה על בקשה של עותר 1 צו לא תעשה (צו מניעה) זמני

מנחם רניאל08/06/2017

מספר בקשה:1

בפני

כבוד השופט ד''ר מנחם רניאל

מבקשים

יפה בללי

נגד

משיבים

1. משרד הפנים

2. עירית נשר

3. אבי בינמו

4. אלכסנדר טנדלר

החלטה

זו בקשה לצו ביניים, לפיו עד להכרעה בעתירה, לא יקוימו ישיבות מועצת עיריית נשר, ולחילופין לא יתקבלו בהן החלטות. טענות המבקשת כוונו בעיקרן לשכנע שדין העתירה להתקבל. אם העתירה תתקבל, יינתן פסק דין כמבוקש בעתירה. במסגרת צו הביניים, על המבקשת לשכנע את בית המשפט, בדבר הצורך לקבל צו ביניים לפני הדיון בעתירה. בהקשר זה, היה על המבקשת לשכנע שיש לעצור כליל את התנהלות מועצת עיריית נשר, עד אשר יוכרע לטובתה בעתירה.

בסעיף 47 לתשובתה לתשובות המשיבים טענה המבקשת, שאינה טוענת שאין ליתן תוקף להחלטות או לפעילות העירייה בשל התפנות מקום במועצה, אלא שלטענתה יש בכך פגיעה בזכויות האופוזיציה, שמציאת מחליף נעשית לאחר הגשת העתירה. פגיעה כזו אינה מצדיקה הוצאת צו ביניים המונע את פעילותה של מועצת עיריית נשר קודם להכרעה בעתירה.

על כך יש להוסיף את העובדה שהיה על המבקשת לצרף לעתירתה לפחות את מי שמופיע ברשימה אחריה, מר אלימלך, אשר עלול להיפגע מקבלת העתירה, ועל פי תקנה 6 (א). בתשובתה לתשובה, טענה המבקשת שלא היה ברור לה מי המועמד בר תוקף הנמצא מאחוריה ברשימה. לטענה עובדתית זו לא הובאה ראיה כלשהי, והיא מנוסחת בצורה המאפשרת להניח, שהמבקשת ידעה מי רשום אחריה באותה רשימה שבה רצה בבחירות למועצה, אלא שלא היה ברור לה, כי לא בדקה, אם זה שידוע לה שרשום אחריה, לא התפטר מהרשימה. אציין בשלב זה, שאני מתקשה להאמין לטענה העובדתית הזו שלא הוכחה.

על פי כל האמור לעיל, אני דוחה את הבקשה לצו ביניים. הוצאות לחובת המבקשת ייזקפו בפסק הדין.

ניתנה היום, י"ד סיוון תשע"ז, 08 יוני 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
21/05/2017 הוראה למשיב 3 להגיש הודעה מטעם המשיבה מנחם רניאל צפייה
01/06/2017 החלטה שניתנה ע"י ד''ר מנחם רניאל מנחם רניאל צפייה
08/06/2017 החלטה על בקשה של עותר 1 צו לא תעשה (צו מניעה) זמני מנחם רניאל צפייה
18/06/2017 החלטה על בקשה של עותר 1 צירוף / מחיקה / שינוי / הוספת בעלי דין מנחם רניאל צפייה
16/07/2017 החלטה על בקשה של עותר 1 מחיקת הליך בידי מגישו מנחם רניאל צפייה