טוען...

פסק דין שניתנה ע"י נעם חת מקוב

נעם חת מקוב07/09/2017

מספר בקשה:2

בפני

כבוד השופטת נעם חת מקוב

תובע

נתן בקנוב

נגד

נתבעים

חן פישר- משרד עורכי דין

פסק דין

  1. התובע הגיש תביעה כנגד הנתבעים לתשלום 1,000 ₪ בגין עגמת הנפש שנגרמה להוריו עקב מכתב דרישת תשלום שנשלח אליהם על ידי הנתבעים בשם חברת הוט מובייל בע"מ.
  2. הנתבעים הגישו בקשה לסילוק התביעה על הסף בהיעדר עילה ובהיעדר יריבות. לטענתם, הם פעלו בשם מרשתם ועל פי הנחייתה ובסופו של יום כפי שמציין התובע דרישת החוב בוטלה ולא ננקטו הליכים כלשהם כנגד הורי התובע.
  3. התובע בתגובתו לבקשה טוען כי היה על הנתבעים להוציא מכתב המציין כי דרישת החוב בוטלה ולמרות פנייתו בעניין זה הם לא עשו כן. בכך רואה התובע ניצול כוחם של עורכי דין מול האדם הקטן ומציין כי הוריו אינם שולטים היטב בשפה העברית ונגרמה להם עוגמת נפש.
  4. נראה כי הצדק עם הנתבעים ויש לדחות תביעה זו על הסף.
  5. התובע מציין כי נגרמה עוגמת נפש להוריו ועל כן לו עצמו אין כל עילת תביעה כנגד הנתבעים או כנגד כל צד אחר בעניין זה. יתר על כן, ככל שנגרמה עוגמת נפש להורי התובע, הרי שמי שגרם אותה הייתה חברת הוט מובייל בע"מ והנתבעים אך פעלו בשמה ועל פי הנחיותיה. על כן נראה כי היריב הנכון של הורי התובע, אינם הנתבעים אלא חברת הוט מובייל בע"מ.
  6. יתר על כן, הנתבעים פועלים על פי הנחיות מרשתם ועל כן אם כטענת התובע ראוי במקרה מסוג זה לשלוח ללקוח הודעה המבהירה כי דרישת החוב בוטלה, הרי מי שאמורה לדאוג כי כך יקרה היא הוט מובייל בע"מ ועל כן גם מטעם זה, כל טענה ראוי להפנות אליה ולא אל הנתבעים.
  7. מכל הטעמים לעיל אני מוצאת לנכון לדחות את התביעה על הסף.
  8. אציין כי שקלתי אם נכון יהיה לדון בבקשת הנתבעים במסגרת הדיון הקבוע על מנת שהדברים יובהרו לתובע, אולם החלטתי כי נכון יהיה לחסוך בהוצאות הצדדים ועל כן אני מוצאת לנכון ליתן את פסק הדין כבר כעת ולבטל את הדיון שנקבע.
  9. נוכח האמור ומשהנתבעים נדרשו למאמץ מצומצם בהליך זה, אינני עושה צו להוצאות.
  10. על כן התביעה נדחית ללא צו להוצאות והדיון הקבוע ליום 12.12.17 מבוטל.
  11. ניתן לבקש רשות ערעור תוך 15 יום מקבלת פסק הדין בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

ניתן היום, ט"ז אלול תשע"ז, 07 ספטמבר 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
13/07/2017 החלטה שניתנה ע"י נעם חת מקוב נעם חת מקוב צפייה
07/09/2017 פסק דין שניתנה ע"י נעם חת מקוב נעם חת מקוב צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 נתן בקנוב
נתבע 1 חן פישר- משרד עורכי דין