טוען...

החלטה שניתנה ע"י רות רז

רות רז05/07/2017

בפני

כבוד השופטת רות רז

מבקשים

ויטליק פרפנוב

נגד

משיבים

מדינת ישראל

החלטה

לפני בקשה לביטול פסילה מנהלית למשך 30 יום שהוטלה על המבקש.

כנגד המבקש הוגש כתב אישום המייחס לו עבירה של נהיגה בשכרות. בבדיקת נשיפה נמצא בגופו ריכוז אלכוהול של 545 מיקרו גרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף.

בחנתי טיעוני של ב"כ המבקש לעניין קיומן של ראיות לכאורה ועיינתי בתיק החקירה:

לפי דו"ח הזמנה לדין שנרשם למבקש מדובר בעבירה שבוצעה ביום 24.6.17 בשעה 04:20 בכביש 411. השוטר ציין בנסיבות הרשומות בדו"ח כי נערכה למבקש בדיקת נשיפה במקום עצירתו וגם השימוע נערך במקום.

השימוע נערך במקום בשעה 04:45 ורישיונו של המבקש נפסל.

בדו"ח עיכוב שנערך על ידי השוטר נרשם כי העבירה בוצעה בשעה 03:00 וכי דו"ח העיכוב מולא בשעה 03:20.

השוטר רשם דו"ח פעולה באכיפת איסור נהיגה בשכרות ממנו עולה כי הרכב נעצר בשעה 03:00, בשעה 03:10 סיים השוטר לרשום את העמוד הראשון לדו"ח וביצע למבקש בדיקת מאפיינים. השוטר ציין כי בשעה 03:02 לגם המבקש מקפה ולעס מסטיק עד השעה 03:03. בשעה 03:38 הועבר המבקש לבדיקת נשיפה.

לפי טופס תיחקור בוצע התיחקור בשעה 04:00 אך בטופס ניכר כי השעה תוקנה. נרשם בטופס כי העבירה בוצעה בשעה 03:00. השוטר רשם " בוצע מס' רב של בדיקות על מנת לאפשר להנ"ל לכמת את כמות האלכוהול שבגופו " . כמו כן, סומן על גבי טופס התיחקור כי המבקש סירב להיבדק בבדיקת נשיפה, הסימון תוקן וסומן כי בוצעה בדיקת נשיפה.

בתיק פלטי נשיפה של המבקש המעידים על ביצוע בדיקת נשיפה בשעה 03:48 ועל תוצאה של חריגה מריכוז האלכוהול המותר. לפי בדיקת מאפיינים הנאשם התנדנד בהליכה על קו ובזמן מבחן הבאת אצבע לאף והשוטר התרשם מכך שהוא נמצא תחת השפעה כבדה של אלכוהול.

המבקש הודה בכך ששתה בקבוק בירה, טען כי אינו שיכור וכי נטל תרופות.

לאחר שבחנתי את חומר הראיות שוכנעתי כי קיימות ראיות לכאורה שדי בהן לשלב זה שכן עלפי פלט בדיקת נשיפה נמצאה בגופו של המבקש רמת שכרות העולה באופן ניכר על רף האלכוהול המותר.

יחד עם זאת, קיים כרסום בחומר הראיות לכאורה וזאת לאור התיקונים הקיימים בטופס התיחקור ובמיוחד, מהטופס עולה לכאורה כי בוצעו למבקש מספר רב של בדיקות נשיפה אך בתיק קיים פלט אחד בלבד. כמו כן, שעת ביצוע העבירה הרשומה בדו"ח ההזמנה לדין אינה עולה בקנה אחד עם יתר השעות הרשומות במסמכים.

לא הוצג בפני גיליון הרשעות קודמות של המבקש אך מטיעוני ב"כ המשיבה עולה כי המבקש נהג ותיק, לחובתו הרשעות מסוג ברירות משפט ואין לחובתו עבירה דומה.

בנסיבות אלה, מצאתי מקום לקיצור תקופת הפסילה ואני מעמידה אותה על 14 יום מיום הפסילה המנהלית.

ההחלטה תועבר לצדדים.

ניתנה היום, י"א תמוז תשע"ז, 05 יולי 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/07/2017 החלטה שניתנה ע"י רות רז רות רז צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 ויטליק פרפנוב אילון אורון
משיב 1 מדינת ישראל עידן כץ