טוען...

פסק דין שניתנה ע"י הדסה אסיף

הדסה אסיף15/06/2021

בפני כבוד השופטת הבכירה הדסה אסיף

תובעת

בסט קאר חברה לרכב בע"מ

נגד

נתבע

חמוד איברהים

פסק דין

  1. התביעה היא לפיצוי בגין נזק שנגרם לרכב התובעת בתאונת דרכים.

  1. בכתב התביעה נטען שהאחריות לתאונה היא על הנתבע, שנסע באופנוע מאחורי רכב התובעת ופגע ברכב התובעת כשזה בלם. הנתבע הכחיש בכתב ההגנה את נסיבות התאונה כפי שנטענו על ידי התובעת, אך לא פירט גרסה מטעמו, למעט גרסה סתמית לפיה "פגע רכב הרשום על שם התובעת ברכב התובע וכתוצאה מכך נגרמה התאונה" (סעיף 4 לכתב ההגנה).
  2. לאחר שמיעת הראיות סיכמו ב"כ הצדדים את טיעוניהם בעל פה.
  3. לאחר ששמעתי את טענות הצדדים ושבתי ועיינתי בחומר שב"נט המשפט", אני מחליטה לקבל את התביעה.
  4. גרסת התובעת הייתה עקבית וסדורה. תחילתה בטופס ההודעה שצורף לתביעה, והמשכה בעדות עד התובעת, שחזר על הגירסה הזו ולא סטה ממנה, גם לא בחקריה נגדית ממושכת. עד זה הותיר רושם חיובי מאד בבית המשפט. רושם זה רק מתחזק מתשובתו, לפיה הוא לא ראה את רגע הפגיעה, אלא רק ראה את האופנוע לאחר שזה פגע כבר ברכבו והוסט כתוצאה מכך למסלול הנסיעה הימני. תשובה זו של נהג התובעת רק מחזקת את מהימנותו (עמוד 3 שורה 14).
  5. לא מצאתי שהעובדה שרעייתו, שישבה לצדו ברכב, לא הגיעה לעדות, מחייבת את המסקנה שלא עלה בידי התובעת להרים את הנטל המוטל עליה. כך גם העובדה שעד התובעת סבר שהתאונה הייתה ביום 26.3.17, אף שמדובר ביום ראשון. עד התובעת העיד בעדותו ספונטנית שהתאונה הייתה ביום ששי, ממש כפי שטען הנתבע, ולא מצאתי שהטעות בתאריך משנה את אופן קרות התאונה.
  6. לעומת הגרסה העקבית והסדורה של התובעת, הייתה הגרסה שהציג הנתבע בדיון היום, גרסה כבושה, שאין לה זכר בכתב ההגנה. בדיון היום טען הנתבע לראשונה שהוא נסע בנתיב הנסיעה הימני, בעוד שרכב התובעת נסע בנתיב הנסיעה השמאלי. לפתע, כך טען הנתבע בדיון, רכב לפני רכב התובעת עצר ורכב התובעת סטה מנתיב הנסיעה שלו, הדף את האופנוע והוא החליק. אינני מאמינה לגרסה זו של הנתבע. גרסה זו היא גרסה חדשה, שאין לה זכר בכתב הטענות של הנתבע. נתון זה, יחד עם העובדה שהנתבע ישב באולם לאורך כל עדות עד התובעת, ושמע את גרסתו של זה לתאונה, על כל פרטיה, מערער מאד את גרסת הנתבע.
  7. סוף דבר, שאני מעדיפה, חד משמעית, את גרסת עד התובעת על פני גרסת הנתבעת.
  8. לכן, אני מחייבת את הנתבע לשלם לתובעת את סכום התביעה – 5,309 ₪, את אגרת התביעה, את שכר עד התובעת, ועל כל אלה שכ"ט עו"ד לתובעת בסכום של 2,000 ₪.

המזכירות תעביר לצדדים עותק מפסק הדין.

ניתנה היום, ה' תמוז תשפ"א, 15 יוני 2021, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
27/12/2020 החלטה על בקשה של נתבע 1 בבקשה מוסכמת לשינוי מועד דיון ענת דבי צפייה
15/06/2021 פסק דין שניתנה ע"י הדסה אסיף הדסה אסיף צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 בסט קאר חברה לרכב בע"מ אלי מרקוביץ
נתבע 1 חמוד איברהים מוחמד עאבדין