טוען...

החלטה שניתנה ע"י רונה פרסון

רונה פרסון18/06/2017

בפני

כבוד השופטת רונה פרסון

מבקשים

תומר ליברמן

נגד

משיבים

מדינת ישראל

החלטה

1. בפניי בקשה לפי סעיף 57ב לפקודת התעבורה להורות על ביטולה של הודעת איסור שימוש ברכב מיום 10.6.17 שהוטלה על רכב מס' 59-063-63 (להלן: "הרכב") שבבעלות אימו של המבקש ושהיה נהוג בידי חברו (להלן: "הנהג"), שהוא נהג חדש והסיע מעל שני נוסעים ללא מלווה ואף שטרם מלאו לו 21 שנה.

יצויין כי בדיון נכחה בעלת הרכב וכן המבקש וכי שניהם נחקרו ע"י ב"כ המשיבה כמבקשים.

2.          המבקש טוען, כי הרכב משמש להסעת אימו לעבודתה וכן להגעתו ללימודים וכי הרכב משמש אף את בן זוגה של אימו. המבקש טען כי מאחר והוא עצמו נהג חדש וחבר נוסף ביקש להצטרף לנסיעה למרחק קצר, הנהג הסביר לו שמאחר והוא נהג בצה"ל באפשרותו להסיע מספר נוסעים ללא המגבלה של נהג חדש ובנסיבות אלה נהג ברכב עד שנעצר לביקורת. עוד ציין כי הנהג לא הודיע לו כי קיבל זימון לשימוע ובנסיבות אלה נערך השימוע ללא התייצבותו של הנהג או בעלת הרכב.

3.          ב"כ המשיבה התנגד לבקשה וצין כי המבקש עצמו נסע ברכב וכי לא הוכיח כי עשה די כדי למנוע ביצוע העבירה ברכב.

4.          לאחר ששקלתי את טענות הצדדים ועיינתי בחומר הראיות הנוגע לעבירה שביצע הנהג, החלטתי לקבל את הבקשה באופן חלקי וזאת לפנים משורת הדין.

5. ייאמר מיד כי לאחר שעיינתי בחומר החקירה שהונח בפניי, שוכנעתי שיש מספיק ראיות לכאורה לחובת הנהג להוכחת העבירה בה הואשם.

6.          הנהג הוא כאמור חברו של בנה של בעלת הרכב כאשר בזמן ביצוע העבירה, נמצא גם המבקש ברכב ובנסיבות אלה, יש לראות במבקש כאחראי לשימוש שנעשה ברכב ולעבירה אותה ביצע הנהג.

7. עם זאת, ולפנים משורת הדין כאמור, נוכח מכלול הנסיבות שנטענו בפניי בכתב ובע"פ, החלטתי לקבל הבקשה באופן חלקי ולקצר במעט את תקופת איסור השימוש המנהלי ברכב ולהעמידה על 22 ימים מיום אחסון הרכב במגרש.

מודעת זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה.

המזכירות תשלח עותק מהחלטה זו לצדדים.

ניתנה היום, כ"ד סיוון תשע"ז, 18 יוני 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/06/2017 החלטה שניתנה ע"י רונה פרסון רונה פרסון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 תומר ליברמן
משיב 1 מדינת ישראל חגית זמיר