טוען...

החלטה על בקשה של מבקש 1 מתן החלטה

קרן כ''ץ06/03/2018

מספר בקשה: 9

לפני כבוד הרשמת קרן כ"ץ

המבקשת, התובעת:

סלקום ישראל בע"מ

נגד

המשיבה, הנתבעת:

נרגיזה יוסופוב

החלטה

בפני מונחת בקשת המבקשת לביטול פסק הדין לפיו דחיתי את התביעה שהגישה, כיון שלא התייצבה לדיון שהתקיים בהתנגדות שהגישה המשיבה ביום 11.12.17. כמו כן מונחת תשובת המשיבה ותגובת המבקשת.

המבקשת טוענת כי לא קיבלה את הזימון לדיון באמצעות המייל. המשיבה טענה כי הדיון נדחה לפי בקשה שהגישה המבקשת לדחיית מועד הדיון בהסכמה ולכן היה עליה לעקוב אחרי מתן ההחלטה בבקשתה. עוד טענה המשיבה כי בתיק קיים גם זימון לדיון באמצעות דואר ישראל של מסמך שנקרא: "הודעה על שינוי בתאריך והזמנה לדיון" שקיבלה המבקשת באמצעות אישור המסירה עליו חתמה ביום 17.10.17. המבקשת בתגובתה לתשובה לא התמודדה עם אף אחת מטענות אלו וחזרה על טענותיה בבקשה לביטול פסק הדין.

טענותיה של המשיבה נכונות. משחתמה המבקשת על אישור המסירה ביום 17.10.17 וקיבלה את הזימון לדיון החדש ביחד עם ההודעה על ביטול הישן הרי שידעה על דחיית מועד הדיון ולא נפל כל פגם בזימונה לדיון. בוודאי שמקובלת על לי גם טענת המשיבה כי על המבקשת היה לעקוב מה עלה בגורל הבקשה בהסכמה שהגישה מיוזמתה עקב טעמים בריאותיים לבית המשפט.

לכן אין כל סיבה לבטל את ההחלטה מחמת הצדק. יחד עם זאת היות ודחיתי את התביעה, הרי שאם התביעה מוצדקת, והיות ומדובר בדחייה שמהווה מעשה בי"ד ולא במחיקה המאפשרת למבקשת להגיש תביעה חדשה, הרי שהמבקשת תימצא בחוסר כיס בעתיה של באת כוחה ולא ניתן להסכים לפגיעה בזכויותיה של התובעת בגלל זה. לכן בכפוף לכך שהמבקשת, התובעת תשלם למשיבה את הוצאות הדיון המוצדקות שנפסקו כנגדה בפרוטוקול הדיון בסך של 500 ₪ אורה על ביטול פסק הדין שניתן כנגד המבקשת. במקרה כזה יוותר עיכוב ההליכים על כנו, כיון שהמשיבה הפקידה פיקדון כתנאי לעיכוב ההליכים, ולכן הפיקדון גם יוותר בקופת ביהמ"ש עד לתום ההליך ומתן פסק דין בתביעה.

המבקשת תשלם למשיבה את הוצאות הדיון הנ"ל בתוך 10 ימים מהיום באמצעות הפקדה לקופת בית המשפט, כך שלאחר ביצוע ההפקדה אורה להעבירן למשיבה באמצעות בא כוחה.

כעת אני מורה על ביטול פסק הדין.

בהתאם לסמכותי לפי תק' 205 (ג') לתקסד"א ועל מנת לייעל את המשך ההליכים בתיק היות וחל עיכוב ניכר בהם בעתיה של המבקשת, לא אקבע מועד נוסף לדיון בהתנגדות שכן יומני לדחיות מלא בחודשים הקרובים. עיינתי בהתנגדות לביצוע תביעה על סכום קצוב ובבקשה להארכת המועד ואני מוצאת כי סיכויי ההגנה של המבקשת טובים הם, היות ונטען כי הוטעתה ונוצלה על ידי המבקשת לאור מצבה הבריאותי והנפשי וצורפו לגביו אסמכתאות מתאימות וכן כי לא קיבלה מסמכי התביעה לידיה כיון שאיננה מתגוררת בכתובת בו בוצעה המסירה וצורפה אסמכתא לכך. לכן אני נותנת למבקשת את הרשות להגן, מאריכה המועד וניתנות ההוראות כדלקמן:

1.         המזכירות תפתח תיק אזרחי בסדר דין מהיר לפי פרק טז1 (תקנות 214א-214טז) בתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד - 1984 , שעניינן תובענות בסדר דין מהיר ובכפוף להוראות שלהלן.

2.         התצהיר התומך בהתנגדות ישמש כתב הגנה.

3.         הצדדים יגישו תצהירי אימות וגילוי מסמכים מוקדם תוך 30 ימים מהיום.

4. תצהירי עדות ראשית יוגשו במקביל תוך 45 ימים מהיום.

הצדדים יגישו עותק כרוך, מדוגלן וממוספר לביהמ"ש לנוחיות המותב השיפוטי שידון בתובענה.

5.         המזכירות תקבע כעת ישיבה מקדמית בפני מותב שיפוטי, במעמד בעלי הדין שתאריכו יהיה לאחר תום המועדים הנ"ל ולא לפני יום 15.5.18

תשומת לב הצדדים, שדין אי התייצבות לישיבה המקדמית, כדין אי התייצבות למשפט.

6. המזכירות תביא בפניי את התיק לבדיקת ההפקדה בעוד 14 ימים מהיום. במידה והסכום יופקד במלואו ובמועדו יפעלו הצדדים בהתאם ללו"ז הנ"ל בהגשת התצהירים ואורה על העברת הסכום למשיבה.

במידה והבדיקה תעלה שלא הופקד הסכום במלואו ובמועדו, אדחה את הבקשה לביטול פסה"ד שהגישה התובעת ואחייב בהוצאות הדיון בה בנוסף להוצאות הנ"ל וכן אורה על השבת הפיקדון שהופקד ע"י המשיבה אליה.

7. המזכירות תשלח העתק החלטתי זו לשני הצדדים.

ניתנה היום בלשכתי , י"ט אדר תשע"ח, 06 מרץ 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/03/2018 החלטה על בקשה של מבקש 1 מתן החלטה קרן כ''ץ צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 סלקום ישראל בע"מ חוה ברסלר
נתבע 1 נרגיזה יוסופוב שמואל פלד