טוען...

החלטה שניתנה ע"י קלרה רג'יניאנו

קלרה רג'יניאנו18/07/2017

לפני כבוד השופטת עמיתה קלרה רג'יניאנו

העותר

זורב לוין (אסיר)

נגד

המשיבים

.1 שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים

.2 מדינת ישראל

<#2#>

נוכחים:

בא כוח העותר - עו"ד חן מאירי

ב"כ המשיבים – עו"ד מצדה מועלם

פרוטוקול

ב"כ העותר:

מדובר באסיר שמרצה את מאסרו 5 שנים בגין עבירות סמים. החל לפני שנה וחצי, לאחר שנשפט עבר למעשיהו ושם התחיל קבוצה שינוי דפוסים – קבוצה ייעודית.

לא מדובר באסיר שמכור לסמים בעצמו או רקע אלכוהול. באמצע הקבוצה החליטו להעבירו לאיילון ממעשיהו, מסיבות שמורות עימם. הגשנו עתירה וכב' השו ברנט כתבה שלא מוצאת הגיון להעבירו באמצע הליך טיפולי – מצטטת. הורתה שיחוזר לכלא מעשיהו.

כמובן שסיים את הקבוצה במלואה, הועבר לכלא רימונים בינואר השנה, אז ביקש לעבור לחרמון ואמר שיש לו בעיית הימורים. התמכרויות בסמים ואלכוהול ואומרים שהטיפול בסמים נוגע להימורים. אין לו בעיה של סמים ולכן לא התקבל בחרמון ואין על כך מחלוקת

ביוני השנה, לפני חודש, עבר ראיון לקבוצת אלימות כללית, וזה עולה מכתב התשובה שתכני הקבוצה לא מתאימים לו.

חודש אוגוסט אמורה להיפתח קבוצה. אין לו כל עבר פלילי כלל. תפקודו אין יותר טוב מזה, שוהה באגף אסירי עבודה ומתפקד, ומוסר בדיקות שתן נקיות, אין לו חמן של שב"ס ודוחות משמעת, יוצא לחינוך מידי יום עם חוות דעת מעולה משלים 12 שנות לימוד.

אני מייצגת את שותפו דוד ממן, מרצה באגף סגור מאסר שלישי, שפוט ל- 3 שנים, אבל הוא גם לא התקבל לחרמון מסיבות רפואיות וגורמי הטיפול החליטו להמליץ עליו.

לא מכירה קבוצה אחרת חוץ משינוי דפוסים שמטפלת בייבוא סמים.

אחרי שעשה קבוצה ייעודית ועבר לאיילון וכב' השו' הורתה להחזירו למעשיהו להשלמת הקבוצה.

כל זאת והעובדה שמתפקד בחינוך מאז שנכנס לרימונים נכון שהעבירה חמורה ושותפו יוצא היום לחופשות בגין אותה עבירה. יש לו מוטיבציה לטיפול אבל גם לו.

יש שם מדרגות ואין מעלית וכן שוהה בסבב חופשות והוא גם התקבל לרש"א והוא מאסר שלישי שלו. לא ברור לי למה יש לאבחן בין שני השותפים בתיק שהאסיר בפנינו אין לו עבר ופניו לשיקום וייתכן וחודש הבא נפתחת קבוצה. עד היום עבר קבוצה לשינוי דפוסים הוא רשום לשליטה בכעסים.

ב"כ המשיבים:

מחוות דעת גורמי טיפול עולה כי אכן עבר העותר קבוצה בשינוי דפוסי התנהגות. אמנם שיתף מעולמו באותנטיות אך מחזיק בעמדות בנוגע לתפיסתיו החברתיות לתפיסת החוק ולהתנהלותו באורח חייו ביום יום. מאחר והצהיר על רקע התמכרותי להימורים בתאריך 12.1.17 הופנה לטיפול בכלא חרמון ולא נמצא מתאים. בחודש יוני 2017 שוב נעשה ניסיון לשלבו ולבחון התאמתו בתחום אלימות כללית ולא נמצא מתאים כי מנחי הקבוצה התרשמו כי התכנים לא תאמו צרכים בעבורו, למרות מוטבציה שלו.

באוג' 2017 עתידה להיפתח קבוצה התואמת את צרכיו הטיפוליים, התאמתו תיבחן. הוא לא עבר טיפול בנושא רקע התמכרותי להימורים. הטיפול שתואם צרכיו טיפול אלימות כללית בנוגע להתמכרות בהימורים, שעד היום לא עבר טיפול, הוא ישתלב ולא חייבים לחכות לסוף התהליך, הוא נתרם והשתלב. לא יודע של כמה זמן.

<#3#>

החלטה

לנוכח האמור בכתב התשובה ומאחר ובמהלך חודש אוגוסט 2017 עתידה להיפתח קבוצה טיפולית התואמת את צרכיו הטיפוליים של העותר יידחה המשך הדיון בעתירה ליום 5.9.2017.

ככל שהעותר יימצא מתאים לטיפול בקבוצה ויחל את הטיפול תוגש לישיבה ביום 5.9.17 חוות דעת גורמי טיפול.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ד תמוז תשע"ז, 18/07/2017 במעמד הנוכחים.

קלרה רג'יניאנו , שופטת עמיתה