טוען...

החלטה שניתנה ע"י דן סעדון

דן סעדון28/07/2017

לפני

כבוד השופט דן סעדון

המבקשת:

פופיק-יבוא ושיווק צעצועים בע"מ

ע"י ב"כ עו"ד גולוב

נגד

המשיבה:

מדינת ישראל

ע"י ב"כ עו"ד פלג

החלטה

לפני בקשה להארכת מועד.

1. למבקשת נרשם (לאחר הסבה) דוח שעניינו נהיגה במהירות העולה על המותר. הדוח נשלח למען אותו דלתה המשיבה מהסכם שכירות הרכב עליו הייתה חתומה המבקשת. הדוח נשלח וחזר בציון "לא ידוע במען". לאחר מספר חודשים פנתה המבקשת למפנ"א וטענה כי לא קיבלה את הדוח וביקשה להסב אותו. היא נענתה כי הדוח דוור לה כדין. פרטים על מענה הרשום של המבקש זכו למענה כי אינם רלוונטיים הואיל ומועד עדכון המען מאוחר למועד משלוח הדוח. המשיבה מסתמכת בנסיבות הללו על חזקת המסירה הקבועה בתקנה 44 א לתקנות סדר הדין הפלילי ועותרת לדחות את הבקשה.

2. המבקשת טוענת כי ברצונה להסב את הדוח ע"ש מי שנהג ברכב במועד העבירה וכי דחיית בקשתה תגרום לעיוות דין שכן היא תיאלץ לתת את הדין על עבירה שאותה לא עברה.

דיון והכרעה

3. החלטתי לקבל את הבקשה ולהאריך למבקשת את המועד להישפט. ספק אם זכאית המשיבה להסתמך במקרה זה על חזקת המסירה הקבועה בתקנה 44א לתקנות סדר הדין הפלילי. סעיף 123 (ג) לחוק החברות תשנ"ט – 1999 קובע: "המצאת מסמך לחברה תהיה בהנחה במשרדה הרשום של החברה כפי שהוא רשום אצל הרשם בשעת המסירה, או במשלוח אליו בדואר". יוצא, כי על מנת להסתמך על חזקת המסירה במקרה זה היה על המשיבה להראות כי המען אליו נשלח הדוח (אותו דלתה המשיבה מהסכם שכירות הרכב) היה מען משרדה הרשום של החברה. המשיבה אינה טוענת זאת וודאי שאינה מוכיחה זאת.

4. מכיוון שלא ניתן להסתמך בנסיבות האמורות זה על חזקת המסירה אין בסיס למנוע מן המבקשת, שלא קיבלה לידיה את הדוח, את האפשרות להסב את הדוח ע"ש הנהג בפועל ולמנוע מעצמה עיוות דין הכרוך בהרשעתה בעבירה אותה לא עברה. נזכיר בהקשר זה כי "על הסוגיה חולשות הוראותיו של סעיף 229 לחוק סדר הדין הפלילי, כמו גם הכללים הנוהגים ברגיל באשר להידרשות מחודשת להרשעה חלוטה בפלילים. אלה גם אלה סוללים בפני אדם, אשר קנס הושת עליו בגין עבירת תעבורה שביצע, לרבות בפני מי ששילם את הקנס, דרכים שונות להתגונן מפני הרשעה או לשנות ממנה. בחלקן, מוגבלת הפעולה בזמן, וזאת משיקולים של סופיות הדיון ושל יעילות ההליך. ברם, מקום בו לא ידע ולא יכול היה אדם לדעת כי אישום תלוי ועומד נגדו, עשויה להימצא הצדקה לחריגה מסד זמנים זה." (רע"פ 2096/07 דר' צפורה רייני כוכבי נ' מדינת ישראל; ההדגשה הוספה).

5. לאור כל האמור הבקשה מתקבלת והמועד להישפט מוארך בזה.

המזכירות תודיע לצדדים.

ניתנה היום, ה' אב תשע"ז, 28 יולי 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
28/07/2017 החלטה שניתנה ע"י דן סעדון דן סעדון צפייה