טוען...

פסק דין שניתנה ע"י קארין ליבר-לוין

קארין ליבר-לוין26/03/2018

26 מרץ 2018

לפני:

כב' הרשמת קארין ליבר-לוין

התובעת

פסגות קופות גמל ופנסיה בע"מ

-

הנתבעת

עיריית רעננה

פסק דין

  1. מאחר והחוב סולק, נותר להכריע בשאלת ההוצאות.
  2. התובעת טוענת כי פנתה לנתבעת טרם הגשת התביעה מספר פעמים, חלק מהמידע הועבר לה, אולם אלמלא הוגשה התביעה לא ניתן היה לקבל את מלוא המידע שהביא לצמצום החוב לסכום שסולק בסופו של יום.
  3. הנתבעת טוענת כי ענתה למכתביה של התובעת ואף צירפה העתקי תשובתה לכתב הגנתה ואילו התובעת היתה פונה לברר את המידע הנדרש טרם הגשת התביעה, ההליך כולו היה מתייתר ועל כן יש לפסוק הוצאות לזכותה.
  4. הדין החל על התובעת הוא דין אשר מחייב אותה לנקוט פעולה אקטיבית לצורך גביית פיגורים בתשלומי מעסיק מתוך מטרה למגר את הפיגורים האמורים שיש להם השלכה ניכרת על זכויות העובד בגינו בוצע פיגור בתשלום. לאור האמור ניתנה לתובעת זכות בדין להגיש תביעות מסוג זה. כמו כן הוענקה לה הסמכות לקבל מידע מהמעסיק באשר לעובד כדי להתאים את ההפרשות הנדרשות לדין - האם ההפסקה בתשלום בוצעה בשל הפסקת עבודה/חל"ת וכי"וב נתונים שלתובעת אין כל דרך לקבל אלא על ידי דיווח של המעסיק. הדין גם מחייב את המעסיק לדווח לתובעת על כך בזמן אמת.
  5. עיון בחומר המצוי בתיק ובטיעוני הצדדים מעלה כי חלק מהמידע אכן הועבר לתובעת טרם הגשת התביעה וכי היו התכתבויות באשר לחלק מהעובדים עוד בשנת 2015. יחד עם זאת, עד ליוני 2017, מועד הגשת התביעה, נראה כי לא היה בידי התובעת מלוא המידע ועל כן, בשל חלוף הזמן והחבויות שהדין מחיל עליה, הגישה תביעה זו.
  6. הצדדים שניהם יכלו לבחור שלא לקיים את ישיבת הקדם ולסיים את המחלוקת ביניהם מחוץ לכותלי בית הדין, אולם מאחר ולא צלחו בכך, התקיים דיון ולבסוף סולק החוב, לטענת הנתבעת בשל סכומו הזעום ולא תוך הודאה במפורט בו.
  7. לאור האמור, ומשבהעדר מידע מלא שעל הנתבעת להעביר לתובעת בזמן אמת ולכל המאוחר בעת קבלת מכתב באשר לכך, נאלצה התובעת להגיש את תביעה זו, על הנתבעת לשאת בהוצאות התובעת בסך 1,500 ₪ וזאת תוך 30 ימים מקבלת פסק הדין לידיה. בסכום ההוצאות נלקחו בחשבון גם טיעוני הנתבעת והמסמכים שצורפו לכתב הגנתה.

ניתן היום, י' ניסן תשע"ח, (26 מרץ 2018), בהעדר הצדדים ויישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
26/03/2018 פסק דין שניתנה ע"י קארין ליבר-לוין קארין ליבר-לוין צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 פסגות קופות גמל ופנסיה בע"מ גלעד בכר
נתבע 1 עיריית רעננה אסף ברנזון