טוען...

החלטה שניתנה ע"י נסר אבו טהה

נסר אבו טהה06/12/2017

בפני

כבוד השופט נסר אבו טהה

העותרים

1. אמיר אבו גאנם (עציר)

2. עומאר אבו גאנם (עציר)

3. יוסף אבו גאנם (עציר)

ע"י ב"כ עו"ד מוחמד רחאל

נגד

המשיבה

מדינת ישראל – פמ"ד (פלילי)

ע"י ב"כ עו"ד רותם צריקר - קובי

החלטה

1. זוהי עתירה לגילוי ראיה חסויה לפי סעיף 45 לפקודת הראיות, על רקע כתב האישום המייחס לעותרים עבירות של נשק (סחר, נשיאה והובלה, החזקה), במסגרתה עתר הסנגור להורות על הסרת החיסיון אודות זהות מוסרי הידיעות שהסיומת שלהן 647, 250, 614, 276.

נטען, כי יש בחשיפת מלוא תוכן הידיעות, לרבות זהות מוסריהן, כדי לסייע להגנת העותרים. עוד נטען, כי יתכן וישנם מעורבים אחרים בשרשרת הפצת הנשק נשוא כתב האישום, וחרף זאת, לא הועמדו לדין (נטען, כי מתנהלת חקירה במח"ש כנגד חשוד/חשודים שעל פי החשד היוו את מקור הנשקים נשוא כתב האישום).

2. מנגד, לשיטת באת-כוח המשיבה, דין העתירה להידחות, שכן אין בחשיפת מלוא תוכן הידיעות, לרבות זהות מוסריהן, כדי לסייע להגנת העותרים, וביתר שאת, כאשר להגנה נמסרו פרפרזות כנדרש על פי המבחנים שהותוו בפסיקה. עוד הוצהר, כי אין כל מעורבות של המקורות למעשים המיוחסים לעותרים בכתב האישום.

אשר לטענה שכביכול מתנהלת חקירה במח"ש בנוגע לחשודים נוספים בפרשיה זו – נטען, כי לאחר בירור מול רשויות מח"ש, התשובה הינה שלילית.

3. גם במסגרת הדיון שהתקיים במעמד המשיבה ונציגי המודיעין הרלוונטיים, חזרה באת-כוח המשיבה על עמדתה. הוצגו לעיון בית המשפט האסמכתאות הרלוונטיות, ניתן מענה לטענות שעורר ב"כ העותרים, הן בטיעוניו בכתב והן על פה בדיון שהתקיים במעמד בא-כוח העותרים בלבד.

4. בתאריך 06.12.2017, התקיים דיון נוסף במעמד באת-כוח המשיבה וגורמי המודיעין מהמחלקה לחקירת שוטרים בלבד, והאחרון שלל קיומה של חקירה כנטען על ידי ב"כ העותרים (הוצג בפני בית המשפט דוח פעולה שסומן מ/1).

5. אין מחלוקת, שלהגנה נמסרו פרפרזות כנדרש על פי המבחנים שהותוו בפסיקה בנוגע לתוכן הידיעות נשוא תעודת החיסיון.

6. על רקע המתואר לעיל, ולאחר שהקשבתי לטיעוני ב"כ הצדדים, הן בדיונים שהתקיימו במעמד הצדדים והן בדיונים שהתקיימו במעמד כל צד לבד, וכן עיינתי בכלל האסמכתאות הרלוונטיות, וכן ניתן מענה על ידי נציגי המודיעין הרלוונטיים לטענות שעורר ב"כ העותרים, הגעתי לכלל מסקנה, כי דין העתירה להידחות, שכן לא שוכנעתי, ולו בקיומו של פוטנציאל, שיש בו כדי לסייע כהוא זה להגנת העותרים, וביתר שאת, לאחר ששמתי לנגד עיניי את הנימוקים שעמד עליהם ב"כ העותרים בעתירה.

המזכירות תשלח עותק ההחלטה לבאי-כוח הצדדים.

ניתנה היום, י"ח כסלו תשע"ח, 06 דצמבר 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/12/2017 החלטה שניתנה ע"י נסר אבו טהה נסר אבו טהה צפייה