טוען...

החלטה שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל10/09/2017

לפני כבוד הנשיא אברהם טל

העותר

טל שרביט

נגד

המשיב

הממונה על עבודות שירות

<#2#>

נוכחים:

העותר ובא כוחו עו"ד יוסף אשכנזי

ב"כ המשיב עו"ד אורי רינצקי

פרוטוקול

ב"כ העותר: חוזר על העתירה.

ב"כ המשיב: מגיש כתב תשובה.

ב"כ העותר: עיינתי בכתב התשובה.

העותר מעולם לא נבדק מטעם רופא שב"ס. היום חברי מציג לי אישור של רופא. לאחר בירור עם העותר, זה הרופא שבדק אותו במהלך ימי המעצר ולא הרופא שבדק אותו במסגרת עבודות השירות. שב"ס מחויב לקבל מסמך רפואי מהרופא המטפל ביום הקליטה.

אני מבקש לדחות את הדיון כדי להגיע לפה עם התיק הרפואי.

העותר נעצר למשך חודשיים בתיק הזה, במעצר ימים, ואז שוחרר. אז התנהל התיק. זה קרה הרבה חודשים לפני שהוא נקלט בשב"ס.

ב"כ המשיב: העותר נבדק על ידי הרופא במהלך המעצר.

חברי טוען שיש לעותר סכרת. אנו לא מתווכחים עם זה. העותר לא הגיע מספר פעמים לעבודות השירות. פעם אמר שהיה חולה. הוא אמר שהוא עבד במקום אחר. אם הוא עובד במקום אחר, אז הוא כשיר. אם הוא כשיר לבצע עבודות שירות, והוא עובד במקום אחר, וחוזרים אליו שוב ושוב ונותנים לו עוד ועוד הזדמנויות, והוא לא מבצע את העבודות, כאשר אנו לא חולקים על כך שהוא חולה סכרת

ב"כ העותר: לפי הנטען נותר לעותר עוד 125 ימים לביצוע עבודות השירות.

העותר התבייש לספר לשב"ס לגבי מה שהוא עובר עם הסכרת. זה נבע מתוך הבעיה הזאת שאולי בגלל שלא היה מפוקח על ידי רופא, אולי בגלל שיגידו שיש לו סכרת, יפסיקו לו את עבודות השירות.

אנו לא חולקים על כך שניתנו לו מספר הזדמנויות. אולם בנספח 2 שצרפנו, בחודש מאי החלו לעותר סיבוכים בסכרת, כלומר ימים שהסוכר גבוה וימים שהסוכר כלפי מטה. כאשר רמות הסוכר עולות או יורדות, אי אפשר לתפקד. מצב החולשה הוא ברמה ירודה מאוד, ולכן הוא לא הגיע לשימוע האחרון. מחר יש לעותר בדיקה אחרונה לאחר שייצבו את מצבו בחודשים האחרונים והיום הסכרת שלו מאוזנת ולא יהיו התפרצויות של המחלה, כך לפי הרופאים המטפלים.

ב"כ המשיב: חברי טען שהעותר חשש לספר שהוא חולה סכרת. אני מפנה לכך שהעותר לא התבייש להגיד שהוא חולה בסכרת. זו הייתה הסיבה להקלה.

<#3#>

החלטה

לאחר שעיינתי בכתב העתירה ובתגובת הממונה על בקשת שהעותר להחזירו לביצוע עבודות שירות, אני מורה לממונה לערוך שימוע נוסף לעותר, בנוכחות בא כוחו, כאשר במהלך השימוע יציג העותר בפני הרופא מטעם הממונה את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים לבקשתו להמשיך בביצוע עבודות השירות ועל מנת שהרופא מטעם הממונה יבדוק את העותר על מנת לחוות דעה באשר ליכולתו להמשיך בביצוע עבודות שירות ולקבוע את תנאי ביצועם.

ניתן להשיג את העותר באמצעות בא כוחו, עו"ד יוסף אשכנזי, פקס – 08-6717767 או טלפון נייד – 0522600125.

העותר מוזהר כי עליו להתייצב לשימוע במועד אליו יוזמן ואם לא יתייצב, ייעצר ויועבר למשמורת שב"ס לריצוי יתרת המאסר מאחורי סורג ובריח.

המזכירות תעביר ההחלטה לממונה על עבודות שירות.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"ט אלול תשע"ז, 10/09/2017 במעמד ב"כ הצדדים והעותר.

אברהם טל , נשיא

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/09/2017 החלטה שניתנה ע"י אברהם טל אברהם טל צפייה