טוען...

הוראה למומחה בית משפט להגיש חוות דעת

מירון שוורץ28/12/2017

לפני:

כב' הנשיא מירון שוורץ

התובעת:

רואן מטר- פראג, ת.ז. 36645349

ע"י ב"כ: עו"ד עיסא פראג'

-

הנתבע:

המוסד לביטוח לאומי

ע"י ב"כ: עו"ד אורנית פיכמן

החלטה

1. תביעת התובעת לגמלת שמירת הריון נדחתה על ידי הנתבע. כנגד החלטה זו, הוגשה התביעה שלפנינו.

2. הואיל והמחלוקת בין הצדדים נגעה בעיקרה להיבטים רפואיים, הסכימו ב"כ הצדדים כי ימונה מומחה רפואי מטעם בית הדין, אשר יחווה את דעתו בקשר לשאלת הצידוק הרפואי לאישור שמירת ההיריון שניתן לתובעת בתקופה מיום 11.03.17 ועד למועד הלידה ביום 24.05.17.

3. פרופ' בייט יורם, מומחה מתחום היילוד והגניקולוגיה, מתמנה בזה לשמש מומחה יועץ רפואי (להלן: "המומחה") לשם מתן חוו"ד רפואית בשאלות המפורטות להלן בהחלטה זו והמתייחסות לתובעת, וזאת ככל האפשר בתוך 30 ימים ממתן החלטה זו. שכ"ט המומחה ישולם מקופת ביה"ד כמקובל.

4. השאלה:

המומחה מתבקש להשיב על השאלה הבאה:

האם בתקופה מיום 11.03.17 ועד ליום 24.05.17, היעדרותה של התובעת מעבודתה הייתה בשל מצב רפואי הנובע מההיריון ואשר סיכן אותה או את עוברה.

5. מסמכים רפואיים:

להחלטה זו מצורפים מסמכים כמפורט להלן:

א. תיק כללי ומקצועי (ידני וממוחשב) משירותי בריאות כללית.

ב. תיק רפואי מבית חולים פוריה.

ג. תיעוד רפואי שצורף לכתב התביעה.

6. תשומת לב הצדדים מופנית לכך שאין צד רשאי לפנות באופן ישיר אל המומחה בכל עניין שהוא, ובכלל זה אינו רשאי להמציא למומחה מסמכים באופן ישיר.

ככל שצד מסוים סבור כי יש מקום לפנות למומחה בעניין מסוים או להגיש לו מסמכים, עליו להגיש תחילה, בקשה מנומקת לבית הדין, תוך המצאתה לצד שכנגד, וכל פניה אל המומחה ובכלל זה המצאת מסמכים, תעשה על ידי בית הדין, זולת אם בית הדין הורה אחרת. ככלל, אין המומחה אשר מונה על ידי בית הדין, בודק את בעל הדין, שעניינו הופנה אליו, אלא אם המומחה מבקש זאת או בעל הדין הגיש בקשה מנומקת בעניין זה לבית הדין ובית הדין נעתר לבקשה.

7. עם קבלת חוות הדעת היא תועבר לצדדים והם יקבלו ארכה בת 15 יום לבקש להפנות למומחה שאלות הבהרה ביחס אליה ותינתן ארכה בת 15 יום להגיב לבקשה כזו, ככל שתוגש.

ככל שלא תוגשנה בקשות להפנות למומחה שאלות הבהרה, יקבלו הצדדים ארכה נוספת בת 15 יום להגיש סיכומיהם או להשלים סיכומים שהוגשו, שאם לא כן יחשבו כמסכימים למסקנה העולה מחוות הדעת ולמתן פסק דין בהתאם.

8. למעקב המזכירות.

ניתנה היום, י' בטבת תשע"ח (28 בדצמבר 2017), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
28/12/2017 הוראה למומחה בית משפט להגיש חוות דעת מירון שוורץ צפייה
03/05/2018 הוראה למומחה בית משפט להגיש תשובות לש. הבהרה מירון שוורץ צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 רואן מטר- פראג עיסא פראג
נתבע 1 המוסד לביטוח לאומי חגי פרנקל