טוען...

פרוטוקול

עמית פרייז07/09/2017

לפני כבוד השופט עמית פרייז

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

קנה היילי (עציר) ת.ז. 309807170

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד אלמוג בן חמו

הנאשם הובא באמצעות שב"ס וב"כ עו"ד עידו רז מטעם הסניגוריה הציבורית

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

הגענו להסדר טיעון, לפיו כתב האישום יתוקן (מוגש כתב אישום מתוקן), הנאשם יודה במיוחס לו בכתב האישום המתוקן ויורשע. בנוסף יצרף ת.פ. 25851-05-16 בו גם כן מתוקן כתב האישום, מוגש כתב האישום המתוקן. לעניין העונש, הוסכם כי יוטלו על הנאשם 12 חודשי מאסר בפועל בניכוי ימי מעצרו, מאסר על תנאי קנס ופיצוי למתלונן. הנאשם עצור מיום 4.6.17 כאשר אין ימי מעצר בגין התיק המצורף.

 

ב"כ הנאשם:

מאשר את דברי ב"כ המאשימה. הקראתי לנאשם את כתבי האישום המתוקנים, הסברתי לו את תוכנם והנאשם מודה במיוחס לו. הנאשם יודע שבית המשפט אינו כבול להסדרי טיעון.

 

הנאשם:

אני מאשר את הדברים ומודה במיוחס לי בכתבי האישום המתוקנים.

 <#3#>

הכרעת דין

נוכח הודאתו, הריני מרשיע את הנאשם במיוחס לו בכתבי האישום המתוקנים בתיק שבכותרת ובתיק המצורף.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ט"ז אלול תשע"ז, 07/09/2017 במעמד הנוכחים.

עמית פרייז , שופט

ב"כ המאשימה לעונש:

הנאשם הודה והורשע בכתבי האישום ,הנאשם חסך זמן שיפוטי צרף תיק נוסף, ההסדר אליו הגיעו הצדדים משקף נכונה את האינטרס הציבורי, כולל עונש מאסר לתקופה לא קצרה. לחובת הנאשם 7 הרשעות קודמות רובם בעבירות רכוש, שם ריצה עונשי מאסר.

מוגש גיליון הרשעות קודמות – מתקבל ומסומן תע/1.

בנסיבות אלה ההסדר ראוי ונבקש לכבדו. נבקש לקבוע פיצוי ראוי למתלונן.

ב"כ הנאשם לעונש:

ההסדר בתיקים הללו הושג לאחר משא ומתן מתמשך, כתב האישום כפי שרואה ביהמ"ש תוקן באופן משמעותי מעבירה של התפרצות לנסיון הסגת גבול, לאור קושי ראייתי ממשי בנסיבות הללו לא הופעל על תנאי, מדבור בנאשם עם נסיבות חיים קשות, מגיל צעיר חי במסגרות חוץ ביתיות כיום מעונין לעבור טיפול שיקום במסגרת הליך המעצר, דבר שעלה גם במסגרת תסקירים שהוגשו בהליך המעצר. כתב האישום בתיק 22871 מפרט בסופו של דבר עבירה של גניבה של מזון ואמנם מדובר על 15 קילו, השווי הכלכלי לא גבוה במיוחד, נסיון השגת הגבול לא נגרם בגינו נזק.

ב"כ המאשימה:

אני מבהיר שהפיצויים הם למתלונן בתיק שבכותרת, שהוא עד תביעה 1. אדון מדמון.

ב"כ הנאשם:

לגבי התיק הנוסף, היו מעורבים מספר מעורבים נוספים שנעצרו ושוחררו, הדברים עלו גם במסגרת המשא ומתן, בסופו של יום הנזק שנגרם מינורי יחסית, הטלפון הוחזר לבעליו ללא כרטיס סים וללא כיסוי טלפון אבל מדובר על נזק לא ברף גבוה, אבקש מביהמ"ש שגם פיצוי יהיה מתאים לנסיבות ויהיה נמוך, לענין הקנס מדובר בנאשם ללא תמיכה משפחתית, ולכן כל קנס שישית ביהמ"ש ככל שהנאשם יצטרך לרצות את תקופת המאסר החלופית בגינו. כאשר הצדדים הגיעו להסדר טיעון סגור, וצריך הנאשם לרצות עונש מאסר משמעותי וממושך, מבלי להקל מדובר בעונש מאסר ממושך ביחס לעבירות לאחר תיקון כתב האישום, מדבור בעבירות הסגת גבול וגניבה, נבקש שהקנס יהיה מידתי ולפרוס את הקנס למספר תשלומים, הנאשם לקח אחריות חסך זמן שיפוטי והעדת עדים רבים.

ב"כ המאשימה:

לגבי המוצג, הכובע, יושב לנאשם או למי מטעמו.

הנאשם לעונש:

אין לי מה לומר.

<#5#>

גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון, בביצוע 2 עבירות של גניבה וכן הסגת גבול פלילית, איומים ותקיפת שוטר כדי להכשילו בתפקידו.

האירוע הראשון התרחש בחודש אפריל 2015, כאשר הנאשם גנב מנהג של מונית שבה שהה מכשיר טלפון סלולארי אשר בעקבות החקירה הושב לידי הנהג אך ללא כרטיס הSIM והכיסוי שלו. בהמשך אותו אירוע לאחר שהנאשם נתקל בשוטרים הרי שמספר פעמים התנהל כלפיהם באופן נוגדני הן באופן מילולי על דרך העלבות ואיומים, ובנוסף תקף את אחד השוטרים באמצעות נשיכתו ונסיון לבעוט ברגלו.

האירוע המאוחר יותר שהוביל למעצרו של הנאשם התרחש ביולי 2017 כאשר הנאשם הסיג גבול למקרקעין בהם מצויה ישיבה ובהמשך גנב ממטבח הישיבה 4 ארגזים ובהם כ-5 קילוגרם עופות.

בשים לב לנימוקי הצדדים ובדגש על עברו הפלילי המכביד של הנאשם אשר כולל הרשעות בעבירות דומות לכל העבירות בהן הורשע היום, וכן ריצוי מספר מאסרים בפועל, סברתי כי הסדר הטיעון שבא בפני הינו סביר ועל כן הריני לאמצו.

באשר לרכיבים הכספיים אטיל על הנאשם פיצוי בשים לב לנזק שבכל זאת נגרם למתלונן כאשר הטלפון הסלולארי הוחזר אליו ללא כרטיס הSIM שהינו משמעותי ביותר מבחינת המידע השמור בטלפון, שלא לדבר על עגמת הנפש שנגרמה לו. בנוסף אטיל על הנאשם קנס מתון יחסית .

לגבי המאסר המותנה לא מצאתי לנכון להקל עם הנאשם בשים לב לעברו אשר כאמור כולל עבירות רלבנטיות.

סוף דבר אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

  1. מאסר בפועל של 12 חודשים החל מיום מעצרו – 4.6.17.
  2. מאסר על תנאי של 6 חודשים למשך 3 שנים מיום שחרורו ממאסר , והתנאי הוא שלא יעבור כל עבירת רכוש, למעט החזקת רכוש חשוד כגנוב.
  3. מאסר על תנאי של 6 חודשים למשך 3 שנים מהיום והתנאי שלא יעבור כל עבירת אלימות לרבות איומים.
  4. קנס בסך 1000 ₪, או 10 ימי מאסר תמורתו אם הקנס לא ישולם. הקנס ישולם עד ליום 15.8.18.
  5. פיצויים למתלונן ע"ת/1 בתיק שבכותרת , בסך של 1000 ₪, וזאת עד יום 15.7.18. התשלום יבוצע לקופת ביהמ"ש כאשר המזכירות תעבירו למתלונן בטופס עם פרטיו שתעביר התביעה תוך שבוע מהיום.

המוצג – כובע יוחזר לנאשם או לנציג מטעמו לאחר שיפנה למשטרת נתניה תוך חודש לאחר שחרורו.

זכות ערעור לבית-המשפט המחוזי בלוד בתוך 45 יום.

<#6#>

ניתנה והודעה היום ט"ז אלול תשע"ז, 07/09/2017 במעמד הנוכחים.

עמית פרייז , שופט

הוקלד על ידי סופיה עטיה

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
07/09/2017 פרוטוקול עמית פרייז צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל רענן ברוך
נאשם 1 קנה היילי (עציר) עידו רז