טוען...

פרוטוקול

עמית פרייז12/09/2017

לפני כבוד השופט עמית פרייז

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

באוקטו בריהון (עציר) ת.ז. 307408500

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד רוני אלסטר

הנאשם הובא באמצעות שב"ס וב"כ עו"ד שרון גואטה מטעם הסניגוריה הציבורית

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

הגענו להסדר טיעון, לפיו הנאשם יודה במיוחס לו בכתב האישום, ויורשע. בנוסף יצרף

ת.פ. 49679-01-17 בו יתוקן כתב האישום (מוגש כתב אישום מתוקן), בנוסף יצרף ת.פ. 32932-03-17 הנאשם יודה במיוחס לו בתיקים המצורפים ויורשע. נעתור במשותף ל-13 חודשי מאסר מיום מעצרו 30.6.17, ומאסר מותנה.

ב"כ הנאשם:

מאשרת את דברי ב"כ המאשימה. הקראתי לנאשם את כתבי האישום לרבות המתוקן בתיק המצורף הראשון, הסברתי לו את תוכנם והנאשם מודה במיוחס לו. הנאשם יודע שבית המשפט אינו כבול להסדרי טיעון.

 

הנאשם:

אני מאשר את הדברים ומודה במיוחס לי .

 <#3#>

הכרעת דין

נוכח הודאתו, הריני מרשיע את הנאשם במיוחס לו בכתב האישום בתיק זה ובכתב האישום בת.פ. 32932-03-17 וכן במיוחס לו בכתב האישום המתוקן בת.פ. 49679-01-17.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"א אלול תשע"ז, 12/09/2017 במעמד הנוכחים.

עמית פרייז , שופט

ב"כ המאשימה:

התביעה מבקשת גם פיצוי.

ב"כ הנאשם:

מאשרת שהוסכם שהתביעה ביקשה פיצוי, ואני מבקשת להימנע מכך. הפיצוי הוא רק בתיק

5342-07-17.

<#5#>

טיעונים לעונש

ב"כ המאשימה לעונש:

הנאשם יליד 1986, לחובתו 10 הרשעות קודמות בעבירות אלימות שעיקרן עבירות אלימות.

מוגש גיליון הרשעות קודמות – מתקבל ומסומן תע/1.

הנאשם הודה והורשע ב-3 כתבי אישום כאשר כתב האישום הראשון הודה הנאשם בכך שביום 30.6.17, כאשר פנה הנאשם למתלונן כאשר הוא תחת השפעת אלכוהול ורצה לשוחח עימו ביקש המתלונן להתרחק ומשזה לא הסכים נטל הנאשם בקבוק זכוכית ריק, ניפץ על המדרכה, ניגש למתלונן כאשר שבר הבקבוק בידו, הניפו למתלונן ופצע אותו בצווארו כאשר נוכח התערבות אחרים שהיו בסביבה הורחק הנאשם מהמתלונן כאשר המתלונן פונה לבית החולים שם טופל באמצעות סגירת הפציעה על ידי סיכות מתכת.

בכתב האישום הנוסף הודה הנאשם בכתב אישום מתוקן בהפרעה לשוטר ושימוש בכח על מנת למנוע מעצר, וזאת על אירוע מתאריך 26.9.16 כאשר איים הנאשם על שוטר קילל אותו והתנגד למעצרו.

תיק נוסף שצרף הנאשם מאילת הודה והורשע  בכך שביום 26.7.16 הנאשם רדף אחרי המתלונן ואיים עליו בפגישה שלא כדין בגופו ובחייו בכך שאמר לו שאם יגיש תלונה במשטרה הוא יישרף.

כאשר מדובר בעבירות שעניינן אלימות ואיומים, מדובר בעבירות אשר המאשימה אינה מקלה ראש במיוחד לא בגין הפציעה, עם זאת הנאשם נטל אחריות והביע חרטה, למעשה נטל אחריות הזדמנות הראשונה ואף פעל לניקוי שולחן כאשר נראה שמעוניין לפתוח בדרך חדשה ולכן המאשימה סבורה כי ההסדר ראוי ויש לאמצו. לענין הפיצוי, לא ניתן לבטל את העובדה שלמתלונן נגרמה פגיעה בגוף והוא פונה לבית חולים ואכן המאשימה סבורה שלאור כל אשר עבר עליו באותו אירוע יש לפצותו ועל כן נעתור בנוסף לרכיב של פיצוי.

ב"כ הנאשם לעונש:

אני אבקש מבית המשפט לזקוף בראש ובראשונה לזכות הנאשם את מה שנראה על פניו ככוונה אמיתית מצידו להכות על חטא ולפתוח בדף חדש, שבא לידי בטוי בעובדה שבדיון הראשון מסכים למעצרו עד תום ההליכים והדיון שקבוע להיום וזו הקראה ראשונה, בה הוא לא רק מודה אלא מודה ומצרף בשני תיקים נוספים התלויים כנגדו, מתוך כוונה בתקופת המאסר הלא קצרה שתוטל עליו להשתלב בשב"ס בטפול. אמנם לנאשם הרשעות קודמות, יחד עם זאת עבירה אחרונה בגין אלימות משנת 2011 בגין עבירות משנת 2010, מבלי להקל ראש בשני תיקי הצירוף, הרי שכל אחד בנפרד יש להניח לא היה מוביל לתקופת מאסר ולכן תקופת המאסר בגינה נשפט בתיק העיקרי היא משמעותית ביותר. באשר לפיצוי, מדובר במי שהתקיים מאורח חיים דל ומטפל בשני ילדים קטנים ולא צפוי להשתכר בתקופה הקרובה, גם אם בימ"ש יסבור שיש להטיל עליו פיצוי על מנת שזה לא יחבל בשיקום שלו, אבקש שהפיצוי יוטל ויחל לאחר תקופת שחרורו. עצור מיום 30.6.17.

 

הנאשם לעונש:

אני מביע חרטה ועליתי על דרך, זו מעידה. בחוץ הייתי בבית חוסן ונותן שתנים וזו מעידה, זה לא יקרה שנית. בעברי היה סמים והתנקתי לבד, אני לא שותה באופן קבוע, פשוט זה היה ביום שישי, יש לי בעיית אלימות ואני מודה בזה.

<#6#>

גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון, בביצוע עבירות שונות על פני מספר אירועים כפי שיפורט להלן בהתאם לסדר התרחשות הדברים.

האירוע הראשון התרחש בחודש יולי 2016 כאשר הנאשם ואדם נוסף שהו באילת באכסניה כאשר בשלב מסוים האדם הנוסף תקף עובד תחזוקה במקום וזה ברח ממנו והתקשר למשטרה. בעקבות זאת הנאשם איים על אותו עובד שאם יגיש תלונה למשטרה הוא יסתבך ו"אחרי שאנו יוצאים אלוהים יודע מה הולך להיות". בהמשך הגיעו שוטרים למקום והנאשם שב ואיים על המתלונן בפגיעה בו. בהמשך, וגם לאחר שנלקח לתחנה איים הנאשם על שלושה שוטרים שונים שיהרוג אותם.

בגין אירוע זה הורשע הנאשם בעבירה של איומים במספר מקרים.

האירוע השני התרחש בחודש ספטמבר 2016, כאשר הנאשם הבחין בשוטרים, צעק לעבר אחד מהם באופן בוטה והעליב אותו, בהמשך שהתבקש להזדהות על ידי השוטר הנוסף הנאשם קילל גם אותו ובכלל את השוטרים, בעקבות זאת אותו שוטר עצר את הנאשם והושיבו על המדרכה אך הנאשם ניסה לקום והתנגד לאיזוק.

בגין אירוע זה הורשע הנאשם בעבירות של הפרעה לשיטור במלוי תפקידו ושימוש בכוח או באיומים למנוע מעצר.

האירוע המרכזי התרחש בחודש יוני 2017, באותו אירוע הנאשם בהיותו נתון להשפעת אלכוהול, פנה לעבר המתלונן וביקש לדבר עמו, המתלונן בתגובה ביקש מחברו של הנאשם שירחיק ממנו את הנאשם ואף פנה לנאשם באמירה שידברו לאחר מכן כאשר הנאשם יהיה במצב אחר. בתגובה הנאשם ניפץ בקבוק זכוכית על המדרכה ופצע באמצעות שבר הבקבוק את המתלונן בצווארו, רק נוכח התערבות חבריו ועוברי אורח הורחק הנאשם מהמתלונן שפונה לבית החולים, שם התברר שהוא סובל מפצע דקירה אשר הצריך סגירה באמצעות סיכה מתכתית.

בגין אירוע זה הורשע הנאשם בפציעה כשהעבריין מזוין.

אם לא די במעשיו של הנאשם בדגש על האלימות הקשה באירוע האחרון, הרי שעסקינן במי שלחובתו שורה ארוכה של הרשעות בפלילים לרבות עבירות אלימות ולרבות ריצוי מאסרים. הנאשם אף מכיר בכך שיש לו בעיית אלימות.

בשים לב לאמור לעיל, הרי שהסדר הטיעון שעיקרו מאסר בפועל לתקופה לא קצרה יחסית בבית משפט זה של 13 חודשים, הינו סביר והולם, בנוסף בוודאי שיש מקום להטיל על הנאשם מע"ת שיפוצל בהתאם לסוגי העבירות ויהיה משמעותי בהקשר של עבירות אלימות מסוג פשע.

הצדדים חלוקים בשאלה אם יש מקום להטיל על הנאשם פיצוי למתלונן באירוע המרכזי. בכל הכבוד, הרי כאשר מעשיו של הנאשם גרמו לפצע דקירה בצווארו של המתלונן, הרי שהמדובר בנזק גופני לצד נזק נפשי שפקדו את המתלונן ובוודאי מצריכים פיצוי. לגבי סכום הפיצוי, גם בהערכת חסר הרי שזה צריך לעמוד על כ- 3000 ₪ לטעמי.

סוף דבר אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

  1. מאסר בפועל של 13 חודשים החל מיום מעצרו – 30.6.17.
  2. מאסר על תנאי של 12 חודשים למשך 3 שנים מהיום, והתנאי הוא שלא יעבור כל עבירת אלימות מסוג פשע.
  3. מאסר על תנאי של 6 חודשים למשך 3 שנים מהיום, והתנאי הוא שלא יעבור כל עבירת אלימות מסוג עוון.
  4. מאסר על תנאי של 3 חודשים למשך 3 שנים מהיום, והתנאי הוא שלא יעבור כל עבירה שעניינה הפרעה לשוטר במילוי תפקידו או העלבת עובד ציבור או שימוש בכוח או באיומים למנוע מעצר.
  5. פיצויים למתלונן ע"ת 2 בתיק שבכותרת בסך של 3000 ₪, וזאת ב- 6 תשלומים חודשיים שווים ורצופים, כאשר התשלום הראשון יהיה עד יום 1.9.18 והיתרה עד ל-1 לכל חודש לאחר מכן עד גמר תשלום. התשלומים יבוצעו לקופת בימ"ש, כאשר המזכירות תעבירם למתלונן בהתאם לטופס עם פרטיו שתעביר התביעה למזכירות תוך 7 ימים מהיום.

זכות ערעור לבית-המשפט המחוזי בלוד בתוך 45 יום.

הפרוטוקול יתויק גם לתיקים שצורפו.

מזכירות בית המשפט תיידע את בית משפט השלום באילת בדבר סיום ת"פ 32932-03-17 בעניינו של הנאשם שבפני.

<#7#>

ניתנה והודעה היום כ"א אלול תשע"ז, 12/09/2017 במעמד הנוכחים.

עמית פרייז , שופט

הוקלד על ידי סופיה עטיה

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
12/09/2017 פרוטוקול עמית פרייז צפייה
12/09/2017 פרוטוקול עמית פרייז צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל רענן ברוך
נאשם 1 באוקטו בריהון (עציר) שרון גואטה