טוען...

פרוטוקול 01.01.2018

מרדכי בן-חיים01/01/2018

לפני כבוד השופט עמית מרדכי בן-חיים

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

קורן אריכא

<#2#>

נוכחים:

באת כוח מאשימה עו"ד הילה קולטון

נאשם קורן-חפר אריכא

פרוטוקול

<#3#>

טיעונים לעונש

ב"כ המאשימה:

הנאשם הודה והורשע בדיון הקודם 23.10.17 כי הוא מנהל מספרה בלא רישיון עסק מאז ספטמבר 2016. תקופה של למעלה משנה. עסק בשטח 27 מ"ר. הנאשם הגיש בקשה ביוני 2017 לאחר הגשת כתב אישום בתיק זה.

למעשה כיום חסרים לו אישור של אגף הנדסה כי לא ניתן לקיים שם עסק בלא היתר לשימוש חורג ומשרד הבריאות.

ניהול עסק מסוג מספרה מהווה עבירה כלכלית שמבוצעת לשם הפקת רווח.

עצם הגשת הבקשה לרישיון עסק, בנסיבות כאשר היא מוגשת לאחר הגשת כתב האישום בתיק, המשקל שלה הוא משקל נמוך לאחר שהוגש כתב אישום מתחיל ל פעול ולא כמי שהחל לפעול מיוזמתו עוד בטרם שהעירייה פעלה כנגדו. לעסק חסרים אישורים מהותיים של גורמים מהותיים שהרי בלי אישור אגף ההנדסה לא ניתן יהיה לנהל שם עסק.

נעתור לצו סגירה שיכול ויהיה דחוי לתקופה קצרה ביותר על מנת לאפשר לנאשם להתארגן לסגירת העסק. מבדיקתו לא הוגשה בקשה להיתר לשימוש חורג. מתחם ענישה נע בין 5,000 ₪ ל-30,0000 ₪. נבקש להשית קנס בסך 8,000 ₪ על הנאשם וכן התחייבות כספית.

הנאשם:

הטענה לפיה לא הגשנו בקשה – הגשנו בקשה לפני 5,6 שנים. בקשה לרישוי. היה שם מישהו שעקץ אותנו. הוא טיפל בתיק 3,4 שנים. יש לנו כל המסמכים שהוא מדד ושירטט המקום והוא אמר שהרישיון נתקע בגלל גרמושקה והוא מטפל בנושא ואמר אין לנו מה לדאוג.

המשכנו לעבוד כרגיל. לא הצלחתי לתפוס את האדם ותוך כדי הגיעה העיריה ואמרה שצריך אישור.

במקביל לקחתי בחורה אחרת. נכון להיום העסק עומד בכל דרישות והוגשו כל הבקשות.

יש לי פה כל המסמכים. מציג לבית המשפט מסמך. זה תקוע שם. הגשנו גם בקשה לרישיון זמני.

אנחנו עושים את המקסימום.

לפי הבנתי לא פסלו רישיון זמני לשנה הקרובה. זה עדין תקוע במחלקת הנדסה. אין חתימה ללא ואין חתימה לכן ואנחנו מחכים. אני לא מבין בזה. יש לי בחורה שמתעסקת בזה.

יש אופציה שיאשרו רישיון זמני לשנה. זאת על סמך בני במחלקת רישוי עסקים.

כל הגורמים הרשמיים יודעים מהתיק הזה ולא מרפים מזה. התקשרתי לשאול מה קורה אמרו שיש ועדה במחלקת הנדסה נדחתה. במספרה עובדים אני ועוד שני עובדים.

אני אב ל-3 לילדים. אשתי עובדת ואני מפרנס עיקרי. אבקש אורכה לבדוק מה קורה במחלקת הנדסה.

אני הגשתי כל מה שביקשו ממני.

<#4#>

גזר דין

הנאשם הורשע כאמור בהכרעת הדין מיום 23.10.17.

המועד לשמיעת טיעונים לעונש נדחה להיום וזאת בשל העובדה שמסתבר כי הנאשם הגיש בקשה לרישיון עסק הגם שבאיחור ניכר (חודש יוני 2017).

ב"כ המאשימה ציינה ביום 23.10.17 כי הסיכויים של הנאשם לקבל רישיון עסק נמוכים, בשל העובדה

שעל פי הוראות התב"ע לא ניתן לקיים עסק של מספרה באותו מקום משכך יהא על הנאשם לקבל היתר לשימוש חורג.

על יסוד הודעה זו ציינתי בהחלטתי מיום 23.10.17 כי סיכויו של הנאשם לקבל רישיון עסק, הינם נמוכים בשל סיבה זו.

הגם שהתרשמתי כי הוא משתדל לנקוט בהליכים דרושים לצורך קבלת רישיון עסק, הנאשם טרם הגיש בקשה להיתר שימוש חורג ומשכך הבעיה שעומדת למכשול על דרכו מנציחה את עצמה בלא שהנאשם נוקט הליכים להסדרתה. במצב דברים זה טענה ב"כ המאשימה כי אין תוחלת לקבלת רישיון עסק ועתרה לסגירת העסק תוך מתן אורכה קצרה לצורך התארגנות בלבד.

אשר לגובה הקנס עתרה באת כוח המאשימה לגזור על הנאשם קנס בסך 8,000 ₪ וכן לחייב את הנאשם במתן התחייבות להימנע מעבירה.

מנגד טען הנאשם כי הוא החל בהליכי הרישוי כבר לפני מספר שנים אולם האדם שהוא שכר הוליך אותו שלל ומשעמד על כך שכר אדם אחר, וכי הוא מנסה לעמוד בתנאים הנדרשים.

לשאלת בית משפט האם הגיש בקשה להיתר שימוש חורג השיב הנאשם בשלילה אך העלה טענה שלא נתמכה בראיה כלשהם לפיהם יכול ויקבל היתר זמני או רישיון זמני למשך תקופה של שנה.

בהתייחס למצבו האישי, טען הנאשם כי הוא נשוי ואב לשלושה ילדים וכי הוא המפרנס העיקרי בבית ומתברר עוד כי הנאשם מעסיק עוד 2 עובדים נוספים בעסק.

בבואי לגזור את דינו של הנאשם, לקחתי בחשבון כי הנאשם מנסה בכל מאודו לדחות את רוע הגזרה הכרוכה בסגירת העסק הגם שלא השתכנעתי כלל ועיקר שהוא פועל בדרכים הנכונות העומדות לרשותו בנסיבות העניין.

יחד עם זאת ועל מנת למנוע מן הנאשם לחלוטין אפשרות של הפעלת העסק בצורה חוקית, ולו על דרך של קבלת רישיון עסק לשעה, אני מחליט להעניק לו מרווח זמן סביר על מנת להשיג רישיון כזה, יחד עם זאת התקופה שתינתן לנאשם איננה יכולה להיות ממושכת.

על יסוד כל האמור לעיל אני מחליט כדלקמן:

ניתן בזה צו סגירה לגבי העסק נשוא כתב האישום.

צו הסגירה יכנס לתוקף ביום 15.3.2018 אלא אם כן תינתן לנאשם קודם לכן רישיון עסק.

היה והנאשם לא יסגור את העסק נשוא כתב האישום עד לתאריך הנ"ל תהיה המאשימה רשאית לעשות כן על חשבונו ובלבד שתודיע לו על כוונתה לעשות כן בכתב 7 ימים מראש.

אני משית על הנאשם תשלום קנס בסך 8,000 ₪ שישולם ב- 4 תשלומים חודשיים שווים ורצופים, סך 2,000 ₪ כל אחד. התשלום הראשון ב- 1.2.2018 ויתר התשלומים ב-1 לכל חודש קלאנדרי שלאחר מכן.

אי עמידה באחד התשלומים במועדו ו/או במלוא סכומו יביא לפירעון מידי של כל יתרת הסכום.

הנאשם יחתום בתוך 7 ימים מהיום על התחייבות בסך 15,000 ₪, להימנע משך שנתיים החל מיום 15.3.2018 מכל עבירה על חוק רישוי עסקים תשכ"ח-1968. היה והנאשם לא יחתום על כתב התחייבות כאמור, הוא יאסר לתקופה של 20 יום.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בתוך 45 ימים מהיום.

<#5#>

ניתן והודע היום י"ד טבת תשע"ח, 01/01/2018 במעמד הנוכחים.

מרדכי בן-חיים, שופט עמית

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
01/01/2018 פרוטוקול 01.01.2018 מרדכי בן-חיים צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל הילה קולטון
נאשם 1 קורן אריכא