טוען...

החלטה שניתנה ע"י רויטל באום

רויטל באום19/06/2017

לפני

כב' השופטת רויטל באום

מבקשת

תמר גולן

נגד

משיבים

1. אברהם פרידמן

2. צבי עמרוסי

3. בתיה שרירה

4. שולמית סלילת

החלטה

1. לפניי בקשת רשות ערעור וכן בקשה לעיכוב ביצוע החלטת כב' רשמי ההוצאה לפועל, גב' אביגיל סלע-הקש מיום 8.6.17 בתיק הוצל"פ 519539-02-17 (נספח 2 לבקשה) ומר שי גור מיום 10.6.17 בתיק הוצל"פ 519526-02-17 (נספח 1 לבקשה).

2. שתי ההחלטות ניתנו בשני תיקים שונים, כאשר לא ברור היחס ביניהם – אם בכלל קיים; ספק בידי אם כב' הרשם גור ביטל ביום 10.6.17 החלטה שניתנה ע"י כב' הרשמת סלע ביום 8.6.17 בתיק הוצל"פ אחר, כפי שסוברת המבקשת.

3. ככל שהבנתי משגת את האופן בו מתנהלים הליכי הוצל"פ, שני הרשמים נתנו – בשני התיקים ובמועדים סמוכים, צווים למימוש הכספים המוחזקים בידי המבקשת והמגיעים לחייבת בשני התיקים (בינא הדרכה והשתלמויות בע"מ), כאשר לכל אחד מהרשמים נוסח משלו.

4. המבקשת טוענת, כי החלטות רשמי ההוצאה לפועל מיום 8.6.17 ומיום 10.6.17 (שמשמעותן האופרטיבית היא זהה) יביאו לכך שהיא תהיה חשופה לתביעה מצידה של המשיבה 4, אשר הטילה עיקול על הכספים במסגרת הליך בבית הדין לעבודה.

המבקשת מבהירה, כי המשיבה 4, אשר החייבת (בינא הנ"ל) חבה גם לה כספים, טרם פתחה בהליכי הוצל"פ ועל כן אם תעביר את מלוא הכספים המוחזקים בידה להוצל"פ, כפי הוראת כב' הרשמים בהחלטותיהם - לא תקבל המשיבה 4 את חלקה היחסי בכספים.

5. במהותה, לכאורה זוהי בקשה לטען ביניים, באשר – וכפי שציינה המבקשת נכונה בבקשתה, לרשם ההוצאה לפועל אין סמכות לתת הוראות בדבר כספים המגיעים לנושים שאינם זוכים בהוצאה לפועל. סמכותו של רשם ההוצאה לפועל מוגבלת להליכים המתנהלים בהוצאה לפועל.

בנוסף, רשם ההוצאה לפועל אינו אמור "להפנות" בעלי דין לערכאה המוסמכת; חזקה על בעלי הדין, לרבות צדדי ג' המחזיקים בכספים המגיעים לחייבים, בפרט כאשר מדובר במשרד עורכי דין, כי הם יודעים מהו ההליך החוקי הנכון בו עליהם לנקוט.

6. לכאורה, ועל פניו, לא נמצאה כל "טעות" בהחלטות שני הרשמים, שיש מקום כי ערכאת הערעור תתערב בה. רשם ההוצאה לפועל פועל ליישומם של פסקי דין, ולגבייתם של חובות פסוקים.

ייתכן ויש צורך בנקיטתו של הליך אחר ע"י המבקשת, אך אין בין זה לבין הבקשה שלפניי או ההחלטות שניתנו – דבר.

7. מהבקשה גם עולה כי המבקשת פנתה לבית המשפט המחוזי בת"א-יפו בבקשה למתן הוראות (נספח 3 לבקשה). משנקטה בהליך זה, מובן כי לרשם ההוצאה לפועל או לבית משפט זה אין כל סמכות לקבוע דבר, אף לא להורות על עיכוב ביצוע ההחלטות (שלא נפל בהן כל פגם כאמור).

8. נוכח כל המפורט לעיל, המבקשת תודיע, עד ליום 26.6.17, האם היא עומדת על בקשתה, שאז תינתנה הוראות מתאימות לעניין הפקדת עירבון.

ניתנה היום, כ"ה סיוון תשע"ז, 19 יוני 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
19/06/2017 החלטה שניתנה ע"י רויטל באום רויטל באום צפייה