טוען...

החלטה מפרוטוקול

אלכס אחטר26/06/2017

מספר פל"א 276045/2017

לפני כבוד השופט אלכס אחטר

המבקשת

מדינת ישראל

נגד

החשודים

.1 אחמד מחאמיד ת.ז. 204722060

.2 מוחמד מחאמיד ת.ז. 208857326

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המבקשת: רס"ב שמאי אייל

החשודים: בעצמם – מובאים באמצעות השב"ס

ב"כ החשודים: עו"ד ג'ואד נאטור

פרוטוקול

החשוד מצהיר כי הינו דובר ומבין עברית.

הבקשה מוקראת ומוסברת לחשוד ע"י בא-כוחו.

נציג המבקשת מוזהר כדין ומצהיר כי יש יסוד סביר להניח שהחשוד עבר העבירות, כי יש עילה למעצרו ומגיש את תיק החקירה לעיון ביהמ"ש.

נציג המבקשת מוסיף:

מדובר בשני חשודים אשר תוקפים את אמם המבוגרת ויוצרים בבית אווירת טרור וזאת על רקע של צריכת סמים, אתמול הגיעה אמם לתחנה ומסרה עדות כי ילדיה תקפו אותה, אני מציג לבית המשפט את תיק החקירה כמו פעולות שנעשו עד כה לרבות פעולה שנעשתה זה עתה שמחזקת את עדות האם, ישנן עוד פעולות חקירה שנותרו לבצע ומהן עולה שיבוש הליכי חקירה וכמובן מסוכנות שנובעת ממעשיהם של החשודים.

נציג המבקשת בתשובה לשאלות ב"כ החשוד:

ש: אנו מדברים על אירוע אחד ספיציפי שהתרחש רק אתמול?

ת: כרגע זה אירוע ספיצפי,

ש: היום האם נחקרה המתלוננת שוב?

ת: לא, נחקר אחד מהאנשים בדו"ח הסודי יש גירסה שלו.

ש: יש גירסה שהיו נוכחים גם שכנים שם שהיו יכולים לראות את הויכוח המילולי.

ת: מפנה לחומר החקירה.

ש: טענת שאחד מהם צורך סמים?

ת: שניהם צורכים סמים.

ש: היות והיום השבת שעד אחד נחקר כמה עוד פעולות חקירה נדרשות?

ת: יש עוד מספר פעולות כאשר מפעולה מס' 2 יכולים לעלות אנשים לא יודע כמה בשלב זה מפעולה 4 יכולים לעלות מספר אנשים וכן מפעולה 5.

ש: האם יש לך תמונות מתיק החקירה לגבי אותה תקיפה?

ת: היא לא נחבלה. אלא הם דחפו אותה.

ש: זה נכון ששני החשודים אמרו שרק היה ויכוח מילולי בינם לבין אמם ולא היה תקיפה.

ת: טענתם נבדקת.

נציג המבקשת:

אני מגיש את כל תיק החקירה לעיון ביהמ"ש, חוזר על הבקשה ומבקש להיעתר למלוא הימים המבוקשים. החשודים יוצרים אווירת טרור במשפחה בשלב זה המשטרה לא יודעת להעריך כמה פעולות חקירה נדרשות ולכן נדרשים יומיים לפעולות חקירה ולמנוע מסוכנות.

ב"כ החשוד בסיכום:

מה שנובע מהבקשה עצמה שמדובר בתלונה אחת של עבירת טרור, אין ספק ובמידה וטענת חברי לגבי השימוש בסמים נכונה הפתרון לא לגבי מעצר ימים בתיק פלילי, מה שהבנתי משני החשודים שפגשתי רק עתה שהיה אתמול ויכוח מילולי בין חשוד מספר 2 לאם המתלוננת, הוויכוח הוא לא בעניין סמים והם מאשרים שהיו צעקות והיו גם שכנים שבאו ושמעו ושוללים מכל וכל את עניין התקיפה.

חברי גם אישר שהמתלוננת מסרה כבר את תלונתה, עד אחד כבר נחקר ואני סומך ובטוח על עיניו הרואות של בית המשפט שיבחן מה טיב הפעולות שנשארו שחברי מבקש לבצען תוך 5 ימים.

כמובן למרות שיש פה חשד סביר היות והוגשה תלונה כנגד החשודים, אני מבקש מבית המשפט לבדוק את טיב החשד ואת עוצמתו ואם ניתן בשלב זה לבדוק חלופת מעצר במובן שקיימת מסוכנות ואת שלום המתלוננת, אני לא מכיר את המשיבים ואני לא רואה שמכרי משפחה באו לדיון, אז לא אציג חלפת מעצר. במידה ובית המשפט ימצא לנכון שיש מקום להאריך את המעצר מבקש להאריך בתקופה קצובה ומצומצמת.

<#6#>

החלטה

זוהי הארכת מעצר הראשונה של החשודים אשר נעצרו ביום 25/6/17 סמוך לשעה 11:45 בחשד לביצוע עבירות של סחיטה בכוח, סחיטה באיומים ותקיפה סתם בצוותא.

החשודים שהינם אחים חשודים בכך שביום 25/6/17 סמוך לשעה 11:00 בביתם באום אל פאחם תקפו, סחטו באיומים את אמם וזאת על רקע דרישתם לקבל ממנה סכום כסף של 30 ₪ לצורך רכישת סמים.

האירועים המיוחסים לחשודים נעברו על רקע סירוב האם ליתן את הסכום המבוקש.

נציג המבקשת טען כי יש לראות בחומרה את התנהלותם של החשודים וזאת על רקע תלונתה של האם ונסיבות האירוע המתוארים על ידה.

המשטרה עותרת להארכת מעצרם של החשודים למשך 5 ימים וזאת על מנת לבצע 6 פעולות חקירה אשר באו לידי ביטוי במזכר מיום 25/6/17 אשר סומן על ידי במ/1.

כמו כן, נטען שפעולת חקירה מהותית נוספת בוצעה במהלך הבוקר שיש גם בה כדי לחזק את גירסתה ותלונתה של האם.

מנגד טען הסנגור לשחרור החשודים ולחילופין לקיצור ימי המעצר וזאת ככל שבית המשפט ימצא לנכון להורות על מעצרם בכפוף כאמור לקיום עילת המעצר הרלוונטית והמסוכנות המשתקפת ממעשיהם.

לאחר שעיינתי בחומר החקירה אני סבור כי אכן קיים חשד סביר שהחשודים עברו את העבירות שבביצוען הוא חשודים. לעניין זה אפנה לתלונתה של האם מיום 25/6/17 וכן לעדות מיום 26/6/17 של השכנה אשר למעשה מחזקת את תלונת האם, כמו כן, גם החשודים קושרים עצמם לאירוע ולנסיבות ביצועו וזאת כפי שהדבר עולה מחקירתם במשטרה.

לאור חומר החקירה ומהות העבירות המיוחסות לחשודים, אני סבור כי קיים יסוד סביר לחשש ששחרורם יביא לשיבוש הליכי החקירה או השפעה על עדים.

בנוסף לכך, התרשמתי כי מתקיימת במקרה זה גם עילת מסוכנות, באופן שקיים יסוד סביר לחשש שהחשודים יסכנו את בטחונה של המתלוננת שהינה כאמור אמם. מסקנה זו עולה לדעתי ממהות העבירות המיוחסות לחשודים וכן מנסיבות ביצוען.

שקלתי אפשרות לשחרר את החשודים כבר עתה לחלופת מעצר, אולם לא מצאתי כי ניתן להשיג את מטרת המעצר בדרך של קביעת ערובה ותנאי ערובה שפגיעתם בחירותם תהא פחותה ועל כן אני מורה על הארכת מעצרם עד ליום 29/6/17 שעה 12:00.

במועד הנ"ל יובאו החשודים לבית המשפט אלא אם תחליט המשטרה לשחררם קודם לכן על ידי קצין משטרה.

פרוטוקול זה מהווה צו מעצר.

<#7#>

ניתנה והודעה היום ב' תמוז תשע"ז, 26/06/2017 במעמד הנוכחים.

אלכס אחטר, שופט

הוקלד על ידי אירית פרוקופץ

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
26/06/2017 החלטה מפרוטוקול אלכס אחטר צפייה
29/06/2017 הוראה לחשוד 1 להגיש הפקדת ערבות יעקב גולדברג צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל לא מזוהה לא מזוהה
חשוד 1 אחמד מחאמיד
חשוד 2 מוחמד מחאמיד