טוען...

החלטה על מתן צו הפסקה שיפוטי

יניב הלר13/06/2017

מספר בקשה:1

לפני

כבוד השופט יניב הלר

המבקשת

ועדה מקומית לתכנון ובנייה עירון

נגד

המשיב

בדיע שריף

החלטה

החלטה (במעמד צד אחד)

לפניי בקשת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה עירון להלן – "הוועדה") למתן צו הפסקה שיפוטי וצו מניעת עבודות לפי סעיפים 239 ו-246 לחוק התכנון והבנייה, התשכ"ה -1965, בקשר למקרקעין המצויים בגוש 12165 חלקה 16 ביישוב כפר ערערה (להלן – "המקרקעין").

הבקשה :

1. על פי המפורט בבקשה, הנתמכת בתצהיר מפקח הוועדה מר אבראהים עתאמנה ביום 13.6.17. ביצע המבקש עבודות בסטייה מההיתר שניתן לו, כאשר ההיתר מתייחס לשתי דירות מגורים בשתי קומות, בעוד אשר בפועל במקום דירת מגורים בקומת הקרקע, מוקמת קומה מסחרית והוחל בחפירה להתקנת מיכל גז לחצר המבנה.

2. מתצהיר מפקח הוועדה עולה, כי העבודות מבוצעות ללא היתר ובניגוד לסעיף 204 לחוק התכנון והבנייה, וכי המשך העבודות ללא היתר יביא לקביעת עובדות בשטח ויקשה על אכיפת החוק.

דיון:

3. לאחר שעיינתי בבקשה על צרופותיה מצאתי כי עבודות הבנייה המבוצעות במקרקעין ללא היתר מהוות לכאורה עבירה על חוק התכנון והבנייה וכי הצווים המבוקשים נדרשים כדי למנוע קביעת עובדות בשטח, שייקשה לשנותן מאוחר יותר.

4. לפיכך, אני מורה כי המשיב וכל אדם הפועל מטעמו, יפסיקו לאלתר ביצוע עבודות כלשהן במקרקעין הטעונות היתר, ובכלל זה עבודות בנייה, חפירה, הכשרת הקרקע לבנייה, מילוי קרקע ושינוי פני הקרקע, ויימנעו מביצוע עבודות אלא בהיתר כדין, וכן יפסיקו כל שימוש חייב בהיתר במקרקעין, ויימנעו משימוש כזה ללא היתר כדין.

5. הרואה עצמו נפגע על ידי צו זה רשאי, תוך 30 ימים מיום שבו הגיע הצו לידיעתו או שהודבק על המקרקעין בהתאם לתקנה 4 לתקנות התכנון והבנייה (סדרי דין בהליכים למתן צווים על פי המבקש בלבד), התשמ"ג -1982, לבקש ביטולו של הצו. הגשת הבקשה לא תתלה את תוקף הצו כל עוד לא קבע בית המשפט אחרת.

6. צו זה יישאר בתוקפו עד שישונה או יבוטל על ידי בית משפט מוסמך ויתבטל מאליו עם קבלת היתר כדין.

המבקשת תביא צו זה לידיעת המשיב.

משטרת ישראל והיחידה הארצית לאכיפת דיני המקרקעין מתבקשות ליתן הסיוע הדרוש למסירת הצו ולאכיפת הוראותיו.

ניתנה היום, י"ט סיוון תשע"ז, 13 יוני 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
13/06/2017 החלטה על מתן צו הפסקה שיפוטי יניב הלר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 ועדה מקומית לתכנון ובנייה עירון חוסני אגבאריה
משיב 1 בדיע שריף